Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä SINUN mielestäsi kannattaa lapset hankkia?

Vierailija
23.07.2017 |

Täällä aina väitellään siitä, mikä on oikea ikä lastenhankintaan. Nyt saatte sanoa tänne rehellisen mielipiteenne ja perustella kantanne.

Minkä ikäisenä SINUN mielestäsi kannattaa lapset hankkia?

Vaihtoehdot

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin nelikymppinen kuin parikymppinen äiti. Ihanneikä n. 30 vuotta.

Vierailija
2/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä lapsia ennen kuin on vähintään 25 mittarissa. Vakityö, oma asunto, säästöjä, hyvät tulot ja vakaa parisuhde pitää olla kunnossa, ennen kuin alkaa lisääntymään. 

Enkä realistisesti näe että alle 25-vuotiaalla nuo voisivat mitenkään olla hanskassa nykyaikana, jollain erittäin poikkeustapauksila ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään ikäisenä! Lapsettomuus on ekoteko!!!!

Vierailija
4/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30

Et ole vielä vanha, mutta kuitenkin ikää on sen verran että on mahdollisesti keretty elämään omaa elämää, opiskelemaan itselleen ammatin ja taloudellinen tilanne on hyvä. Ikä myös siksi että on jo jonkun verran kokemusta elämästä eikä olla ihan tietämättömiä parikymppisiä. En yleistä, tottakai nuorempikin voi olla taloudellisesti vakaalla pohjalla sekä kypsä ja hyvä vanhempi.

Tottakai yli 30 voi hankkia lapsia, mutta kun lähestytään 40 on mahdollisuudet keskenmenoon yms. isommat. Ei välttämättä jakseta valvoa öitä samalla tavalla kuin 15 vuotta nuoremmat ja juosta päivät siihen päälle lasten kanssa. Tottakai tämäkin yksilöllistä.

Vierailija
5/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä lapsia ennen kuin on vähintään 25 mittarissa. Vakityö, oma asunto, säästöjä, hyvät tulot ja vakaa parisuhde pitää olla kunnossa, ennen kuin alkaa lisääntymään. 

Enkä realistisesti näe että alle 25-vuotiaalla nuo voisivat mitenkään olla hanskassa nykyaikana, jollain erittäin poikkeustapauksila ehkä.

Minä olen melkein 35 eikä minulla ole vakiduunia (määräaikaisuuksia tehnyt koko työurani), ei ole omaa asuntoa (kiva vuokra-asunto kyllä), tulotkin on aika apeat, mutta kohtuulliset.

En saa ikinä hankkia lasta?

Vierailija
6/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on yksilöllistä. Joku toinen on päälle parikymppisenä valmis/valmistumaisillaan oleva maisteri tai vaikka lastentarhanope, lempeä ja pitkäjänteinen, on puoliso ym. Joku toinen haihattelee 3kymppiseksi ja opiskelee taidehistoriaa, ei löydä vakiintunitta suhdetta tai haluaa vain matkustella.

Moni 2kymppinen äiti on parempi äiti kuin 4kymppinen, koska kyse on ennen kaikkea ihmisen luonteesta ja valmiuksista toteuttaa äitiyttä. Onko lempeyttä ja halua olla läsnä, vai ei?

Vierailija
7/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sitä muovin määrää mitä maailmaan vaippojen vuoksi tulee! Ympäristökatastrofi

Vierailija
8/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen melkein 35 eikä minulla ole vakiduunia (määräaikaisuuksia tehnyt koko työurani), ei ole omaa asuntoa (kiva vuokra-asunto kyllä), tulotkin on aika apeat, mutta kohtuulliset.

En saa ikinä hankkia lasta?

No miksi sinun pitäisi niitä hankkia, kun et selvästi pysty heitä elättämään tai tarjoamaan heille kohtuullisen mukavaa elämää? Ei lapset ole mikään ihmisoikeus.

Vierailija
9/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tuodaan jatkuvasti tulijaisena nuovikrääsää ja leluja. Lapsi ei ymmärrä että valtamerissä on kohta enemmän muovia kuin kaloja

Vierailija
10/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 3kymppisenä ollut 7 vuotta lastensuojelussa töissä. Oman esikoiseni sain 23-vuotiaana. Aina olen ollut rauhallinen ja rakastava äiti. Moni on tosi hukassa vanhemmuuden kanssa, vaikka saisi lapsen 40v.

Vierailija
11/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä kansalaisaloite laista joka kieltää muovivaipat.

Joka ei jaksa pestä harsovaippoja ei myöskään tekis lapsia.

Vierailija
12/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten niin kallis päästövero muovivaipoille et lapsettomuus tulis kalliiksi

Vierailija
13/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailmassa ainoa realistinen odotus nuorilta on tuo vakaa parisuhde... Tiesitkö, että 90-luvulla syntyneet eivät todennäköisesti saa koskaan vakituista työpaikkaa jossa ollaan se 40 vuotta? Puhumattakaan eläkkeistä tai säästöjen kerryttämisestä.

T. 24-vuotias joka on 13-vuotiaasta ollut työelämässä vähintään kesäduunin muodossa. Eläkettä kertynyt 0,27€/kk 

Vierailija
14/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailmassa ainoa realistinen odotus nuorilta on tuo vakaa parisuhde... Tiesitkö, että 90-luvulla syntyneet eivät todennäköisesti saa koskaan vakituista työpaikkaa jossa ollaan se 40 vuotta? Puhumattakaan eläkkeistä tai säästöjen kerryttämisestä.

T. 24-vuotias joka on 13-vuotiaasta ollut työelämässä vähintään kesäduunin muodossa. Eläkettä kertynyt 0,27€/kk 

No sitten nykynuoret eivät hanki lapsia, yksinkertaista. Minulla oli sinun ikäisenä samanlainen työhistoria takana, eläkettä kertynyt n. 200€/kk, haluatko arvata paljon nykyään kun ikää on lähemmäs 40? 

Oma valinta huoliiko määräaikaisuuksia vai pyrkiikö heti vakituiseen sijaan. Minä valitsin vakituisuuden ja pystyin kerryttämään eläkettä ja säästöjä.

Vierailija
15/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 25-vuotiaana eläkekertymä lähemmäs tonnin. Mitä ihmettä te nykynuoret teette kun edes puolikasta euroa saada kerättyä?

Vierailija
16/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-25 on hyvä ikä hankkia esikoinen. Nuorilla vanhemmilla on energiaa hoitaa pienet lapset ja heillä on myös parhaat tukiverkot, omatkin vanhemmat vielä nuoria ym. Ja ennen, kuin joku alkaa urputtaa, niin kyllä ne nelikymppisenäkin lisääntyneet vie pikkulapsensa mummolaan ihan yhtä lailla, kuin parikymppiset, erona vain se, että nelikymppisten vanhemmat ovat yleensä jo seitsemissä kymmenissä ja parikymppisten vanhemmat ovat vielä keski-ikäisiä.

22-25-vuotias on kuitenkin myös sen verran vanha, että siinä iässä ollaan oikeasti jo aikuisia ja osataan ottaa vastuu toisesta ihmisestä. 18-vuotiaat sen sijaan ovat vielä niin nuoria, että en suosittele lasten tekoa vielä sen ikäisille, vaan kehottaisin odottamaan muutaman vuoden.

Vierailija
17/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten nykynuoret eivät hanki lapsia, yksinkertaista. Minulla oli sinun ikäisenä samanlainen työhistoria takana, eläkettä kertynyt n. 200€/kk, haluatko arvata paljon nykyään kun ikää on lähemmäs 40? 

Oma valinta huoliiko määräaikaisuuksia vai pyrkiikö heti vakituiseen sijaan. Minä valitsin vakituisuuden ja pystyin kerryttämään eläkettä ja säästöjä.

No huoh, eipä siinä ole paljon valinnan varaa jos haluaa saada edes jonkinlaisen elannon. Nykyään kaikki työt ovat määräaikaisuuksia, extraajasopimuksia tai nollatuntisoppareita. Näitä sitten uusitaan jopa kymmenen vuotta. Eipä kerry eläkkeet.

Olen itse työskennellyt extraajasopimuksella 7 vuotta. Vituttaahan se, mutta ei ole parempaakaan.

Vierailija
18/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kysely, 22-vuotias ja 25-vuotias ovat ihan erilaisia. 22-vuotias on vielä todella teinimäinen, mutta 25-vuotias alkaa olemaan jo enemmän aikuinen. 

Vierailija
19/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-25,kerkee nyt 40veessä elää omaa elämää ennenku on eläkkeellä, vähä niinku virheen korjaus

Vierailija
20/61 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykypäivää, että pitäisi muka olla saanut vakityön ja ollut siellä vähintään pari vuotta "sopeutumassa", väh. viisi vuotta kestänyt parisuhde, omakotitalo, kesämökki, isot säästöt sukanvarressa, kaikki velat maksettu, kaksi autoa, koira, metsää, purjevene ja ainakin muutama vuosi kahdenkeskeistä matkustelua ja rilluttelua puolison kanssa että on sopivaa alkaa harkita lapsen hankintaa. Ei ihme, että niin monet jäävät lapsettomiksi, kun sitten nelikymppisenä vasta otetaan ehkäisy pois, kun nämä kaikki "edellytykset" on vihdoin saatu hankittua, mutta hedelmällisyys onkin sitten laskenut jo lähelle nollaa. Sitten itketään, että epäreilua, kun oltiin niin pitään hankittu kaikki lapselle valmiiksi 

Biologia ei odota, ei sille voi sanoa, että, hei, oota vielä pari vuotta, ostan viel ton purjeveneen ja teen maailmanympärimatkan .

Ennen riitti vain, että mentiin naimisiin ja oltiin suunnilleen täysi-ikäisiä. Lapsettomuusongelmia oli vain syntymästeriileillä/nuorena steriloituneilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi