Onko nää kuukautiset?
Eli mulla ei ole vielä alkanut ekat kuukautiset. Mutta mulla tuli noin kaksi päivää sellasta aika vaaleen ruskeeta vuotoo... aattelin että mulla varmaan alkaa kuukautiset kunnolla Ihan pian mutta nyt se ruskee vuoto loppu. Eli mitä tää on? Voiko olla että ne oli mun ekat menkat tai jotain??? Mitään kunnon verta ei oo tullut. Oon siis 13.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Miks onnittelet?
Kärsimystähän se tulee seuraavat vuosikymmenet olemaan, eli sikäli ei onnitelujen paikka, mutta yleensä kuukautisten alkamisesta onnitellaan, koska silloin on nainen ja sukukypsä jne. Äitini onnitteli minua aikoinaan.
Kun kävin vessassa tänää nii ku pyyhin alapään paperis oli verta ku kävit seuraavan kerran taas paperiin jäi verta ja kun kävin kolmannen kerran mul jäi paperiin sikan verta onks nää menkat ja valkovuoto oli tänää runsas jote alkoks mun menkat??!! Veri o kirkasta ja keho o muuttumassa koko ajan
Eli nyt tosta on ruskeesta vuodosta on yli kuukausi eikä vieläkään mitään merkkejä menkoista. Jos toi vuoto ei liittynyt menkkoihin niin mistä se sitten johtui:/ onko jollai ideoita??!!
Kuukautiset voivat alkuun olla tuollaista epämääräistä ruskeaa vuotoa. Ne eivät myöskään ole läheskään kaikilla heti alkuun säännölliset.
Neloselle: Kyllä ne taisivat alkaa. Kai sulla on siteitä? Jos ei, pyydä äidiltä.
Joo mietin ekana kans että varmaan ekat menkat mutta vuoto haisi ihan valkovuodolle:/
Taas vähän päivitystä:) eli menkoista ei ole vieläkään kuulunut mitään. Kysyisin vaan että onko jollain ollut ennen menkkoja ripulia tai muuten mennyt vatsa sekasin? Mulla oli eilen illalla ei siis mitään vesiripulia mutta aika löysää silti. En usko että se johtui mistään ruuasta koko kenellekään jotka on mun kaa samaa ruokaa syönyt ei tullu mitään ja en sille muutenkaan mitään järkevää syytä keksinyt:/ mutta tuli mieleen että voikohan liittyä jotenkin menkkoihin? Menkka vuotoo ei oo siis tullu... onko kokemuksia samasta tai muuta?
No mullakin tuli yhtenä päivänä viime syksynä sellasta ruskeeta juttua mun pikkareihin.. Oli jopa vähän punertava. Tuli vain yhen kerran päivässä ja sit loppu. Sen jälkeen ei mitään tietoa menkoista. En nyt tiiä mitkä ne oli, mut oisko mahollista et ne olis menkat? Ja sinä 13v joka pyysit apua, niin en osaa auttaa ku itellä melkein sama ongelma :/ Oon 12
Ja äiti oli ilmeisesti nähnyt pyykissä ne pikkarit, ja kysy samana iltana et alkoko mulla kuukautiset🤔
Äidilläni ja hänen siskollaan alkoi kuulemma niin, että vatsa meni sekaisin ja sitten kuukautiset. Sitä sitten kyttäilin jostain 12 v asti aina jos oli "oireita", mutta alkoikin vasta 16 v... mutta se kai oli normaalia joskus metsästäjäkeräilijäaikana... mutta minulla ei kyllä ollut mitään noita vuotojakaan vaan kuukautiset alkoivat sitten kerralla säännöllisinä, myöhään vaan.
Minulla tuli samana päivänä ensimmäiset kuukautiset, kun hain kuvastosta tilaamani stereot postista. Piirtyi muistiin tuo.
Minulla ainakin viikon ajan ennen menkkoja vatsa toimii rivakammin. Niin se on ollut aina. Oon joskus lukenut, että johtuu keltarauhashormonista.
Mulla alkoi menkat ensin kuuden päivän ruskealla niukalla vuodolla ja sit toiset kuusi päivää runsasta vuotoa päälle. Voi siis olla, että menkat antavat kuulua itsestään! Joillekin tulee myös ovulaatiovuotoa, kyseessä voi olla sekin. Pistä kalenteriin ylös nuo vuotopäivät, voi hyvin olla, että siinä oli ekat kuukautisesi. Onnea!