Ystävän salamarakkaus ja -raskaus
Ystäväni ja on tavannut huhtikuussa netin kautta komean, eronneen kolmen lapsen iskän. Mies on ollut kahdesti naimisissa aiemmin,erojen syytä ei ole kertonut. Sen sijaan avoimesti erkityksettömistä naisseikkailuistaan, mutta nyt on tulisesti vihdoin rakastunut! Olen tavannut miehen nyt kerran ja vaikuttaa todellakin aidosti rakastuneelta.
Soisin todellakin ystävälleni onnea elämään, koska on kokenut paljon pettymyksiä miesten taholta.
Olen kuitenkin yrittänyt toppuutella vauhtia, etenkin kun miehen lapset ovat kuulemma murrosiässä ja ainakin tytär, isän silmäterä,mustasukkainen isästään. Uusperheen äidin osa ei aina ole helppo.
Nyt viime maanantaina ystäväni kertoi,että oli tehnyt raskaustestin, ja heille on tulossa vauva! Mies on häkeltynyt,mutta sanoo olevansa onnellinen. Olin juuri kuukausi sitten sanonut,että kannattaa ainakin pitää ehkäisystä huolta, ja nyt ystäväni on suuttunut minulle,kun menin raskausuutisesta sanattomaksi.
Tottakai lapsi on iloinen uutinen, mutta miten mun pitäisi asettaa sanani,etten loukkaisi ystävääni?
Kai se on vaan niin,että kun ihminen on tulisesti rakastunut, ei niin sanottu järkipuhe auta. Ja toisaalta,ehkä tämä raskaus sitten voi myös "vahvistaa suhteen muuttumista rakkaudeksi",kuten ystävä sanoo. Mene ja tiedä. Itse lasten äitinä olen vaan kokenut,mitä vauva- ja pikkulapsiaika voi suhteelle tehdä.
No, ystävälleni, joka on pian 39 v. olisi muutenkin viimeiset hetket tulla äidiksi.
Sanattomaks vetää..
Kommentit (26)
Inhorealisti kirjoitti:
Sanattomaks vetää..
No aika paljon oli kuitenkin asiaa sulla, vaikka sanattomaks veti.
Kumpi teistä elää ystäväsi elämää, sinä vai hän?
No, ehkä 39-vuotias ei tarvitse enää holhoojaa vaan kykenee itse tekemään oman elämänsä ratkaisut. Ja elää niiden kanssa.
Kai ystävä yritti toppuutella aloittajaa ns. järkipuheella, kun tämä itse oli raskaana?
Ap, kaiva tää ketju takas päivänvaloon sitten, kun se kaverisi ukko a) hylkää naisen, b) pettää, c) jättää lapset ja kodinhoidon naiselle, d) paljastuu holistiksi, peliriippuvaiseksi, väkivaltaiseksi tai joksikin muuksi ei-kultakimpaleeksi. Mä en suoraan sanottuna usko hetkeäkään, että tuo suhde tulee kantamaan. On todella edesvastuutonta tehdä lapsia ihmisen kanssa, jota ei edes tunne. Muutaman kuukauden tapailu tai seurustelu ei riitä siihen, että oppii tuntemaan toisen. Lapset kärsivät mutta joo pitäähän aikuisten saada tehdä lapsia suhteeseen kuin suhteeseen, koska heillä on oikeus.
Minä tulin kolmen viikon seurustelun jälkeen raskaaksi ja naimisissa on oltu kohta 10 vuotta. Olihan niitä kauhistelijoita, mutta mitäpä heistä. Minä teen itse omat ratkaisuni elämässäni, ei kukaan ympärillä kaakattava kana.