Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummin rooli ja tehtävät

Vierailija
19.07.2017 |

Minua pyydettiin tänään kummiksi tulevalle poikalapselle. Kyseinen tulokas olisi ensimmäinen kummilapseni ja nyt jo asiaan suostuttuani, aloin pohtimaan, mitä kummin tehtäviin kuuluu? Ja mikä olisikaan parempi paikka kysyä tätä, kun tämä palsta.

Mitä itse vanhempana odotat/odotit kummeilta? Miten itse kummina olet huolehtinut lapsesta/auttanut vanhempia? Kaikenlaiset mielipiteet ja näkemykset ovat tervetulleita!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseisen lapsen vanhemmat kuolevat ennen aikaisesti niin sinulta odotetaan adoptio halukkuutta ensimmäisenä, eli vähänniinkuin pelastusvene ja tietysti seuraat lapsen elämää että arvot säilyy ja avustat ehkä rahallisesti jos kykenet, näin minun käsitys!

Vierailija
2/4 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti kummin tehtävä on antaa lapselle kristillinen kasvatus.

Meidän suvussa kummin tehtävä on ostaa vähän kalliimpia lahjoja kummilapselle kuin muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kummi on lapselle ihminen, jolle voi puhua asioista joista ei jostain syystä vanhemmille tai frendeille uskalla/kehtaa puhua. Ei siinä lahjojen ostelulla oo hirveesti tekemistä. Ite en edes muista kummilapseni syntymäpäivää. Toki välillä roudailen sille sarjiksia yms. mikä kiinnostaa. Poika on nyt 14v ja hyviä frendejä ollaan. Toki jos puhuu mulle jotain josta oikeasti huolestun niin puhun vanhemmilleen. 

Vierailija
4/4 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla kummipojan kanssa läheinen ja tiivisti kontaktissa. Mietin kuitenkin sen realistista mahdollisuutta, kun välimatkaa on meidän ja perheen välillä yli 300 kilometriä. Tietenkin nykypäivänä on hyvät mahdollisuudet etäkontaktiin, joskaan en koe, että se korvaa aitoa läsnäoloa. Omat kummini olivat lähes näkymättömiä elämässäni, enkä haluaisi nyt itse toistaa samaa.

Mun mielestä kummin tehtävä ei oo lähettää lahjoja juhlapäivinä ja muuten vuodesta olla kun ei oiskaan. Paljon arvokkaampana pitäisin oppeja, joita voin lapselle antaa.

Ap