Sinä 40-50-vuotias mikä on taloudellinen tilanteesi, entä
Kommentit (45)
Oon 40v.
Asuntolainan vois maksaa pois, jos huvittais, Jäljellä 20 000, säästössä 50 000. Yhteistalous miehen kanssa. Töitä riittää mulla, mies ollut enemmän työttömänä.
Vanhin lapsi muutti juuri kotoa pois omaan asuntoon, nuorempi menee kohta lukion ekalle.
Talous on kunnossa, enää 14 000 velkaa jäljellä. Helsingin kantakaupungissa asumme miehen kanssa kahdestaan.
Miehellä hyväpalkkainen työ, ihan vain duunarityö ja minä viimeistelen jatko-opintoja. Syksyllä jatkan keskipalkkaisessa työssäni . Minulla ei lapsia, miehellä 22v tytär, joka asuu 260km päässä. Mies juuri lähdössä tyttärensä luo.
Elämä on ihan hyvä näin.
Mies sai perintöä alkukesästä n. 25000 ja lupasi kustantaa jonkun kivan reissun meille. Nyt vain ongelmana aikataulut ja kohde, valinnanvaikeus :D. Positiivinen ongelma :).
N49
Oma koti maalla. Velat pankille maksettu. Jääkaappi täynnä ruokaa. Kaikki OK, mitä nyt vähän puute silloin tällöin vaivaa, mutta kaksi kättä ja hyvä mielikuvitus niin kyllä se tästä.
M
41v, asuntolainaa jäljellä puoleksi miehen kanssa n. 95 000e, talon arvo n.250 000e. Yhdessä oltu 19 vuotta, 2 teini-ikäistä lasta.
Jokunen tonni säästötilillä, eläkevakuutuksessa jotain 15 000e. Ei muita sijoituksia.
Töitä ehtinyt tehdä paljon, muutama vuosi sitten päätin vaihtaa alaa ja suoritin amk-tutkinnon. Nyt pätkätöissä, mutta onnellinen 😊
Hyvä elämäntilanne, ei velkaa, oma asunto, uudehkot autot, lapset omillaan, pikkuisen säästöjä (ei siis paljon, olisi voitu elää nuukemminkin), työurat loppuvaiheessa, suhteellisen terveitä ollaan.
40v velaton, vähän säästöjä, kohta alkaa hoitovapaa. Töistä poissa ollut maaliskuusta 2015 kun jäin edellisen lapsen äitiyslomalle. Oon kotona kunnes nuorin täyttää 3v.
Asun miehen ja kahden alakouluikäisen lapsen kanssa Espoossa omistusasunnossa. Ei velkaa. Teen pienipalkkaista osa-aikatyötä, mutta olen saanut perintöä, joten rahaa meillä on riittävästi (mies myös käy töissä).
Vaikka en olekaan vielä ihan neljääkymmentä niin vastaan silti. Mies, 37 vuotta. Asunnosta lainaa vähän yli 100 000€. Eronnut neljä vuotta sitten ja yhden lapsen yhteishuoltajuus. Autostakin velkaa vielä pariksi vuodeksi ja elatusmaksuja noin kymmenen vuoden ajalle. Säästöön saa kuussa jonkin kympin ja niitä sitten jossakin vaiheessa pitää alkaa sijoittamaan. Onhan tässä yhdelle kyllä maksamista.
Etäsuhteessa, lapsia vielä ala-asteella yksi ja toinen yläasteella, muut aikuisia, velkaa ei penniäkään. Omaisuutta ei suuremmin ole. Opiskelen uutta alaa ja terveys on aika vaihteleva, joten nitkuttelemalla päivä eteenpäin.
Hyvä tilanne omasta mielestä, mutta varmasti huono muiden mielestä, eli olen työtön, mutta myöskin velaton. Tulen toimeen säästöillä, työttömyysrahalla ja asumistuella. En välitä shoppailusta.
Avoliitossa, kaksi ala-asteikäistä lasta, asuntolainaa noin 80 000, talon arvo noin 90 000. Perittyä varallisuutta useampi satatuhatta kiinteistöjen/asunto-osakkeiden muodossa.
Nainen 45v, naimisissa, yksi kouluikäinen lapsi. Omakotitalo, vakituisessa työsuhteessa viimeiset 20v. Säästöjä yli 100 000 e. Taloudellisesti kaikki ok.
52 v nainen. Velaton omakotitalo, auto ym. Tileillä 40000. Naimisissa. En ole työelämässä, mutta harrastan intohimoisesti kuvataidetta, sisustamista ja puutarhanhoitoa.
47v ja asunto jo maksettu, lisäksi paljon sijoitusvarallisuutta molemmilla. Olimme 7 vuotta ulkomaankomennuksella, jonka aikana molemmilla oli hyvät tulot ja pienet verot. Sen jälkeen kaikki oli helppoa asunnon ja sijoittamisen suhteen, kun korkoa-korolle -vaikutus alkaa toimia. Suosittelen kaikille ulkomaankomennusta nuorella iällä, jos vain mahdollista.
Jännä kontrasti aina näissä, kun kyselyihin vastaa vain ne velattomat joilla sadan tonnin sijoitukset ja samaan aikaan etusivu täynnä itkua kun on vain muutama euro rahaa tai kysellään halpoja ruokavinkkejä 😂
Mut selvästi he eivät sitten ole 40-50 vuotiaita
Naimisissa, vaippaikäinen lapsi. Yksi korkeakoulututkinto tehty, toinen tuloillaan. Omaisuutta kaksi asuntoa Helsingissä, toinen sijoituksessa, tilillä n. 400 000.
Mies, vaimo (44) ja kaksi pientä lasta 6&9 lainoja varmaan joku 350k, vaimo kotona, vaikka ei nuorin kauan enää olekaan kotona päivisin. Viisi vuotta vielä, sitten suurin osa maksettu. Iso okt, autoja ja koira 😂
630000 eukkoa sijoituksissa, 142 neliön omakotitalo vaimon kanssa Espoossa puoliksi, 2xsijoitusasunto Jyväskylässä (vaimon suku sieltä). Mutta ei näillä veroilla silti juhlita eikä autoa voi päivittää kuin 3 vuoden välein uuteen.
Talous on kunnossa, asuntolainaa n. 40k jäljellä. Saman miehen kanssa edelleen kuin 20 vuotta sitten, lapset on jo isoja. Eipä valittamista. N41