Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen oikeasti apua, mietin tosissani itsemurhaa, en jaksa enää

Vierailija
24.07.2017 |

En jaksa tätä elämääni. Eikä mun ole mun mielestä pakko jaksaa, jos en halua. Joudun jatkuvasti pettymään rakkaussuhteissani. Tapasin yhden ihmisen joka sekotti pääni, rakastuin häneen ja ajattelin, että tässä voisi olla hän, jonka kanssa jakaa elämäni.

Olen ollut niin tyhmä. Hänelle en ole ollut kuin jotain sairasta huvitusta, sellainen kenen kanssa oli kiva näyttäytyä julkisesti, oli kiva saada huomiota kaunis nainen vierellä.

En jaksa tätä enää. En pysty luottamaan keneenkään. Alkukesästä minut raiskattiin, jo päälle kuusi huonoa suhdetta jossa minut on jätetty aina täysin yksin.

Haalin siis ympärilleni narsistisia ihmisiä ja rakastun hyväksikäyttäjiin. Sellaisiin, jotka eivät välitäkään. En jaksa sitä enää, tämä oli viimeinen pisara.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita auttavaan puhelimeen ja kysy miten kannattaa menetellä. Täällä sinua ei pysty kukaan auttamaan.

Vierailija
2/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa haalimasta. Opettele arvostamaan ja rakastamaan itseäsi, tarvittaessa terapian avulla. Sitten myös opit valitsemaan rakastavan ja arvostavan kumppanin. Sanon tämän kokemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti mietit itsemurhaa, niin äkkiä päivystykseen. Tarvitset kiireesti psykiatrista apua ja osastohoitoa. Jos olet jo pidemmällä suunnitelmassa, niin sitten 112. Olet arvokas ihminen! Anna ammattilaisille mahdollisuus auttaa. Elämä on liian arvokas päätettäväksi. T. Itsemurhaa yrittänyt ja siitä toivuttuaan elämän arvon ymmärtänyt

Vierailija
4/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja on minusta ihan oikein, että tuot esille asian vaikka näin anonyymistikin. Jo tämän mainitseminen saattaa herättää katsomaan asiaa toiselta kannalta. T. Edellinen

Vierailija
5/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti mietit itsemurhaa, niin äkkiä päivystykseen. Tarvitset kiireesti psykiatrista apua ja osastohoitoa. Jos olet jo pidemmällä suunnitelmassa, niin sitten 112. Olet arvokas ihminen! Anna ammattilaisille mahdollisuus auttaa. Elämä on liian arvokas päätettäväksi. T. Itsemurhaa yrittänyt ja siitä toivuttuaan elämän arvon ymmärtänyt

Soita apua, rakas ihminen, sillä olet arvokas! Soita Kriisipuhelimeen tai 112! Sinulle on tehty pahaa, ja nyt tarvitset kaiken sen avun toipuaksesi takaisin elämään. Paljon halauksia ja voimia soittamiseen!

Vierailija
6/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että elät yksin ja ehdotan, että käyt juttelemassa ammattiauttajan kanssa. 

Olen erittäin pahoillani kokemistasi asioista ja toivon, että elämäsi muuttuu paremmaksi.

Parisuhteen takia ei kannata itseään tappaa, vaikka tilanne tällä hetkellä sellaiselta tuntuisikin. Tuntui minustakin, mutta myöhemmin olen miettinyt, että miksi ihmeessä olisin surmannut itseni SURKEAN miehen vuoksi.

Elämäni on tärkeää ja sillä on arvo. Samoin on sinun elämälläsi. 

Jonain päivänä voit kohdata miehen, joka rakastaa, kunnioittaa ja arvostaa sinua, koska hyviä ja kunnollisia miehiä on maailma täynnä. Tai voit elää onnellisena ja tasapainoisena yksin.

Elämä on arvokasta, joten jatka elämääsi ja ole oikeasti iloinen kaikesta hyvästä, mitä olet saanut. Minua auttoi, kun keskityin olemaan tyytyväinen hyvistä asioista, joita kirjoitin muistiin. 

Vierailija
7/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aivan kamalalta! Ihmekkään jos mielessä hautoo moisia ajatuksia. Kuitenkaan itsemurha ei ole ratkaisu. Pahimmassa tapauksessa pilaat elämäsi vielä pahemmin vammautuneena neliraaja halvaukseen. Tuotat myös surua läheisimmille jotka sinusta välittävät, vaikka hankalahan se on tuossa tilassa nähdä. Hae apua hyvä ihminen, se ei ole häpeä kun sitä hakee. Jokaisella ihmisellä on aina ne omat kiemurat joidenkanssa maailmassa joutuu taistelemaan, etkä varmastikkaan ole ainoa ihminen ajatustesi kanssa.

Vierailija
8/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi. Elämäsi on arvokas. Olen itse miettinyt itsemurhaa elämäntilanteessa, josta ei tuntunut olevan ulospääsyä. Kuitrnkin lopulta asiat alkoivat asettua ja nyt olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Oletko pihinut raiskauksesta kellekään? Minut raiskattiin nuorena, enkä kertonut asiasta kenellekään vuosiin. Jollain tavoin torjuin koko adian. Jo puhuminen auttoi minut eteenpäin asian käsittelyssä ja nyt se ei enää varjosta jatkuvasti elämääni.

Vierailija
9/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnallinen kriisipuhelin

päivystää numerossa 010 195 202

arkisin klo 9.00–07.00

viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00

Kriisipuhelimeen voi soittaa nimettömänä. Puhelimessa vastaavat kriisityön ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset ympäri Suomea. Ulkomailta soitettaessa Kriisipuhelimen numero on +358 10195202.

Vierailija
10/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa alkaisit elämään omaa elämääsi etkä muiden. Rakkaus ei ole maailman napa.

Vierailija
11/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä heitä hukkaan elämääsi. Olet arvokas ja tajuat sen vielä. Tutustu aiheeseen läheisriippuvuus. Kuullostaa hyvinkin tutulta ongelmasi. Taistele! <3

Vierailija
12/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu traumaterapeutin puheille. Jos on rahaa, niin suoraan varaat ajan, jos ei niin hakeudu psyk. polille ja sitä kautta voi saada keskusteluapua ja myöhemmin kelan tukemaa terapiaa. Mutta jos tilanne on akuutti, niin heti päivystykseen ja mahdollisesti pääset osastohoitoon. Jos on jo tilanne pitemmällä, soitto 112 samantien.

Vierailija
13/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narua saat K-Raudasta. Muista Plussa-pisteet!

Kuka sairas ihminen vitsailee tällaisella asialla? Ilmoitin asiattomaksi!

Ihminen joka tajusi jutun - 0/5. Suurin osahan täällä on näitä juttuja.

Vierailija
14/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin on elämää, on toivoa paremmasta. ota kaikki ammattiapu vastaan mitä saat. sitä paremmin pääset takaisin jaloillesi. älä anna koskaan kenenkään muun pilata elämääsi.

Vierailija
15/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kyllä itsekin päättää päiväni, mutta olet aika nolo. Menet ehdoin tahdoin huonoihin suhteisiin ja aiot tappaa itsesi muiden ihmisten takia? Nössö. Vain sinä olet vastuussa elämästäsi, mitä sillä teet ja miten suhtaudut asioihin.

Vaikutat läheisriippuvaiselta ja sinulla on ehkä epävakaa persoonallisuus. Hae apua, älä uhriudu.

Vierailija
16/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki akuuttiin tilanteeseesi apua. Pahimman yli selvittyäsi ala työstämään mahdollista läheisriippuvaisuuttasi. Se aiheuttaa monilla yhä uudelleen ja uudelleen narsistin kanssa suhteeseen päätymisen.

Vierailija
17/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda jo ne jännämiehet ja ota seuraavaksi kiltti kilttimies, niin ei tule pettymyksiä.

Vierailija
18/18 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tätä elämääni. Eikä mun ole mun mielestä pakko jaksaa, jos en halua. Joudun jatkuvasti pettymään rakkaussuhteissani. Tapasin yhden ihmisen joka sekotti pääni, rakastuin häneen ja ajattelin, että tässä voisi olla hän, jonka kanssa jakaa elämäni.

Olen ollut niin tyhmä. Hänelle en ole ollut kuin jotain sairasta huvitusta, sellainen kenen kanssa oli kiva näyttäytyä julkisesti, oli kiva saada huomiota kaunis nainen vierellä.

En jaksa tätä enää. En pysty luottamaan keneenkään. Alkukesästä minut raiskattiin, jo päälle kuusi huonoa suhdetta jossa minut on jätetty aina täysin yksin.

Haalin siis ympärilleni narsistisia ihmisiä ja rakastun hyväksikäyttäjiin. Sellaisiin, jotka eivät välitäkään. En jaksa sitä enää, tämä oli viimeinen pisara.

Hmm. Kuulostaa ikävältä. Jo yksikin suhde riittää viemään ihmisen pitkäksi aikaa raiteiltaan niin tilanteesi täytyy olla ahdistava.. Onko aloitekykysi tallella? Oletko töissä/opiskeletko? Työ- ja opiskelijaterveydenhuolto ottaa yleensä henkisen rasituksen vakavasti. Masennus johtuu henkisen rasituksen kasautumisesta joten jos puutut ajoissa niin säästyt paljolta.

Jos aloitekykysi on tallessa vielä niin suosittelisin hakeutumaan lääkäriin ja pitävän pienen tauon kaikesta, työstä ja muusta. En suosittelisi etsimään ns. laastarisuhdetta ettet satuttaisi itseäsi uudestaan.

Kannattaisi ehkä opetella nauttimaan elämästä pman itsesi kanssa ja pitämään taukoa parisuhteista ihan vaikka tietoisesti. Tunnustella miltä elämä niin maistuu ja tehdä asioita josta sinä itse pidät. Opetella taas rakastamaan itseäsi ja elämää itsesi kanssa.

Muuta en kyllä osaa sanoa. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin etkä satuta itseäsi.

-tp