Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle juominen tärkeämpää kuin minä

Vierailija
20.07.2017 |

Laittoi iltapäivällä viestiä että menee käymään Matin kanssa terassilla mutta vain cokiksella. Tiesin ettei hyvää seuraa. Soitin puoli seitsemältä ja kysyin että koska on tulossa, ei oltu laitettua mitään viestiä välissä. Sanoi että on ottanut kaksi olutta mutta ottaa yhden vielä ja tulee sitten. Sanoin meneväni siskolleni käymään sitten yksin ja että soittaa jos tarvitsee kyydin kotiin.
Siskolta lähtiessäni ysin aikaan soitin ja mies hirveessä kännissä. Mulla petti hermot ja sanoin ettei tarvi kotiin tulla yöksi, en jaksa. Sanoi että menee Matille eikä jaksa mun nalkutusta kun huomenna on vapaapäiväkin.
Nyt olen kotona yksin ja mietin että pitäisikölähteäsiskolle yöksi jos mies tuleekin kotiin.

Taustaa sen verran että olemme molemmat alkoholisteja. Minä olen ollut kuivilla vuoden ja kolme kuukautta kohta ja käyn edelleen terapiassa kerran viikossa. Olen viidennellä kuulla raskaana. Mies on tässä samana aikana ollut jaksoittain pari kuukautta selvänä mutta ratkennut sitten lopulta pariksi kolmeksi päiväksi ryyppäämään. Viimeksi ratkesi ennen juhannusta ja oli ryyppyreissullaan viisi päivää. Itkettää. Luulin että hänkin oikeasti pystyisi tähän.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jätät sen ja hankit lapsellesi rauhallisen ja turvallisen elämän.

Vierailija
2/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi varmaan pelastaisi suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit pitäisi steriloida diagnoosin jälkeen.

Vierailija
4/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

288828 kirjoitti:

Toinen lapsi varmaan pelastaisi suhteen.

Tälle ääni ja sitten piuhalla ostettu +30k Audi pihaan.

Vierailija
5/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista, ei tuohon voi muuta sanoa.

Vierailija
6/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää homma tuli muorille ihan yhtä yllärinä kun palstamammalle jännämiehen pettäminen.

Vierailija
7/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh näitä ..

Vierailija
8/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse alkoholistina tasan tiedät että mitä tulee tapahtumaan. Olet vahva ihminen kun pystyt olemaan juomatta, mutta et voi kontrolloida toisen juomista. Juttele miehesi kanssa kun hän on selvin päin. Kysy että millaisen elämän hän haluaa lapselleen, aikooko jatkaa juomista kun lapsi syntyy. Sano että jos aikoo lopettaa juomisen, se on tehtävä nyt, koska sitten kun lapsi syntyy tulee olemaan PALJON rankempaa ja silloin repsahtaa helposti ja lopettaminen on melkein mahdotonta. Ja anna miehesi tehdä päätös. Jos rikkoo sanansa vielä kerrankin tuon keskustelun jälkeen, se on siinä. Lupaa itsellesi että se on siinä ja ala etsimään asuntoa itsellesi ja lapsellesi. Kohta mahasi on niin iso ettet pysty muuttamaan ja synnytyksen jälkeen niin rikki ja voimaton että silloinkaan ei onnistu (nämä siis suurella todennäköisyydellä, ikinä ei tiedä mitä vaivoja raskauden lopussa ja synnytyksen jälkeen saa, joten on hyvä varautua). Siinä vaiheessa et todellakaan halua ryyppäävää miestä riesaksesi. Yksinhuoltajana olo pelottaa varmasti, mutta mieti lapsesi parasta. Miehen kanssa voitte jutella ja hän voi lupailla maat ja taivaat mutta häntä on parempi myös muistuttaa että vain teoilla on merkitystä. Teot näyttävät oikeasti mitä miehesi on mieltä, mitä hän haluaa, mikä on hänelle tärkeää. Jos mies lupaa olla juomatta mutta juo, niin tuntuuhan se pahalta tietää että toinen valehtelee tahalleen. Älä anna miehellesi enää tekosyitä juoda, vaan anna hänen itse tehdä päätöksensä. Tuo nalkuttaminen on siis selvä tekosyy, "en jaksa olla kotona kun akka nalkuttaa". Alkoholistit keksivät riitoja vaikka väkisin ja käyttäytyvät kusipäisesti jotta puoliso alkaisi aukomaan päätä, ja niin on taas hyvä syy lähteä juomaan.

Vierailija
9/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut onnistuvat, toiset taas ei. Sulla on nyt ratkaisun avain kädessä. Millaisen tulevaisuuden lahjoitat lapsellesi?

Minä lähdin, kun olin samassa tilanteessa. Mies ei vaan myöntänyt olevansa alkoholisti, vaan juominen yltyi ja lopulta riistäytyi käsistä. Henki lähti sitten parin vuoden päästä lähdöstäni.

Vaikka olin yh-äiti, ei kohtalokseni koitunut yksinäisyys, vaan sain uuden mahdollisuuden terveen kumppanin kanssa. Niin saat sinäkin, kun sen aika tulee. Anna aikaa lapselle ja omalle paranemisellesi, tulevaisuus on sinun.

Vierailija
10/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laadulla korvata määriä, mä puhallan sun korvaan se on inspiraatio.

Vierailija
11/14 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit pitäisi steriloida diagnoosin jälkeen.

Aivan kuten bulimikot, anorektikot ja masentuneetkin.

Vierailija
12/14 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa: Miksi olut on parempi kuin nainen.

Vierailija
13/14 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisautta tietysti mutta miksi ihmeessä hankkiuduit raskaaksi? Olit jo nähnyt ettei mies ole raitistunut.

Nyt hankit oman asunnon ja elät vauvan kanssa kahdestaan,mies voi etänä osallistua silloin kun kännäämiseltä kykenee.

Vierailija
14/14 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin siskoni luokse illalla,t änään menen illaksi töihin.

Raskaus oli vahinko. Söin pillereitä ihan säännöllisesti. Kun tajusin olevani raskaana, ajattelin tämän olevan jotenkin merkki paremmasta. Minulla itselläni on kokoajan ollut vahva usko siihen etten enää juo ja tieto raskaudesta vain vahvisti sitä.

Toivoin että raskaus olisi se joka herättäisi miehen olemaan selvänä. Olemme puhuneet tästä paljon ja sanoin jo viimeksi että seuraavalla kerralla tämä on sitten loppu ja muutan eri osoitteeseen.

Soittelin tänään asuntotoimistoon ja muualle. Kävin kotona hakemassa joitakin tavaroita, olen nyt ainakin viikonlopun siskoni luona. Mies oli ilmeisesti käynyt kotona yön aikana. Yritti soittaa kahden aikaa yöllä mutta en vastannut. Ap