Asioita joita vihaat Suomessa
Ilmasto
Talvi
Kakarat jotka ei osaa käyttäytyä
Mammat jotka ei osaa köyttöytyä lasten kanssa
Blogaajat
Vlogaajat
Sää ja ilmasto
Lumi
Kuusimetsät
Profeetat
Sarasvuo
Ilmasto
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto
Talvi
Kakarat jotka ei osaa käyttäytyä
Mammat jotka ei osaa köyttöytyä lasten kanssa
Blogaajat
Vlogaajat
Sää ja ilmasto
Lumi
Kuusimetsät
Profeetat
Sarasvuo
Ilmasto
Minä vihaan sinua ja kaikkia muitakin yksinkertaisia, luontoa kunnioittamattomia ja verbaalisesti lahjattomia typeryksiä ja rakastan Suomen monipuolista ilmastoa talvineen ja lumineen ja kuusimetsineen, jotka ovat juurikin niitä harvoja hyviä puolia tässä harmaassa keskinkertaisten valittajien maassa.
Vierailija kirjoitti:
Muiden tekemisten häpeily ja ainainen pohtiminen mitä kukakin missäkin minusta/meistä nyt ajattelee. Tuon tason itsetunto-ongelmia vaikea muualta löytää. Esim. myötähäpeä on käsitteenäkin täysin tuntematon muualla, eikä sille ole edes olemassa sanaa muualla. Samasta ilmiöstä kertoo myös ainainen junttisuomalaisista marmattaminen. Täysin samanlaista porukkaa on maailma täynnä kun menee esim. missä vaan maaseudulle jne. Se ei kyllä ranskalainenkaan maanviljelijä navetassa puku päällä viinilasi kädessä runoja rustaa.
Myötähäpeä on kyllä aivan tunnettu käsite ainakin saksaksi (Fremdscham) ja englanniksi olen lukemattomia kertoja kuullut ihmisten sanovan olleensa embarrassed for other people. Turha kuvitella, että jos itse ei tiedä jotain, niin koko asiaa ei varmaan ole olemassa. Hyvin suomalainen ominaisuus tämäkin. Itseäni on aina huvittanut se, kuinka suomalaiset kehuvat omaa kielitaitoaan, eivätkä tajua miten huono se on. Olisi ok sanoa, että suomalaiset keskimäärin osaavat esim. englantia välttävästi tai paremmin kuin moni muu, mutta on turha kuvitella, että se tarkoittaisi heidän puhuvan hyvää englantia.
Muiden tekemisten häpeily ja ainainen pohtiminen mitä kukakin missäkin minusta/meistä nyt ajattelee. Tuon tason itsetunto-ongelmia vaikea muualta löytää. Esim. myötähäpeä on käsitteenäkin täysin tuntematon muualla, eikä sille ole edes olemassa sanaa muualla. Samasta ilmiöstä kertoo myös ainainen junttisuomalaisista marmattaminen. Täysin samanlaista porukkaa on maailma täynnä kun menee esim. missä vaan maaseudulle jne. Se ei kyllä ranskalainenkaan maanviljelijä navetassa puku päällä viinilasi kädessä runoja rustaa.