Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista ruokaa te teette tai kasvatatte itse, jota muut yleensä ostavat valmiina kaupasta?

Vierailija
27.07.2017 |

Mietin uuteen kotiin erilaisten kodinkoneiden hankkimista, kun keittiöön kerrankin mahtuisi. Jäätelökone on jo ostettu ja pastakone harkinnassa. Mietin, olisiko järkeä ostaa Sodastream? Joku minikasvihuone yrteille?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ite pastaa, leipää ja aurinkokuivattuja tomaatteja. Pastaa voi hyvin tehdä ilman pastakonetta pelkän kaulimen avulla (tää on mun taktiikka). Toki pastakone varmaan nopeuttaisi prosessia, mutta kyllä se tarpeeksi kätevästi käy ilmankin. SodaStreamin tarpeellisuuteen en osaa ottaa kantaa, kun en pidä hiilihapotetuista juomista. Riippuu varmaan paljon siitä miten paljon ajattelit niitä kuluttaa.

Vierailija
2/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen ite pastaa, leipää ja aurinkokuivattuja tomaatteja. Pastaa voi hyvin tehdä ilman pastakonetta pelkän kaulimen avulla (tää on mun taktiikka). Toki pastakone varmaan nopeuttaisi prosessia, mutta kyllä se tarpeeksi kätevästi käy ilmankin. SodaStreamin tarpeellisuuteen en osaa ottaa kantaa, kun en pidä hiilihapotetuista juomista. Riippuu varmaan paljon siitä miten paljon ajattelit niitä kuluttaa.

Onko pastan tekeminen itse taloudellisesti kannattavaa vai teetkö vain muuten vaan, esimerkiksi maun vuoksi? 

Meillä syödään paljon pastaa, eikä se nyt oikein mitään maksakaan, mutta jos durumjauhoja saa halvemmalla kuin kuivapastaa, niin voi tulla jopa halvemmaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvasekoitin on kätevä eikä vie paljon tilaa. Esim. pestoa en ole ikinä ostanut kaupasta, sen pyöräyttää niin helposti itse, on parempaa eikä sisällä lisäaineita.

Jäätelökonekin mulla on ollut, mutta aika harvoin sitä tuli alkuinnostuksen jälkeen käytettyä, joten myin pois.

Vierailija
4/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pastan tekeminen itse taloudellisesti kannattavaa vai teetkö vain muuten vaan, esimerkiksi maun vuoksi? 

Meillä syödään paljon pastaa, eikä se nyt oikein mitään maksakaan, mutta jos durumjauhoja saa halvemmalla kuin kuivapastaa, niin voi tulla jopa halvemmaksi. 

En usko että ainakaan huomattavaa säästöä saa. Pääsyy itsetekemiseen on se, että pidän täytepastasta, mutta en voi syödä "tavallisia" juustoja, mitä valtaosa kaupan täytepastoista sisältää.

Vierailija
5/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää, hilloa, lanttulaatikkoa. Joskus jauhanlihat itse. Ihan erinäköistä tavaraa tulee kuin kaupan pakkauksessa.

Vierailija
6/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät tehdä borshkeiton tai perunagratiinin itse, osta perunankuorija. Vie tilaa ja pitää ääntä, mutta säästää paljon aikaa ja vaivaa.

Vierailija
7/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on SodaStream (halvin mikä löytyy). Juon mieluummin kuplavettä kuin vettä suoraan hanasta. Ja on meillä niitä esanssejakin, mutta vettä juodaan lähinnä. En tiedä, onko selvästi halvempaa mutta ainakin helpompaa viedä silloin tällöin hiilihapotuspullo vaihtoon kuin kuljettaa vettä kotiin ja pulloja kauppaan. Vettä menee kuitenkin useampi litra päivässä, niin saisi olla koko ajan kantamassa. Meillä ei ole autoa niin ei saisi edes kätevästi mitään 20 litraa kerralla jostain megamarketista :D

Sanoisin, että jos kuplavettä tai limua menee reilusti niin sitten kantsii hankkia. Jos menee pari pulloa silloin tällöin niin sitten SodaStream on ehkä turhake.

Vierailija
8/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan mm. vihreitä papuja, härkäpapuja, parsakaalia, lehtikaalia, kesäkurpitsaa ja pensasmustikoita. Valitsen helppoja ja satoisia vihanneksia . Tosin mustikat on eläkkeellä olevan isäni istuttamia ja hoitamia.   

Vierailija
9/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että täällä keskuteltaisiin ruoasta. Tämä olikin varattu kulutushysterian palvonnalle.

Vierailija
10/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin uuteen kotiin erilaisten kodinkoneiden hankkimista, kun keittiöön kerrankin mahtuisi. Jäätelökone on jo ostettu ja pastakone harkinnassa. Mietin, olisiko järkeä ostaa Sodastream? Joku minikasvihuone yrteille?

Miksi? Onko sinulla joku ostosvimma?

Eikö ole kiva, että kerrankin on tilaa, eikä joka paikkaa ole täytetty tavaralla? 

Vierailija
11/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leivon paljon. En osta koskaan valmiita piirakka-tai pizzapohjia, ne maistuvat pahville.

Ostaisin siis hyvän yleiskoneen.

Keitaille ja smoothieille tehosekoittimen.

Samaa sarjaa jotain kivaa väriä kahvinkeitin, vedenkeitin,leivänpaahdin ja tehosekoitin.

Vierailija
12/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse leipää, levitettä leivälle (voi-öljy-seos), majoneesia ja tomaattipestoa. Hummusta myös, mutta se taitaa olla niitä asioita joita useammat tekevät itse eivätkä osta valmiina? Marinadit teen myös itse.

Vierailija
13/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan omat chilini.

Vierailija
14/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata salaattia, papuja, kurkua, tomaatteja, lehtikaalia, kesä- ja talvikurpitsaa, rucolaa,korianteria jne.

Kurpitsat myös talvea varten. Samoin lehtikaalia.

Teen myös itse ketsupit, kurkkusalaatit, kurkkusäilykkeet, mm. venäläinen suolakurkku, salsa verden, hillot, mansikka, mustikka, vadelma , lakka. Hillot ja kurkkusalaatti myös kotoa pois muuttaneille lapsille.

Vierailija
15/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan sinulle sivusta, että mitä pastaa ostat? Ja onko maulla sinulle ylipäätään merkitystä vai vain hinnalla?

Pastaa on kuivapastoissakin monen laatuista.

Vierailija
16/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvata salaattia, papuja, kurkua, tomaatteja, lehtikaalia, kesä- ja talvikurpitsaa, rucolaa,korianteria jne.

Kurpitsat myös talvea varten. Samoin lehtikaalia.

Teen myös itse ketsupit, kurkkusalaatit, kurkkusäilykkeet, mm. venäläinen suolakurkku, salsa verden, hillot, mansikka, mustikka, vadelma , lakka. Hillot ja kurkkusalaatti myös kotoa pois muuttaneille lapsille.

Niin tuon salsa verden teen itse kasvattamistani tomatilloista.

Vierailija
17/17 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pastan tekeminen ole edullisempaa. Mutta parempaa on

Meillä on indoor herb garden käytössä talvella. Kauan siihen kaupan ruukkuyrttejä. Kestävät pidempään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme