Onko perverssiä?
Olen siis ns. viikonloppuisä, eli olen eronnut 4v sitten ja minulla on 9 ja 12-vuotiaat pojat, jotka ovat luonani joka toinen viikonloppu. Onko outoa se, että he edelleenkin haluavat nukkua vieressäni ja kaipaavat todella paljon hellyyttä ja läheisyttä minulta, vai onko se ihan normaalia?
Kommentit (4)
Koeta tarjota heille hellyyttä ja lähelläoloa muulla tavoin kuin ottamalla heidät samaan vuoteeseen, koska se ei ole n.s. ikävaiheen mukaista käytöstä. Etenkin vanhempi on jo kohta esimurrosiässä, ja hänen itsenäistymisensä saattaa hankaloitua, jos hän niittautuu ajatukseen, että turvallista on vain aikuisen vieressä.
Juttele poikien kanssa kaikessa rauhassa, ota heidät kainaloon sohvalla, pörrötä päätä ja rapsuta kuin koiraa. Sellainen on iänmukaista kosketusta. Halia ja pusiakin sopii aamulla ja illalla ja muutenkin, mutta tuon ikäisten pitää kyllä tottua nukkumaan omassa sängyssä.
ei ole perverssiä tuttuni tytär haluaa usein isänsä viereen nukkumaan hän on n.12v muutenkin hän on kovasti kiinni isässään niinä kertoina kun hänellä on tätä mahdollista nähdä eli n. joka toinen viikonloppu. Hän oli kovin masentunut erosta ja se on ollut todella kova paikka vieläkin vaikka erosta on jo useampi vuosi.
Muistan itsekkin nukkuneeni äitini vieressä jos isäni oli työmatkalla/poissa yötä, eikä siinä ollut mitään sen ihmeempää kuin jollain tavoin turvallinen olo. Se kyllä loppui joskus siinä 16v hujakoilla en muista tarkkaan.
Luulen että se kyllä loppuu jossain vaiheessa kun lapsesi kasvavat mutta sua se heille ihmeessä jos ei siitä ole sinulle haittaa.
murmeliitta
voivat mielestäni vallan mainiosti nukkua isän vieressä. Mutta koska sinulle itsellesi tilanne on selvästi " kiusallinen" (kun asiaa kyselet), olisi ehkä kaikille parempi nukkua eri sängyissä.
Minun mielestäni tuon ikäiset ovat vielä täysin lapsia, eikä hellyyden ja läheisyyden tarve koskaan ole perverssiä.. kyllä se on sitten jo ihan jotain muuta...
Varsinkin kun pojat näkevät sinua harvemmin, he varmaan haluavat ja tarvitsevat sinulta hellyyttä ja huomiota niin paljon kuin mahdollista silloin kun tapaatte.. vähän kuin " varastoon" ?