Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako rajalla olevaa pensasaitaa leikata naapurin puolelta?

Vierailija
24.07.2017 |

Mitä mieltä olette?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa

Vierailija
2/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sulla ei ole naapurin puolelle mitään asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sinä naapurin tontilla huseeraa yhtikäs mitään lupaa kysymättä. Keskustelupalstalla ei ole valtuuksia sellaisen luvan myöntämiseen.

Vierailija
4/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, ja saa valaa perustukset omalle lisärakennukselle. Minä lupaan.

Vierailija
5/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva. Voin siis marssia naapuriin ja pyytää niitä haravoimaan meidän pihan. T:Ap

Vierailija
6/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kaikki on samaa mieltä kanssani. Vedin herneet nenään, kun lykin ruohonleikkuria rajalle ja huomasin sen hävityksen kauhistuksen. Heidän puolelta on oksat siivottu ja meillä on ihana orapihlaja/ kuusi risukko nurmikolla. T:Ap

Vierailija
7/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla alueilla tuo aita on todellisuudessa istutettu vain toisen puolelle. Voisiko aita olla kokonaan naapurin puolella?

Vierailija
8/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystäkin vedit herneet nokkaan, jos on teidän puolella sotkenut.

Vierailija
9/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useilla alueilla tuo aita on todellisuudessa istutettu vain toisen puolelle. Voisiko aita olla kokonaan naapurin puolella?

Se on ihan rajalla. Ja, jos se olis hänen tontillaan niin siivois sit jätteet meidänkin puolelta. T:Ap

Vierailija
10/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rajalla oleva aita on naapurin istuttama ja hän yleensä pyytää luvan tulla leikkaamaan se myös meidän puolelta. Jos taas emme satu tapaamaan kun hän leikkaa oma puolensa, niin minä hoidan oman puoleni myöhemmin. Mutta kuten sanottu, aita on naapurin enkä minä lähde sitä omin päin leikkaamaan eikä naapurikaan tule meidän puolelle ilman lupaa. Aita on niin korkea että sitä ei pysty leikkaamaan aidan yli.

Vierailija
11/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aita rajalla, ja ystavällisesti naapuri leikkaa sen myös minun puoleltani. Kumpikin sitten korjaa roskat omalta puoleltaan tonttia.

Vierailija
12/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rajalla taikka naapurin puolella jotain istutuksia, niistä ei tarvitse kärsiä. Siis puiden oksat, juuret ja muut omalle puolelle tulevat tunkelaiset saa hävittää rajakohdasta lähtien.

Meillä on ihan rajalla naapurin istuttama kuusiaita, ja kyllä minä siistin sen omalta puoleltani vuosittain, koska oksat ulottuvat muuten metrin päähän. Toinen naapuri on istuttanut orapihlaja-aidan ja vihaan sitä, koska ne vähintään viisisenttiset piikit menevät mistä tahansa kengänpohjista läpi. Ei paljon voida sillä puolella pihaa oleskella, varsinkaan koira ja lapsi. Leikkaan sen aina niin läheltä pystyvarsia kuin mahdollista, pensasaidan juurella on iso pressu, jolle oksat tippuvat, ja siitä ne yritän aina tarkkaan kerätä pois, etteivät jää maahan. Silti aina niitä kuitenkin löytyy ja tunkee jalkoihin, kun leikkaa ruohoa.

Kumpikaan naapuri ei ole koskaan leikannut aitaansa omalta puolelta, joten eivät ole tulleet myöskään meidän puolellemme. Jos kuitenkin ilmaa lupaa tulisivat, odottaisin todellakin, että myös siivoavat jäljet. Itselle ei tulisi mieleenkään mennä toisten pihaan aitaa leikkaamaan kysymättä lupaa, saati että jättäisin jätteet heidän vaivoikseen, vaikka kyseessä olisikin "minun" aitani.

Vierailija
13/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rajalla oleva aita on naapurin istuttama ja hän yleensä pyytää luvan tulla leikkaamaan se myös meidän puolelta. Jos taas emme satu tapaamaan kun hän leikkaa oma puolensa, niin minä hoidan oman puoleni myöhemmin. Mutta kuten sanottu, aita on naapurin enkä minä lähde sitä omin päin leikkaamaan eikä naapurikaan tule meidän puolelle ilman lupaa. Aita on niin korkea että sitä ei pysty leikkaamaan aidan yli.

Näin sen pitäiskin mennä. Lupa kysytään ja sitten leikataan. Naapuri on tehnyt meidän puolella aidan sivuleikkuun ja jättänyt oksat pihaan. Oliskin kysynyt sen luvan, niin ei harmittais moiset yllätykset. T:Ap

Vierailija
14/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rajalla taikka naapurin puolella jotain istutuksia, niistä ei tarvitse kärsiä. Siis puiden oksat, juuret ja muut omalle puolelle tulevat tunkelaiset saa hävittää rajakohdasta lähtien.

Meillä on ihan rajalla naapurin istuttama kuusiaita, ja kyllä minä siistin sen omalta puoleltani vuosittain, koska oksat ulottuvat muuten metrin päähän. Toinen naapuri on istuttanut orapihlaja-aidan ja vihaan sitä, koska ne vähintään viisisenttiset piikit menevät mistä tahansa kengänpohjista läpi. Ei paljon voida sillä puolella pihaa oleskella, varsinkaan koira ja lapsi. Leikkaan sen aina niin läheltä pystyvarsia kuin mahdollista, pensasaidan juurella on iso pressu, jolle oksat tippuvat, ja siitä ne yritän aina tarkkaan kerätä pois, etteivät jää maahan. Silti aina niitä kuitenkin löytyy ja tunkee jalkoihin, kun leikkaa ruohoa.

Kumpikaan naapuri ei ole koskaan leikannut aitaansa omalta puolelta, joten eivät ole tulleet myöskään meidän puolellemme. Jos kuitenkin ilmaa lupaa tulisivat, odottaisin todellakin, että myös siivoavat jäljet. Itselle ei tulisi mieleenkään mennä toisten pihaan aitaa leikkaamaan kysymättä lupaa, saati että jättäisin jätteet heidän vaivoikseen, vaikka kyseessä olisikin "minun" aitani.

Väärin luultu. Juuret saa katkoa rajalta, mutta oksia ei, vaan sinun pitää pyyttää naapuria leikkaamaan oksansa, jotka tulee rajan yli.

Vierailija
15/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätevää. Naapuri pitää aitaansa puoliksi teidän tontilla.

Vierailija
16/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajalla oleva aita hoidetaan yhteisesti (tietysti toisinkin voi sopia). Jos naapuri olisi viitsinyt meidänkin puolen siistiä pensasaidasta ja näin säästänyt meidän aikaa niin kävisin kiittämässä ja sanomassa että ensi vuonna käy hihkaisemassa kun aikoo pensasleikkuuseen ryhtyä niin yritetään tulla jeesimään tms. Nythän ap:lle jäi hommaksi vaan oksien kerääminen. Kyllä se on päivän homma kun koko tontilta alkaa raja-aitaa siistimään.

Vierailija
17/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajalla oleva aita hoidetaan yhteisesti (tietysti toisinkin voi sopia). Jos naapuri olisi viitsinyt meidänkin puolen siistiä pensasaidasta ja näin säästänyt meidän aikaa niin kävisin kiittämässä ja sanomassa että ensi vuonna käy hihkaisemassa kun aikoo pensasleikkuuseen ryhtyä niin yritetään tulla jeesimään tms. Nythän ap:lle jäi hommaksi vaan oksien kerääminen. Kyllä se on päivän homma kun koko tontilta alkaa raja-aitaa siistimään.

Ymmärrän, että naapuri varmasti kuvitteli tekevänsä hyvän työn. Silti asioista pitäis sopia ennen puuhia. Tollaset yllätykset on inhottavia. T:Ap

Vierailija
18/60 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä en saa mennä naapuriin leikkaan aitaa mutta naapuri saa leikata meidän aidan. Tää palsta ei petä koskaan:) T:Ap

Vierailija
19/60 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

286 Meidän naapuri leikkaa omin päin meidän istuttaman raja-aidan. Aamulla kun avaa ikkunan niin huomaa karmean näyn, pensasaita leikattu ihan matalaksi. Kysymättä mitään lupia. Mitään puita ja pensaita ei saa olla ,ei kun vaan tasalle. Puut ja pensaat.

Nimimerkki: Pettynyt naapuriin.

Vierailija
20/60 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä mieltä"

Ei tämä ole mielipide asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan