Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua RAIVOSTUTTAA taloyhtiön "pihanhoito"!

Vierailija
27.07.2017 |

Ruohonleikkuun vielä hyväksyn, vaikken siitä tykkääkkään, koska tiedän sen olevan tärkeä toimenpide pihan käyttökelpoisuuden ylläpitämiseksi. Tosi kiva, että se hoidetaan taloyhtiön toimesta, ettei meidän rivarivuokralaisten tarvitse itse.

Mutta nyt raivostuttaa. Juuri äsken täällä kävi talonmies huitomassa ympäriinsä siimaleikkurin kanssa, ja hän veti kaikki pihan kauniit kukat aivan matalaksi! Siis takapihaltani, jonne ei edes näe kukaan muu kuin minä itse ja minun asunnossani oleilevat ihmiset. Kukat eivät olleet siellä kenenkään häiriönä ja ne kasvoivat pienessä rykelmässä ikkunani alla. Näin aamupäivällä talonmiehen siistivän etupihaa, mutta luulin, että hän ottaisi vain lipputangon ja pyykkinarujen vieressä olevat pitkät heinät. Sitten silmäni vältti hetkeksi kun menin vessaan, ja palatessani näin hänen sipaisseen myös takapihani kukat. Ne olivat juuri aloittamassa kukkimisen, ne olivat kauniita! Minä pidin niistä ja olin ollut niin iloinen siitä, kun ne levisivät naapurin pihalta minunkin puolelleni. Tätä kukkaterrorismia ei ole harjoitettu lainkaan aiempina kesinä.

Tiedän, että tuohon voi olla joku järkevä syy. Kyseessähän voi olla vaikka vaarallinen vieraslaji, joka täytyykin hävittää (vaikkakin siinä tapauksessa kannattaisi kai mieluummin hävittää nuo saman lajin kukat, jotka kasvavat kymmentä metriä kauempana, vallaten talon takaisesta rinteestä n. 20-30 neliömetrin kokoisen alueen). Mikä minua kuitenkin eniten risoo on se, että nuo jättävät aina kaikki jätteensä pihoille lojumaan. Ruohonleikkuujätteet jätetään aina lojumaan pitkin pihoja, ja nyt täällä on sitten paksu kerros katkottuja kukkiakin. Perhana soikoon, jos on pakko tuhota nättejä juttuja, niin siivoaisivat edes jälkensä!

Kannattaako tästä pistää palautetta esim. isännöistijälle?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta köyhä oma tontti niin ei tarvi kitistä perusselviä juttuja.

Vierailija
22/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkoviljely?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. Niitä kukkia voi laittaa esim ruukkuihin, laatikoihin ja amppeleihin.

Kerrotko, miten ruukut ja amppelit ratkaisevat sen, että pihanhoitajat eivät siivoa roskia? Jos kyse on vain pienestä, lipputangon ympärillä kasvavasta ruohotupusta niin onko siisteyden kannalta hirveästi eroa, kasvaako se pystyssä vai makaako maassa keltaisena? Jos kerran talossa asuukin vanhuksia, jotka eivät jaksa itse siivota pihoja, niin vähän outoa.

Vierailija
24/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa... eihän toi ole mikään oma piha, jos ei siellä saa mitään kasvattaa. En edes tiennyt että tollasia rivitalopihoja on olemassa. Kamalaa. Ja tosiaan, ei ruukuissa pysty kaikkea kasvatella ja niiltä mitä pystyy loppuu vesi vähän väliä, pitäisi olla monta kertaa päivässä kastelemassa.

Vierailija
25/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. Niitä kukkia voi laittaa esim ruukkuihin, laatikoihin ja amppeleihin.

No voi pyhä yksinkertaisuus, kun minun pihaltani katkotaan kukkia, jotka eivät häiritse ketään ja jotka rehottavat meidän pihojemme ulkopuolellakin niin, ettei pelkästään pihalta katkominen auta yhtään mitään, ja sen lisäksi leikkuujätteet jätetään lojumaan.

Niin? Miten tuo estää laittamasta kukkia ruukkuihin ja amppeleihin, jos pitää kukista?

Koska kuten sanoin jo, olen vähävarainen. Sisällä minulla toki on paljon kukkia ruukuissa, mutta jos ruukkupuutarhaa haluaisi ulos pistää pystyyn, menisi siihen paljon enemmän rahaa kuin pelkän kuopan kaivamiseen ja muutaman multapussin ostamiseen. Ja miten minun olisi tarkoitus esimerkiksi perunat, retiisit ja muut vastaavat istuttaa ruukkuihin? Nyt minulla on vain ne jo mainitsemani kaksi multapussia, joihin olen saanut vähän pistettyä jotain. Se on parasta, mitä tällä hetkellä pihalleni saan.

Jos ei ole mahdollisuutta viljellä perunaa ja retiisiä, niin silloin niitä ei luonnollisestikaan viljellä.

Vierailija
26/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksista saa ilmaisia astioita, joita voi käyttää istuttamiseen.

Seuraavaksi toki valitat, ettet pääse millään Kierrätyskeskukseen. Tai ettet tiedä missä niitä on. Tai ettet saa kuljetettua. Tai jotain muuta. :D

Ihan hyvä sun provo oli. Kiitos tästä.

Vierailija
27/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät ole kukkia vaan rikkakasveja.

Kukka on kasvin osa. Onko tässä nyt siis astunut voimaan jokin uusi, biologinen luokittelu, jonka mukaan ei-toivottuja kasveja ei enää luokitellakaan kasveiksi, ja täten niiden kukkia ei enää saa kutsua kukiksi? Miten rikkakasvit sinun mielestäsi eroavat muista kasveista noin niin kuin biologisen määritelmän mukaan?

Entä onko perunalla kukka, vai onko se sinusta pelkkä peruna?

Vierailija
28/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, miten ruukut ja amppelit ratkaisevat sen, että pihanhoitajat eivät siivoa roskia? Jos kyse on vain pienestä, lipputangon ympärillä kasvavasta ruohotupusta niin onko siisteyden kannalta hirveästi eroa, kasvaako se pystyssä vai makaako maassa keltaisena? Jos kerran talossa asuukin vanhuksia, jotka eivät jaksa itse siivota pihoja, niin vähän outoa.

Oletko pöljä? Eihän sen ole tarkoitus ratkaistakaan, vaan oli kommenttina siihen miten surit kukattomuutta pihallasi.

Vierailija
29/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eivät ole kukkia vaan rikkakasveja.

Kukka on kasvin osa. Onko tässä nyt siis astunut voimaan jokin uusi, biologinen luokittelu, jonka mukaan ei-toivottuja kasveja ei enää luokitellakaan kasveiksi, ja täten niiden kukkia ei enää saa kutsua kukiksi? Miten rikkakasvit sinun mielestäsi eroavat muista kasveista noin niin kuin biologisen määritelmän mukaan?

Entä onko perunalla kukka, vai onko se sinusta pelkkä peruna?

Hoidettu piha = kukat on istutettu kukkapenkkiin.

Hoitamaton piha = niitty, jossa kukkivat rikkakasvit.

Vierailija
30/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi pyhä yksinkertaisuus, kun minun pihaltani katkotaan kukkia, jotka eivät häiritse ketään ja jotka rehottavat meidän pihojemme ulkopuolellakin niin, ettei pelkästään pihalta katkominen auta yhtään mitään, ja sen lisäksi leikkuujätteet jätetään lojumaan.

Niin? Miten tuo estää laittamasta kukkia ruukkuihin ja amppeleihin, jos pitää kukista?

Koska kuten sanoin jo, olen vähävarainen. Sisällä minulla toki on paljon kukkia ruukuissa, mutta jos ruukkupuutarhaa haluaisi ulos pistää pystyyn, menisi siihen paljon enemmän rahaa kuin pelkän kuopan kaivamiseen ja muutaman multapussin ostamiseen. Ja miten minun olisi tarkoitus esimerkiksi perunat, retiisit ja muut vastaavat istuttaa ruukkuihin? Nyt minulla on vain ne jo mainitsemani kaksi multapussia, joihin olen saanut vähän pistettyä jotain. Se on parasta, mitä tällä hetkellä pihalleni saan.

Jos ei ole mahdollisuutta viljellä perunaa ja retiisiä, niin silloin niitä ei luonnollisestikaan viljellä.

AI IHANKO OIKEASTI?! En tajunnutkaan, kiitos tosi paljon että selvensit! Tarkoittaako tämä nyt siis myös sitä, etten voi istuttaa kukkiakaan ruukkuihin, koska minulla ei ole hirveästi rahaa ostella ruukkuja? Entä mitä sitten jos minulla ei ole kaapissa munia jäljellä, tarvitseeko minun silloin mennä kauppaan ostamaan munia ennen kuin voin paistaa munakkaan?

Siis tietenkään minulla ei ole perunoita, kun ei saa laittaa. Luulitko, että minä tosissani kirjoittelisin tänne siksi, että olettaisin teidän korjaavan minun tilanteeni? Että te voisitte napauttaa taikasauvojanne ja pistää kukkani takaisin pystyyn ja kääntää isännöitsijäni pään kasvimaan rakentamisen suhteen ja saada talonmiehen korjaamaan jätteet pihalta työskentelyn päätteeksi?

Minä vain kysyin teiltä, onko tässä tarpeeksi syytä puhua isännöitsijän kanssa, ja puran tilannetta, joka ottaa minulla pattiin, koska minulla ei ole perhettä eikä ystäviä, joiden kanssa voisin käsitellä mieltäni painavia asioita. Jos sinua ei kiinnosta kuulla mitä minulla on sanottavana, niin ei tarvitse lukea. Meillä ihmisillä vain on sosiaalinen tarve saada toisten "hyväksyntä" omille ongelmillemme ja tunteillemme. Mutta enpä tiedä, miksi oletin sitä täältä saavani. Eihän tämä palsta ole kovin tunnettu siitä, että täällä tajuttaisiin, että ihmisillä saa olla paha  mieli asioista, joille he eivät mahda mitään.

Vierailija
31/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pöljä? Eihän sen ole tarkoitus ratkaistakaan, vaan oli kommenttina siihen miten surit kukattomuutta pihallasi.

Minä esitin aloitusviestissäni useita eri ongelmia. Tämä tyyppi tuli sanomaan minulle, että olen yksinkertainen, koska en ratkaise ongelmaa hänen esittämällään tavalla. Minä muistutin, että tuo yksi ongelma ei ole tämän asian ainoa ongelma. Turha tulla haukkumaan yksinkertaiseksi, jos ei itsekään osaa kommentoida enempää kuin yhden ratkaisun (jonka kaiken lisäksi olin jo sanonut olevan mahdoton ratkaisu minun kohdallani).

Nyt minua vain ärsyttää entistä enemmän. Minulla on paha mieli kukkien menettämisestä ja kaiken päälle te vielä syyllistätte minua siitä, että minulla on asiasta paha mieli. Te haukutte ja äyskitte minulle, vaikka halusin vain päästä purkamaan oloani. Nyt seuraavaksi alkaa tietysti taas tulla "mene pois internetistä" ja "tapa itsesi" ja "ei kannattaisi olla noin herkkä". Miksi teidän pitää aina käyttäytyä näin?

Vierailija
32/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ...minulla ei ole perhettä eikä ystäviä..."

Miksiköhän?

Vierailija
33/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" ...minulla ei ole perhettä eikä ystäviä..."

Miksiköhän?

Juurinoin äitinikin aina sanoi. Kiitos.

Vierailija
34/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo ehdottikin kierrätyskeskusta ruukkujen hankintaan. Itse olen kasvattanut perunaa, papuja, kesäkurpitsaa, retiisejä ja salaatteja rautakaupan mustissa laastipaljuissa. Maksavat jonkun hassun euron. Reiät pohjaan ja se on siinä. Bonuksena vielä kantokahva. Paremmin se pottu siinä kasvaa kuin järtipalsamin vieressä huonossa maassa.

Vierailija
35/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on täysin sietämätön tyyppi. Hyi olkoon. Kaikki sympatiat isännöitsijälle, jos tuo ihmisperse päättää "ottaa yheyttä".

Anna anteeksi. Olet oikeassa, minun olisi pitänyt tappaa itseni silloin, kun aioin. Minä olen paha, arvoton eikä minusta tule koskaan olemaan mihinkään. Olen kai jollain tasolla tiedostanutkin, ettei se ole tarpeeksi, että eristän itseni asuntooni häiritsemästä toisia ihmisiä, mutta olen varmaan vain yrittänyt blokata tuon tiedostuksen jonnekin mieleni pohjalle, kun ei se kuitenkaan kovin kiva ajatus ole, ei edes minun kaltaiselleni saastalle. Kaipa se on aika vain hyväksyä totuus.

Ihminen pystyy kehittämään itseään. Se toki tarkoittaa sitä, että ottaa vastuun omista teoistaan, tiedostaa virheensä eikä syytä kaikesta aina muita ihmisiä.

Vierailija
36/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se taloyhtiön mielensäpahoittaja !

Tämäkin järjen jättiläinen vielä itkee jättipalsamin puolesta. Täällä on vuosittain kovat talkoot poistaa jättipalsami

Vierailija
37/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kukkia voi istuttaa tosi halvalla. Liity niihin "annetaan"-ryhmiin facebookissa, niissä on varmasti ilmaiseksi astioita mihin voi kukkia laittaa tai sitten ostat halpakaupasta eurolla pari mustaa saunavatia, reiät pohjaan ja multa sisään.

Pussillinen samettikukansiemeniä maksaa 0,55e ja siinä on kukkia ainakin viideksi vuodeksi. Ja itsekasvatetut samettikukat on tosi muhkeita ja kauniita, eri sävyisiä ja kukkivat runsaasti. Eivät kaipaa edes lannoitusta, niille riittää vesi ja aurinko.

Eli parilla eurolla saat kauniit kukat pihalle, ei tarvii rikkaruohoja suojella.

p.s. lyhyt ja määrältään pieni leikkuujäte kannattaa jättää nurmikolle.

Vierailija
38/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on se taloyhtiön mielensäpahoittaja !

Tämäkin järjen jättiläinen vielä itkee jättipalsamin puolesta. Täällä on vuosittain kovat talkoot poistaa jättipalsami

Kyllä tässä vaikuttaa olevan kyseessä mielenterveysongelmat eikä pelkkä mielensä pahoittaminen.

Vierailija
39/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kohtaa et ymmärtänyt että ko.kasvi todellakin on ongelmajätettä koska leviää minne sattuu? Ja ehkä talonyhtiö on viisas että koska piha on heidän vastuullaan ettei sinne mitä tahansa istuteta koska kun sinä muutat pois tai kuolet niin seuraava omistaja vinkuu sitten että miksi piha on täynnä rikkakasvin - tulee hieman kalliiksi vaihtaa maa ja nurmikko siihen. Jos ei miellytä niin muuta pois, on niitäkin taloyhtiöitä joissa pihalle saa tehdä enemmän ja omistaja/myyjä/ostaja vastaa (ja ostaa siinä kunnossa kuin piha on), tai omakotitaloja.

Vierailija
40/60 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on täysin sietämätön tyyppi. Hyi olkoon. Kaikki sympatiat isännöitsijälle, jos tuo ihmisperse päättää "ottaa yheyttä".

Anna anteeksi. Olet oikeassa, minun olisi pitänyt tappaa itseni silloin, kun aioin. Minä olen paha, arvoton eikä minusta tule koskaan olemaan mihinkään. Olen kai jollain tasolla tiedostanutkin, ettei se ole tarpeeksi, että eristän itseni asuntooni häiritsemästä toisia ihmisiä, mutta olen varmaan vain yrittänyt blokata tuon tiedostuksen jonnekin mieleni pohjalle, kun ei se kuitenkaan kovin kiva ajatus ole, ei edes minun kaltaiselleni saastalle. Kaipa se on aika vain hyväksyä totuus.

Ihminen pystyy kehittämään itseään. Se toki tarkoittaa sitä, että ottaa vastuun omista teoistaan, tiedostaa virheensä eikä syytä kaikesta aina muita ihmisiä.

Tiedän. Minua vain harmittaa se, kun minulle sanotaan todella usein, että minun on korjattava omat tekoni ja lakattava syyttämästä muita, mutta sitten kun kysyn, mitä olen tehnyt väärin ja millä tavalla olen syyttänyt muita, niin minulle ei suostuta kertomaan. Niin kuin silloin, kun toiset pakottivat minut nuolemaan vessanpönttöjä koulussa, ja äitini sanoi, että minun pitäisi lakata ärsyttämästä heitä, eikä kukaan kertonut, millä tavalla olin ärsyttänyt heitä. Tai silloin, kun entinen poikaystäväni pakotti minut aina harrastamaan seksiä ja hän sanoi että minun pitäisi lakata näyttämästä niin kituvalta ja näyttää sen sijaan seksikkäältä, mutta ei kertonut,  millä tavalla olisin voinut vähentää kipua ja näyttää seksikkäämmältä.

Ymmärrän, että haluatte minun muuttuvan paremmaksi ihmiseksi, ja uskokaa pois, kukaan ei halua sitä enemmän kuin minä itse. Mutta tehtävä tuntuu aivan mahdottomalta, kun en tiedä yhtään, mistä aloittaa. Haluan vain olla yksin kotona, soittaa pianoa ja kasvatella kukkia, häiritsemättä ketään, mutta vaikken rasittaisikaan toisia ihmisiä tuppautumalla heidän seuraansa, niin on minunkin silti käytävä kaupassa ja luennoilla, eli tulen väistämättä aiheuttamaan toisille kärsimystä pakottamalla heidät katsomaan typerää naamaani. Miksen vain voisi kuolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi