Millä lahjoilla on mahdollista valmistua tradenomiksi nykyään?
Minulla on kirjeenvaihto päällä yhdellä treffipalstalla naisen kanssa joka sanoo olevansa tradenomi. Tulee vain sellaista settiä että huhhuh. Juttujen perusteella hän voisi olla ehkä 15-20-vuotias. Onko se normaalia?
Kommentit (8)
Tjaa. Opiskelijalta ei paljon lahjoja vaadittane. Tavallista järjenjuoksua. Mutta mitä lahjoja opettajille nykyään pitää antaa, että he 1) opettavat, kun on aika tehdä töitä ja 2) hyväksyvät suoritetut opinnot mukisematta. Siihen kai tarvittaisiin opettajille jaettavia ylimääräisiä lahjoja...
tradenomit on ihan diipadaapaa, joka toiselta löytyy kyseinen tutkinto ja sillä ei nykyään tee juuri yhtään mitään, lakin saanti lukiossakin oli haastavampaa
t. tradenomi
Vierailija kirjoitti:
tradenomit on ihan diipadaapaa, joka toiselta löytyy kyseinen tutkinto ja sillä ei nykyään tee juuri yhtään mitään, lakin saanti lukiossakin oli haastavampaa
t. tradenomi
Ei ollut haastavampaa ja siihen on yksi syy: opinnäytetyö. Ei millään meinannut jaksaa tehdä sitä loppuun asti. Lukion pääsi kuitenkin helposti läpi kertaakaan läksyjä tekemättä. Tradenomisetti oli opinnäytetyöhön asti samanlaista läpinaurua kuin lukio, mutta sitten piti alkaa tehdä jotain.
Pääsin lukion AABC-papereilla tradenomikouluun. Soveltuvuuskoehan siinä on. Ei tarvitse mitään lahjoja, kuka vaan voi olla tradenomi. Minä olen kyllä semifiksu, en vaan ole koskaan tehnyt mitään pärjätäkseni opinnoissa.
Täytyy kuitenkin huomata, että kaikki hakeneet eivät tradenomikoulutukseen pääse. Harmittelin koulun alkaessa, että kaksi kokeessa ollutta, hyvännäköistä naista eivät aloittaneet koulua yhtäaikaa kanssani. Ehkä heitä onnisti seuraavana vuonna. (Ei vittu että rupesi naurattamaan tuo :D)
No ei kai sinne mitään ihmeempää vaadita, normaalilla älykkyydellä varustettu ihminen pääsee kyllä sisään ja selviytyy opinnoista. Itsekin pääsin, lukiosta kirjoitin c:n paperit. Ihan hyvin olen kuitenkin tradenomia pärjännyt, palkkani on n. 2900 e kk siististä sisätyöstä.
Tradenomeja usein parjataan enkä itsekään koulutustani juuri arvosta, mutta moni tienaa tradenomina kuitenkin kohtuuhyvin. It-puolen tradenomit pääsee helposti yli 4000 euron palkoille.
Vierailija kirjoitti:
t. tradenomi
Mitä teet työksesi?
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa kovin vaativia koulutuksia (älyllisesti) edes ole. Valtaosa perustuu vieläkin ulkoa opetteluun tentteineen tai toisilta kopiointiin. AITOA tieteellistä tutkintaa ei oikeastaan ole. Tradenomikoulutus on helppo saada, mutta olen tavannut ihmisiä, joille sekin oli haastavaa.. Ennemmin kannattaa katsoa minkälainen ihminen on, kuin se koulutustaso. Tietenkin jos raha on se mitä haetaan, niin kannattaa sitten katsoa niitä kirurgeja. Tosin perhe-elämä jää haaveeksi, kun toinen on töissä vähän väliä, eikä mihinkään voi sopia sitovasti tapaamisia yhdessä.
Kokeilepa TKK:n teknillistä fysiikkaa tai yliopiston matikkaa. Aika taitava oot, jos nuo sujuu helposti
Ei Suomessa kovin vaativia koulutuksia (älyllisesti) edes ole. Valtaosa perustuu vieläkin ulkoa opetteluun tentteineen tai toisilta kopiointiin. AITOA tieteellistä tutkintaa ei oikeastaan ole. Tradenomikoulutus on helppo saada, mutta olen tavannut ihmisiä, joille sekin oli haastavaa.. Ennemmin kannattaa katsoa minkälainen ihminen on, kuin se koulutustaso. Tietenkin jos raha on se mitä haetaan, niin kannattaa sitten katsoa niitä kirurgeja. Tosin perhe-elämä jää haaveeksi, kun toinen on töissä vähän väliä, eikä mihinkään voi sopia sitovasti tapaamisia yhdessä.