Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kysymys maksuhäiriömerkinnästä

Vierailija
19.07.2017 |

Onko "saatava suoritettu" lisäyksestä mitään hyötyä maksuhäiriömerkinnöissä? Siis hoituuko esimerkiksi vuokra-asunnon, sopimusten ym. luottotietoja kysyvien tahojen kanssa asiat edes vähän paremmin, kun on nuo merkinnät? Voiko jopa saada lainaa? Vai ovatko yhtä tyhjän kanssa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meidän kokemus on jo muutamien vuosien takaa. 

Mies sai trattamerkinnän ( yrityssaatava jonka maksoi pois). Saimme lainaa siitä huolimatta, ihan omakotitalon + yritysoston verran. Kiltti pankin setä näki että se on maksettu pois ja sen jälkeenkin oli hommat hoituneet. Jos itse olisin vuokranantaja, niin kyllä sillä olisi merkitystä jos näen että saatava on suoritettu. Uskoisin että muillakin vaikuttaa. Tietenkin on niitäkin, jotka eivät ota ketään jolla on maksumerkintä. Mutta aika monella sadalla tuhannella suomalaisella on, joten alkaa olla vähissä ne joilla ei ole  joten joukosta pitäisi osata poimia ne, jotka kuitenkin jossakin vaiheessa aikovat maksaa, kuten me olemme tehneet. 

Vierailija
2/7 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne merkinnät tietääkseni poistuu ajan myötä kun on saanut maksettua ja säilytä kuitti, jotkut suostuvat vuokraamaan sitä kuittia vastaan että olet ne maksanut ja vielä kärsit lagista.

Mutta jos olet jättänyt esim tiettyyn pankkiin maksamatta ison summan niin ehkä he pitävät tuon tiedon tallessa, eli et ehkä juuri samasta pankista saa enään mitään, mutta joku toinen pankki saattaa antaa takaajaa vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip

Vierailija
4/7 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi erilainen maksuhäiriömerkintä, oon maksanut velat ja kaikki merkinnät poistuu n. 6kk:n - 1,5v:n päästä. Vuokrasin asunnon eikä pyydetty sitä 1-3kk:n vuokraa vakuusmaksuna, mikä mainittiin vuokrayhtiön tiedoissa jos luottotiedot mennyt.

Yksi merkintä oli maksamatta jääneestä pikavipistä, yksi huonosti hoidetuista puhelimen osamaksuista ja muut muistaakseni tarkemmin erittelemättömiä perintäyhtiön velkoja. Ei vuokrarästejä, pankkien lainoja tai verovelkoja vaan ihan näitä perushölmöilyjä vuosien takaisen masennusjakson jäljiltä.

Vierailija
5/7 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa: sähkö- ja kotivakuutussopimusten teko ja yhtiöiden vaihtaminen onnistui ilman mitään vakuusmaksuja, aiemmin kun oli velkoja vielä jäljellä jouduin maksamaan normisti yhden kuukauden vuokran takuuna. Yksityisellä ei varmaan onnistu, mutta nämä siis mm. ARA-asuntoja vuokraavilla yhtiöillä. Sain myös osamaksusopimuksen yhteen kalliiseen laitteeseen kun maksoin muutaman satkun vakuusmaksua.

Vierailija
6/7 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: yhteen perintäyhtiöön maksoin muistaakseni 40€, että ilmoittivat Asiakastietoon "saatava suoritettu" tms., muut ilmoittivat itse kun viimeinen maksusuunnitelmaerä oli maksettu. Kannattaa siis maksaa + selvittää muutenkin, mulla oli mm. 2 aiheetonta merkintää jotka sitten poistettiin.

Vierailija
7/7 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Onpa kummallista että ovat vaatineet rahaa ilmoittamisesta. Varmasti laitonta.