Kaverilla on talolainaa, minä perin kämpän. Nyt kaveri vittuilee jatkuvasti kulutustottumiuksistani.
Syön mitä mieli tekee ja matkustelen. Lainakaveri säästää joka pennin mutta yrittää uskotella itselleen, että on parempiosainen ja fiksu kun ei törsää rahojaan.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että perit.
En ymmärrä, miksi vähättelet kaveriasi, jonka on pakko säästää.
Miksi vähättelisin? Ihmettelin vain miksi tämä kaveri arvostelee minun kulutustottumuksiani
Kaveri vittuilee sulle ja kuulostaa siltä, että säkin vittuilet kaverille, ainakin mielessäsi. Ansaitsette toisenne, kaunis ystävyys. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että perit.
Miksi vähättelisin? Ihmettelin vain miksi tämä kaveri arvostelee minun kulutustottumuksiani
yrittää uskotella itselleen, että on parempiosainen ja fiksu kun ei törsää rahojaan
ei ole kovin kauniisti ja arvostavasti sanottu.
-eri
Sinä olet saanut asunnon täysin ilman omia ansioita. Voisit olla hyvä ihminen ja antaa tuhlaamiasi varoja vaikka hyväntekeväisyyteen. Siitä tulee parempi olo kuin kuluttamisesta :)
Kannattaisko dun yrittää myös edelleen kartuttaa omaisuutta, esim sijoitusasunnolla tai osakkeilla? En tarkoita etteikö saisi kuluttaa, mutta tarjoan vaihtoehdon jossa voisi säästää osan ja kuluttaa osan.
Ap, ilmeisesti pidät itseäsi parempiosaisena perityn kämpän turvin :D
Pistätkö kaiken ansaitsemasi rahasi menemään? Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka pistää perinnön haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Pistätkö kaiken ansaitsemasi rahasi menemään? Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka pistää perinnön haisemaan.
Jos on perinyt asunnon ja asuu siinä asunnossa niin millä tavalla palkkatulojen kuluttaminen on "rahojen haisemaan pistämistä"? Jos ap myisi asunnon ja tuhlaisi rahat, silloin ne laitettaisiin haisemaan, nythän ne ovat passiivisesti hyötykäytössä.
Mä olen todennut kaikkiin kommentteihin perintöön ja "tuuriin" liittyen että olisin PALJON mielummin rutiköyhä kirkonrotta jos sillä olisin läheiseni saanut pitää - ja lähtee se sunkin suku vielä joskus. On vittuilut loppuneet siihen. Ja ne on faktoja.
Mikään ei vituta niin paljon kun ihminen joka näkee asiakseen kommentoida "hyväosaisuuttani" omaisuudesta joka on tullut kuoleman hinnalla.
Jos se on hyvä kaveri niin anna mennä toisesta korvasta ulos. Jotkut vaan tykkää "neuvoa"(vittuilla/päteä).
Ihan omia rahojasi sinä käytät ja saat tehdä niillä mitä haluat. Voihan sitä säästöönkin rahaa laittaa, mutta edelleen oma päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on perinyt asunnon ja asuu siinä asunnossa niin millä tavalla palkkatulojen kuluttaminen on "rahojen haisemaan pistämistä"? Jos ap myisi asunnon ja tuhlaisi rahat, silloin ne laitettaisiin haisemaan, nythän ne ovat passiivisesti hyötykäytössä.
Tällä palstalla näkee usein omg mitä teen pesukone hajosi ... no otan luotolla tyyppisä ratkaisuja. Niihin ei peritty asunto auta, jos tili on koko ajan nollilla. Tai asunnon remontintarve. Itse en pidä tilinsä tyhjäävää asunnonperijää hyväosaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä nyt sanonutkaan että kädestä suuhun eläminen fiksua on, mutta ei se perintö sillä silti kulu.
Tällä palstalla näkee usein omg mitä teen pesukone hajosi ... no otan luotolla tyyppisä ratkaisuja. Niihin ei peritty asunto auta, jos tili on koko ajan nollilla. Tai asunnon remontintarve. Itse en pidä tilinsä tyhjäävää asunnonperijää hyväosaisena.
Silloin kun kaverisikin perii asunnon, hänellä on parempi asema kuin sinulla. On talolainaa omasta asunosta SEKÄ peritty asunto. Haista kakka.
oikeasti palveluihin: ulkona syömiseen, hierontoihin, kahvilaan, itsensä hemmotteluun on kansantaloudellisesti ihan hyvä, saadaan monille pienipalkkaisille naisvaltaisille aloille rahaa
Hienoa, että perit.