Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa tankkaat auton

Vierailija
26.07.2017 |

Kiinnostaisi tietää missä vaiheessa yleensä käytte tankkaamassa auton? Eli tankkaatko kun bensaa on vaikka puoli tankillista, sitten kun valo syttyy tai sitten kun mittariston näyttämä matka minkä vielä pääsee menee nollaan?

Miehen kanssa ollut jatkuvaa väittelyä asiasta jo pitkän aikaa. Itse alan katsella tankkauspaikkoja kun puoli tankillista vielä jäljellä, tosin en mene heti välttämättä tankkaamaan jos esim. olen väsynyt töiden jälkeen tms. mutta yleensä käyn ihan lähipäivinä tankkaamassa enkä päästä tankkia kovin paljon alle puolikkaan.

Mies taas tykkää ajaa niin kauan kunnes auton mukaan pääsee enää 0 kilometriä ja sittenkin vielä kuulemma voi "ainakin 50km ajaa". Miehen mielestä minun tapani on ihan turhaa ja jopa haitallista käydä vähän väliä tankilla, menee kuulemma aina tankatessa kosteutta tankkiin ja mitä useammin joutuu tankkaamaan sen enemmän vettä sinne kertyy!!

Minusta miehen tapa on suorastaan vaarallinen, mitä jos tulisikin joku hätätilanne ja pitäisi vaikka lähteä autolla pakoon jotain saastekertymää tms. ja tankki tyhjä eikä siinä tilanteessa varmasti pääse tankkaamaan. Ja aina kun olen kyydissä ja ajotietokoneen mukaan 0km tyhjään tankkiin jäljellä niin pelottaa että polttoaine loppuukin kesken.

Useamman kerran tullut melkein riitaa asiasta, lähinnä minua ärsyttää ja pelottaa erityisesti talvipakkasilla miksi täytyy pitää tankki niin tyhjänä, joku kerta vielä loppuu kesken hiljaiseen aikaan maantien varrelle kovalla pakkasella ja sinne sitten jäädytään odotellessa hinausautoa tai jotain. Tai jos tankin luukku onkin jäässä ja kiire johonkin eikä saa auki, mitä sitten tehdään.

Välillä suutun myös kun mies naureskelee ja veetuilee minulle kun käyn ajoissa tankkaamassa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaan kun on neljännestankillinen jäljellä, välillä jo aiemminkin. Ja aina kerralla täyteen eikä jatkuvasti jollain kympillä tai kahdella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla