Naisten pitää synnyttää lapset 20-vuotiaana
https://www.satakunnankansa.fi/kotimaa/mielipide-naisten-pitaa-synnytta…
Antti Pekola
Suomi-Areena oli jälleen – ties monennenko kerran – Porissa. Olen ollut yhden kerran lavalla keskustelemassa, ja viitenä vuonna Satakunnan Kansan huomioitsijana. Tämän kesän jälkeen sanoisin, että soppa on laimentunut. Lavalla on pyörinyt B- ja C-sarjan poliitikkoja, jotka ovat puhuneet kauniita korulauseita – mutta eivät asiaa.
Otan yhden esimerkin. Syntyvyyden kohtalokas väheneminen on Suomen elinkysymys. Aihetta sivuttiin monissa keskusteluissa, mutta mitään olennaista ei kukaan osannut tuoda esille. Puhuttiin vain ympäripyöreyksiä "tasa-arvosta" ja "rauhankasvatuksesta" – heh heh.
Kun Suomen naiset eivät enää synnytä, niin jotakin on tehtävä. Minulla on tähänkin kysymykseen vastaus, jonka olen esittänyt ennenkin. Tämä on seuraava.
On hyväksyttävä ajatus, että naisen elämä koostuu jaksoista, joita ovat: 1) lapsuus, 2) koulutus, 3) äitiys, 4) työelämä, 5) vanhuus. Nykyisessä demari-Suomessa jaksot 3 ja 4 ovat väärässä järjestyksessä. Kun nainen synnyttää lapset 20-vuotiaana, hoitaa ne kotona, niin hänellä on monta vuosikymmentä aikaa tehdä uraa.
Ymmärsivätkö kaikki? Näin me voitamme.
Oikaisu 21.7. klo 17.23: Kirjoituksessa kerrottiin virheellisesti, että ainoastaan 10 prosenttia suomalaisista naisista synnyttää. Väestöliiton mukaan vuonna 2014 49-vuotiaiden lapsettomien naisten osuus oli hieman alle 20 prosenttia.
Yritin kyllä, mutta vauvan kehitys päättyi rv10:n aikana. Sen jälkeen en ole tullut raskaaksi yrityksistä huolimatta. Mikäs olisi ap:n ratkaisu tälle tilanteelle? N23