Te jotka vihaatte helteitä - miksette muuta Tunturi-Lappiin
Mikä teitä pidättelee talven ja pimeän rakastajat? Siellä on taivas maan päällä. Ja vielä kylmempiäkin paikkoja on.
Kommentit (29)
Kiusa se on pienikin kiusa, vastahan tuolla jokia sanoi että yli 20 on jo kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä tekisi elääkseen ?
Blogaat elämän ja sään ihanuudesta!
Siis eihän hellettä vihaavien tarvitse Suomessa muuttaa minnekään. Lämmön ystävänä voisin itse kyllä lähteä ilmastopakolaiseksi päiväntasaajalle..
Täällä on ollut lämmintä ajoittain, ei tietenkään koko kesää niin kuin ei muuallakaan. Iho palanut kahdesti, muutoin olen muistanut käyttää aurinkorasvaa. Nyt onneksi ilmat viilentyneet.
Kyllä te olette pellejä siellä etelämpänä jos luulette että täällä on aina viileää. 😂
Terveiset Tunturi-Lapista
Ootko koskaan sellaisesta kuin työpaikka kuullut?
Voisin ihan oikeasti muuttaakin, en tosin pelkästään helteiden takia, vaan että pääsisin pois ihmispaljoudesta.
Mutta eipä taida paljon olla töitä siellä meikäläiselle.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän hellettä vihaavien tarvitse Suomessa muuttaa minnekään. Lämmön ystävänä voisin itse kyllä lähteä ilmastopakolaiseksi päiväntasaajalle..
Juuri näin. Ei parin rupisen hellepäivän takia kannata tai tarvitse muuttaa yhtään mihinkään. Ja onhan pohjoisessakin joskus helteisiä säitä.
Ilmaston takia muuttajien ei nähtävästi tarvitse toimeentulostaan huolehtia, kun ollaan muuttamassa milloin minnekin.
Lähihoitajille on töitä Lapissakin, niitä te kaikki olette.
Koska etelä-suomessa on loistava kesä ollut tänä vuonna. Mikä saa sut luulemaan, että helteitä vihaavat rakastavat talvea? Lumi ja pakkanen on yhtä perkeelestä.
Syksy ja kevät on ihmisen parasta aikaa Helsingissä.
Mutta ajatelkaa sitä ihanaa pitkää lumista synkkää talvea se on pitkä ja mahtava.
Mikään aika ei ole ihmisen parasta aikaa Helsingissä. Ulkomaille töihin pääseminen on suurin lottovoitto.
Koska Tunturi-Lapissa nuo IT-alan työpaikat ovat vähän kortilla.
Se on ihan turhaa koska pimeää ja kylmää on koko suomessa.
Itikoiden vuoksi. Olen kyllä asunut yhteensä n. 6 kk elämästäni siellä ja ainakin kerran oli n. 32 astetta, joten se siitä.
Minä tykkään asua Keski-Suomessa. On täällä melkein joka kesä helteitä. Ei se ole paha, jos päivällä on kuuma, mutta olisi kiva, jos yöksi viilenisi. Kuulemma keskiyönauringon maassa se helle paahtaa yötä päivää, silloin kun se kohdalle osuu.
Hellepäiviä on niin vähän, joten ihan turhaan muuttaisin yhtään minnekään.