Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sairaalaan soittaa ja kysyä osastolla olevan läheisen kuulumisia?

Vierailija
20.07.2017 |

Tosi tyhmä kysymys. Voiko sinne soittaa milloin vain vai ainoastaan vierailuaikoihin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso netistä, löytyykö osastolle soittoajat. Jos ei löydy niin soittelet vaan ja kyselet. Mulle on ainakin ihan kivasti vastailtu ja annettu infoa ihan puhelimessa esim. jos potilas on ollut vielä heräämössä.

Vierailija
2/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi soittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Antavatko kuitenkin puhelimessa tietoa?

Vierailija
4/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten todennetaan, että kyselijä on omainen eikä vaikka utelias naapuri tai kyylä pomo?

Vierailija
5/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sut on merkattu läheiseksi? Muuten eivät saa antaa tietoja, edes siitä, että on sairaalassa.

Vierailija
6/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulevilta potilailta (tulevat suunnitellusti) kerätään tulovaiheessa lomakkeet, joissa vastataan mm. siihen, saako antaa osastolla olemisesta tietoa ja kenelle. Yllättävän moni valitsee "kenelle tahansa", koska onhan sekin ihan totta, että ei sinne kukaan naapurin Repa soittele uteliaisuuttaan, vaan ne lähiomaiset.  

Vierailija
7/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole merkitty. Ei hitto sentään. Toinen läheinen siellä käy mutta ei hänestä ota tolkkua eikä hän kysele oikein hoitajilta mitään. Meinaan tulla hulluksi, kun kuulen vain hänen arvioitaan ja haluaisin ihan oikeaa, lääkärin tai hoitajan suusta tulevaa tietoa.

Vierailija
8/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se menee juuri näin, vain yksi omainen soittaa ja kyselee kuulumisia, informoi sitten muita. Itse en ainakaan rupea moneen kertaan kertomaan, koska se kaikki aika on kuitenkin potilaalta pois.

Vierailija
9/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyys kirjoitti:

Miten todennetaan, että kyselijä on omainen eikä vaikka utelias naapuri tai kyylä pomo?

Soittajan kanssa keskustellaan asiasta. Utelias naapuri esim. harvoin osaa antaa tarkkoja tietoja siitä milloin ja miksi potilas on osastolle tullut.

Vierailija
10/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hällä sitten omaa luuria ole?

Vierailija
11/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aika huonossa kunnossa eikä omaa puhelinta ole. Olen niin sairaana huolesta enkä ymmärrä hänen tilannettaan.

Vierailija
12/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on merkitty läheiseksi, niin sitten annetaan tietoja. Muuten ei.

Vierailija
13/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on aika huonossa kunnossa eikä omaa puhelinta ole. Olen niin sairaana huolesta enkä ymmärrä hänen tilannettaan.

Pääsiskö siellä käymään?

Vierailija
14/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, että mistä tiedät hänen tilanteestaan. Oletko lähiomainen?

Vierailija
15/15 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähiomainen ja käynyt häntä aiemmin katsomassakin eri osastolla. En pääse nyt käymään, hän on toisella puolella Suomea. Pelottaa, että jotain käy. Jututetaanko potilaita osastolla usein? Pelottaa, että hänelle tulee jotain komplikaatioita eikä kukaan huomaa. Olen niin hirveän huolissani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi