Oletteko pahantuulisia ennen vieraiden tuloa?
Siinäpä se kysymys tulikin. Mieheni juuri sanoi että ei niin välittäisi kesävieraista kun minä olen niin pahalla tuulella ennen vieraiden tuloa. Siinä hän on oikeassa, olen todella kireä ja tiuskin, mutta olen aina ajatellut että tämä on universaalia ja kaikki ovat pahantuulisia ennen vieraita. Tänään tuli mieleeni, että mitä jos olenkin ainoa. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (12)
Olen. Jotenkin stressaa ihan hirveästi sitä, vaikkei syytäkään varsinaisesti olisi. Helpotuksen huokaus pääsee aina, kun vieraat lähtevät, vaikka olisi ollut kuinka mukavaa. Liittyyköhän tämä introverttiuteen?
Minä olen kiukkuinen, mutta minä en pidäkään emännöimisestä lainkaan. Olen myös erittäin introvertti ja vieraiden tapaaminen vie minulta paljon energiaa jolloin palautumiseenkin menee useampi päivä.
Itse en pidä vieraista. Koti on niin vahvasti omaa reviiriäni, etten mielelläni ikinä huolisi tänne edes kavereita. Kaikkein mieluiten näkisin esim kahvilassa tms, kuin omassa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä vieraista. Koti on niin vahvasti omaa reviiriäni, etten mielelläni ikinä huolisi tänne edes kavereita. Kaikkein mieluiten näkisin esim kahvilassa tms, kuin omassa kotona.
Ja piti jatkamani, että sen vuoksi itse lienen aina kireä ennen vieraita.
Minä kyllä pidän vieraista ja hyvissä ajoin ennen on kiva miettiä esim. Mitä tarjoaisi. Mutta pari tuntia ennen vierailun alkamista jotenkin sitten menen kireäksi. Kun vieraat ovat paikalla en enää silloin ole pahantuulinen.
Minäkin olen aina kiukkuinen koko päivän ennen vieraiden tuloa. Mäkätän miehelle ja lapsille, juoksen ympäriinsä luuttu kourassa ja kaiken pitää olla tip top.
Vieraiden ollessa paikalla olen mukava, ystävällinen ja mairea. Kun he lähtevät olo on helpottunut, todella nuutunut ja vieraista riippuen iloinen tai vieläkin pahantuulisempi.
Kyllä olen kireä ja pahantuulinen. Ja olen myös introvertti ja on äärimmäisen kuluttavaa olla seurallinen, yltiöystävällinen ja iloinen vierailun ajan. Pystyn siihen kyllä, mutta usein en sitä jaksa. Tykkään kuitenkin laittaa ruokaa, leipoa, kattaa kauniisti ja ajatuksena ystävien tapaaminen ison pöydän ympärillä kuulostaa ihanalta. Kaikki nauraa ja juttu luistaa ja sitä rataa.
Aika usein olen. Introvertti olen minäkin. En tosin introvertimmästä päästä mutta varmasti sekin vaikuttaa. Eniten kuitenkin vaikuttaa se, että haluan että kaikki on jotakuinkin kohdillaan oli sitten kyse tarjoilusta tai kodin siisteydestä. Itsekin olen kyllä vieraiden saapuessa jo rentoutunut mutta juuri pari tuntia ennen vieraita hyvin usein kiristää pinnaa.
En ole erityisesti kiukkuinen ennen vieraiden saapumista.