Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ulos lähteminen on näin kamalaa vaikeaa minulle?

Vierailija
21.07.2017 |

Jään peiliin kiinni, en oo ikinä tyytyväinen mihkää. Aina hiukset on jotenkin päin vittua. No tämän taistelun jälkeen, lähden ulos. Jos joku vähänkin katsoo minua kummasti tai takanani nauretaan alan heti kuvittelemaan että nauravat minulle. Saatan tosissani miettiä sitä koko illan ja kysellä puolisoltani ei kai ne nauranu mulle, onko mussa jotakin vikaa? Silti vaikka mies sanois et ei nauranu sulle, saatan jostain kummasta kääntää ne itseeni. Sitten taas lenkille lähtö on ihan stnan vaikeaa. En ymmärrä mikä mua oikein vaivaa? Jos joku haukkuu mua vaikka lehmäksi,lihavaksi. Alan samantien näkemään itseni lihavana. Vaikka olen normipainoinen.

Mutta sitten, jos vaikka lenkillä tulee vastaa joku toinen koiran lenkittäjä ja jää juttelee. Naps. Kaikki unohtuu sormen napsauksesta ja unohdan itse syyttelyn itsestäni. Tai vaikka joku mukava mummo jää juttelee hetkeksi. Ihan niitä näitä. Haluaisin vaan olla sellainen joka vaan pystyisi lähtee ulos eikä jäisi miettii ihan hölmöi juttuja :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko 15 wee?

Vierailija
2/4 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto? Riippuvuus muiden mielipiteistä? Erityisherkkyys? Nuori ikä? Onhan noita syitä. Yritä ajatella itsestäsi positiivisemmin. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty. Katso itseäsi peilistä ja yritä löytää jotain kaunista. Sano itsellesi ääneen, mikä sinussa on kaunista ja tarkoita sitä. Ala pitää kiitollisuuspäiväkirjaa: mikä tässä päivässä oli hyvää? Mistä tuli hyvä mieli?

Voi tuntua tyhmältä alkuun, mutta jos vain jatkat, se alkaa tehota. En anna neuvoksi olla välittämättä muista ihmisistä ja heidän mielipiteestään hittojakaan. Se on mielestäni typerä neuvo, koska miksi pitäisi haistattaa p*skat muilla ihmisillä. Sen sijaan totea, että et välitä, jos joku ei pidä sinusta. Tärkeintä, että rakastat itseäsi aidosti. Silloin ne oikeat ja merkitykselliset ihmiset pitävät sinusta myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vaikeat suhteet vanhempiisi? Onko sinua mitätöity lapsena tavalla tai toisella? Kiusattu? Itsetunto ei voi tulla pelkästä ulkonäöstä. Vaikutat todella epävarmalta ihmiseltä, vaikka toisaalta kuitenkin juttelet tuntemattomienkin kanssa? Olet ehkä myös liian ankara itse itsellesi, mitä sitten, jos hiukset on oudosti (todellisuudessa muiden silmissä ne on ihan ok). Onko töissä, opiskeluissa ja harrastuksissa samat ongelmat?

Vierailija
4/4 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättyisit jos tietäisit, kuinka monella muullakin on itsetunto-ongelmia. 

Tässä ketjussa tuli jo hyviä neuvoja. Yritä kääntää ajatukset pois itsesi tarkkailusta ja keskity kivoihin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän