Te jotka haluatte helteitä - miksette muuta etelä-Eurooppaan tai Afrikkaan?
Mikä teitä pidättelee täällä talven ja pimeän maassa? Siellä on taivas maan päällä. Ja vielä kuumempiakin paikkoja on.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap usko ilmastonmuutokseen? Suomessa kuuluu olla helteitä kesällä.
Ai, ei kuulu olla helteitä. Kas kummaa, kun Ilmatieteen laitoksen helletilastoista voi nähdä, että Suomessa on hellettä joka vuosi, esim. heinäkuussa Etelä-Suomessa on keskimäärin 16 hellepäivää.
Ja ne ehtii vielä hyvin tulla.
Vaan toivottavasti ei tule. :)
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että ihmisillä on kovin erilaiset määritelmät "helteelle". Minä haluaisin kyllä lämpimiä ja aurinkoisia kesäpäiviä, ja sekaan vähän sadepäiviä jotta kasvit eivät kuihdu. Se olisi täydellistä.
Mutta joidenkin tuttujeni mielestä ihannetilanne on se, että olisi mahdollisimman kuumaa. Jokin +25 ei siis vielä riitä mihinkään.
Olet oikeassa siinä että Suomen helleraja +25 astetta on naurettavan alhainen. Tuo on muualla koleahko kesäsää ja yleisesti helleraja on +30 astetta. Minusta kesä alkaa tuosta 30 asteen lämpötilasta.
Lappiinhan tässä pitäisi pikemminkin muuttaa. Tämä helleviikoksi lupailtu viimeinen lomaviikko näytti tuovan Etelä-Suomeen paksun pilvipeitteen, kylmän tuulen ja +19 astetta - toisin kuin Lapissa, jossa on bikinikelit. Taas kerran.
Minulle riittäisi ihan hyvin + 25 astetta ja tuuleton ilma helteeksi. En kaipaa + 30 asteen ilmoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap usko ilmastonmuutokseen? Suomessa kuuluu olla helteitä kesällä.
Ai, ei kuulu olla helteitä. Kas kummaa, kun Ilmatieteen laitoksen helletilastoista voi nähdä, että Suomessa on hellettä joka vuosi, esim. heinäkuussa Etelä-Suomessa on keskimäärin 16 hellepäivää.
Ja ne ehtii vielä hyvin tulla.
Kiirettä pitää että koululaiset ehtii niistä nauttimaan ennen koulujen alkua
Kiirettä pitää että koululaiset ehtii niistä nauttimaan ennen koulujen alkua jos kerran vielä ehtii helteet tänne
Asuin vuoden Italiassa ja voin kertoa että se oli ihanaa. Vaikka en osannut kieltä kiitin joka päivä Luojaa että olin saanut sen työn. En koko tuona aikana löytänyt elämässä mitään vikaa. Ystäviäkin sain siellä vuodessa enemmän kuin 40 v Suomessa!
Valitettavasti jouduin palaamaan tänne norsunvittujen kaamosmaahan.
Mä ainakin kestääkin, valita vaan. Ei siitä mulle haittaa oo, itselleen (ja usein läheisilleen) valittaja kurjan olon tekee.