Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki-Vantaan lentoaseman VR:n lipunmyynti on kyllä suuri vitsi ja järkyttävä ensikokemus Suomeen saapuville!

Vierailija
27.07.2017 |

Totaalisen toimimaton systeemi. Kokonaista YKSI automaatti koko laiturialueella ja siksi sinne on pitkät ja hitaat jonot! Jossain yläkerrassa on kuulemma toinen automaatti, en tiedä? Eihän tänne tuleva ulkomaalainen voi tietää, että lippuja saisi myös jostain R-kioskilta (?) ja että junista niitä ei saa! Eikö niitä työttömäksi jääneitä kondyktöörejä voisi sijoittaa tänne pysyvästi myymään lippuja ja opastamaan yhteyksissä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Toisaalta miksei ne ihmiset ota etukäteen selvää asioista. Minä ainakin ennen matkaa selvitän miten julkinen liikenne missäkin toimii ja mistä lippuja saa. En ole ikinä ollut tilanteessa, jossa vain putkahdan uuteen maahan uuvattina ja odotan että asiat hoituu helposti.

Lentoasemalta pääsee pois myös bussilla.

Ai jaa. Minä olen kyllä olettanut ulkomaillakin, että ainakin suurimmissa kaupungeissa suurimmilta asemilta saa sen lipun hankittua automaatista tai luukulta päiväsaikaan. Ehkä sitten olen ollut uuvatti. 

Vierailija
22/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asemalla olleesta HSL:n yhdestä automaatista...ja kirjoitat VR:n automaatista,.

HSL:llä on ollut asemalla tuo yksi automaatti. VR:llä neljä automaattia, eri puolilla lentokenttää ja juna-asemaa. VR:N automaatit on siellä kaukojunalippujen ostamista varten, HSL:N sitä varten että niistä saa HSL-alueen matkalippuja.

HSL ei ole VR eikä VR HSL...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on just se puute, että muihin maihin lenneltäessä EI tarvitse sen kummemmin selvittää mitään etukäteen.  Mikä tekee Suomen systeemin huonommaksi.

Suomen systeemi on sekä tarpeettoman että suhteettoman sekava. Miljoonakaupungit ovat hanskanneet lentokentän käytettävyyden sujuvammin.

Kävellessäni kilometrin matkaa lähtöselvitykseen juna-asemalta, tai odotellessani junaa 20 minuuttia kolkossa ja pimeässä tunnelissa, jossa jostain kaukaa kuuluu pianon yksittäisiä säveliä, olo on tahattomasti pohjoiskoreamaisen huvittunut. Kuin lilliputit olisivat rakentaneet valtavan kompleksin näyttämisen halusta.

Persaukisten ongelmia. Mulla Korsosta taksi n. 60 euroa lentoasemalla. Eipä tartte tapella lippuautomaattien kanssa, että voittaisi 20 euroa.

Sinkkumies

Ööö, kertalippu Korsosta lentokentälle maksaa matkakortilla 2,18 euroa. Että aikamoinen säästö, sanoisin minä.

Ja miten ihmeessä taksimatkakaan on noin kallis :D Reilu 30 euroa se kyllä mielestäni maksaa...

Vierailija
24/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat käydä benchmarkkausmatkalla jossain ulkomaiden lentokentillä.

Vierailija
25/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on just se puute, että muihin maihin lenneltäessä EI tarvitse sen kummemmin selvittää mitään etukäteen.  Mikä tekee Suomen systeemin huonommaksi.

Suomen systeemi on sekä tarpeettoman että suhteettoman sekava. Miljoonakaupungit ovat hanskanneet lentokentän käytettävyyden sujuvammin.

Kävellessäni kilometrin matkaa lähtöselvitykseen juna-asemalta, tai odotellessani junaa 20 minuuttia kolkossa ja pimeässä tunnelissa, jossa jostain kaukaa kuuluu pianon yksittäisiä säveliä, olo on tahattomasti pohjoiskoreamaisen huvittunut. Kuin lilliputit olisivat rakentaneet valtavan kompleksin näyttämisen halusta.

Persaukisten ongelmia. Mulla Korsosta taksi n. 60 euroa lentoasemalla. Eipä tartte tapella lippuautomaattien kanssa, että voittaisi 20 euroa.

Sinkkumies

Just näin. Köyhät kitisee.

Vierailija
26/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Toisaalta miksei ne ihmiset ota etukäteen selvää asioista. Minä ainakin ennen matkaa selvitän miten julkinen liikenne missäkin toimii ja mistä lippuja saa. En ole ikinä ollut tilanteessa, jossa vain putkahdan uuteen maahan uuvattina ja odotan että asiat hoituu helposti.

Ai jaa. Minä olen kyllä olettanut ulkomaillakin, että ainakin suurimmissa kaupungeissa suurimmilta asemilta saa sen lipun hankittua automaatista tai luukulta päiväsaikaan. Ehkä sitten olen ollut uuvatti. 

Ehkä olen liian kovasanainen. Pahoittelut siitä. Olen vaan tottunut matkustamaan myös maissa, joissa mikään ei tunnu toimivan ja yhden asian hoitaminen voi viedä päiväkausia. Matkustus on yhtä jonotusta luukulta toiselle eikä logiikkaa vaikuta olevan missään. Tällaisella vertailupohjalla tämä valitus kuulostaa naurettavalle. Siellä kuitenkin on se automaatti. Ja junat kulkee. Ja bussit myös, aivan vierestä.

Vierailija
27/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna-aikatalulut taitaa näkyä parissakin taulussa siellä terminaalissa ulko-ovien lähellä, eli löytyy siis muualtakin kuin vasta tunnelissa. Suomessa kuvittelisin hyvän kielitaidon olevan iso plussa ulkomaalaiselle. Helsinki-Vantaalla saa apua englanniksi niin henkilökunnalta kuin paikallisiltakin, tämä ei ole yhtään itsestäänselvää monessakaan maassa. 

En ole itsekään suomen julkisen liikenteen suurin fani ja on totta, että parannettavaa löytyy. Väittäisin kuitenkin, että haasteensa on ummikon mennä julkisilla hieman muuallakin kuin suomessa. Omalle kohdalle on sattunut kokemuksia ihan laidasta laitaan euroopan sisälläkin matkustaessa ja on enemmän sääntö kuin poikkeus, ettei joku paikallinen kioskin pitäjä ymmärrä välttämättä sanaakaan kysymästäsi, vaikka oltaisiin isossa kansainvälisessä pääkaupungissakin.

Vierailija
28/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholman kentällä lippuautomaatteja on jo matkatavara-aulassa, sitten tuloaulassa lisää ja lipun voi myös ostaa infotiskiltä.

Miksi myös on ne älyttömät esteet Helsingissä ja kiellot, ettei matkalaukkua saa viedä rullaportaisiin? Hissejäkö pitäisi matkailijoiden jonottaa. Kokemus päästä lentoasemalle oli kuin esterata.

Vierailija
29/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mikään suomalainen keksintö ole, että junasta ei voi ostaa lippua. Olen matkaillut junalla Euroopassa ja minusta on pikemminkin harvinaista ettei junaan mennessä tarvitse olla lippua. Päin vastoin, useimmiten se pitää olla ostettuna JA leimattuna ennen kuin junaan menee. Esim. vaikka Italiassa.

Vierailija
30/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ööö, kertalippu Korsosta lentokentälle maksaa matkakortilla 2,18 euroa. Että aikamoinen säästö, sanoisin minä.

Ja miten ihmeessä taksimatkakaan on noin kallis :D Reilu 30 euroa se kyllä mielestäni maksaa...

Yleensä se on yötaksa, kun lennot lähtevät aamulla ja kentällä pitää olla ennen. Voi myös olla vkloppulisiä ja tyttöystävä kontissa tuo myös lisähintaa.

Tää nyt noin niinku käytännössä todettua. Voi se olla 52, mutta en halunnut alakanttiinkaan ilmoittaa.

Sinkkumies

Vierailija
31/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen liian kovasanainen. Pahoittelut siitä. Olen vaan tottunut matkustamaan myös maissa, joissa mikään ei tunnu toimivan ja yhden asian hoitaminen voi viedä päiväkausia. Matkustus on yhtä jonotusta luukulta toiselle eikä logiikkaa vaikuta olevan missään. Tällaisella vertailupohjalla tämä valitus kuulostaa naurettavalle. Siellä kuitenkin on se automaatti. Ja junat kulkee. Ja bussit myös, aivan vierestä.

Niin no joo. En kyllä ajatellut kehitysmaita, kun kirjoitin tuon viestini.