Miksi kirjastot eivät enää ole hiljaisia?
Meidänkin kirjastoon tehtiin remontti ja lastenosasto siirrettiin takanurkasta keskeiselle paikalle. Samalla sinne laitettiin jotain peuhutyynyjä. Niinpä nämä termiitit kiljuvat siellä joka kerta. Eikä vanhemmat edes sano asiasta mitään. Hoploppeja, puistoja ja kauppakeskusten leikkinurkkia on kuitenkin joka paikassa. Pelastakaa edes kirjastot!
Kommentit (23)
Olen iloinen että olin teini kymmenen vuotta sitten jolloin kaltaiseni introvertti sai "paeta" rauhassa omaan rauhaan kirjastoon samalla kun odotti bussia tai koulun alkua tai muuten vain. Ja olin itsekin tarkka hiljaisuudesta. Pystyyko kovin monikin opiskelemaan tai lukemaan jossan älämölössä? Mutta toisaalta en ole tietoinen miten kirjastot saavat rahoituksensa. Luulin että valtio tukee niitä pitääkseen ihmisillä tietyn sivistystason.
Yleensä esim Kaisa kirjastossa pystyy tekemään töitä, mutta ei keväällä, silloin on paettava muualle, silloin siellä on liian paljon sellaista jengiä, joka ei pysty keskittymään opiskeluun, ne touhuaa vaikka mitä ja aiheuttavat aikamoista levottomuutta ympärillään. Onneksin on Aleksandria, mutta tuntuu, että tähänkin eksyy sellaista porukkaa, joka ei oikein osaa keskittyä opiskelemiseen.
Aika on jättänyt kuolleiden puiden temppeleistä.