Asiakaspalvelutyöntekijöiden teennäisyys
Itse en ymmärrä miksi erilaisissa asiakaspalvelutöissä työskentelevät ihmiset ovat usein teennäisiä.
Esim. Käyn yhdellä salilla, niin siinä vastaanottotiskillä on aina työntekijä joka sanoo aina todella teennäisesti että: "HEI!" ja siihen päälle vielä semmoinen tekohymy. Välillä meinaa pokka pettää, kun ne on niin teennäisiä.
Joskus monta vuotta sitten työskentelin Prisman kassalla. Ja minulle opetettiin sitten kassatyöskentelyä. Siinä sitten reippaana poikana olin ihan oma itseni ja pamautin kassalle tulevalle papparaiselle, että "moikka". Kun papparainen oli poistunut, minua ohjeistanut 30 vuotta työtä tehnyt kassatyöntekijä sanoi asiantuntevasti: " Hei kuule, vanhoille ihmisille sanotaan aina hyvää huomenta tai hyvää päivää ja voit vielä hymyillä lopuksi ja toivottaa hyvää päivänjatkoa. " En ymmärrä miksi kassallakin pitää ruveta esittämään jotain asiakaspalvelurobottia. Miksei siinä voi olla ihan rentona ja omana itsenään.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aspa ja sanon joskus huvikseni "jumalan terve". Vastaanotto vaihtelee iloisesta tai vihaisesta yllättyneisyydestä tai totaalipuhumattomuudesta tavalliseen tervehdykseen. En ole itse lesta, välillä vaan vähän häröilen :)
Saisit ainakin minut nauramaan makeasti :D
Minä olen aspa ja sanon joskus huvikseni "jumalan terve". Vastaanotto vaihtelee iloisesta tai vihaisesta yllättyneisyydestä tai totaalipuhumattomuudesta tavalliseen tervehdykseen. En ole itse lesta, välillä vaan vähän häröilen :)