Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kaveriperheen luxusrippijuhlat

kalkkis
19.07.2017 |

Mä en tajua, mihin maailma on mennyt, kun nykyään järjestetään sellaisia ökyrippijuhlia, ettei tosikaan. Olimme yksissä sellaisissa naapurissa ja oma tyttöni haluaa vastaavat ensi vuonna. Vaikka meillä olisi niihin rahaa, niin en ymmärrä miksi sellaisia pitäisi järjestää. Olen varmaan kateellinen ja vanha, mutta nuo oli minusta ihan överit, shampanja virtasi, kaikki oli viimeisen päälle, pöytähopeat oli kiillotettu, paikalla oli tarjoilijat, kuvaaja, kaikki. He on kyllä mukava perhe ja poika on tosi suloinen, mutta silti. Anteeksi, en ymmärrä. Sanokaa, että tavalliset sukulaisille ja kummeille kakkukahvit riittää?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nuo juhlat mitenkään ökyiltä vaikuta. jos kaikille aikuisille on tarjottu lasilliset shampanjaa, niin ei silloin viellä alkoholi virtaa. jos taloudessa on riittävä määrä hopeavälineitä, niin ei ole mitään syytä olla niitä käyttämättä. jos niitä ei käytetä juhlissa, niin silloin ne kannattaisi laittaa myyntiin. jos on hankittu jostain pitopalvelusta muutamia henkilöitä, niin keskituloiselle perheelle lasku ei ole muihin menoeriin verrattuna kovinkaan iso.

Vierailija
22/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 juu olen varmaan kateellinen. Vieraamme pyörtyvät ensi kesänä, kun eivät saa 250€:n vintage shampanjaa yms t. kalkkis ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhaha luin kyllä rippijuhla mutta käänsin sen päässäni lakkiaisiksi. Mun rippijuhlat oli tavallisessa maalaistalossa samaan aikaan serkun kanssa. Varmaan oli vettä ja maitoa juomaks, ja perusruokaa :D

Vierailija
24/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, meillä ei kyllä teini halua, että mikään viina virtaisi. Tuskinpa kukaan tuon ikäinen haluaisi ellei ole jo päässyt viinan makuun.

Vierailija
25/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valokuvaaja ja nykyään on paljon keikkoja rippijuhliin. Ja onhan se nyt pitkällä tähtäimellä edullinen sijoitus, kun muutamalla satasella saa juhlista ja juhlijoista kunnon kuvia joista jää "ikuinen" muisto yhdestä riitistä matkalla aikuisuuteen. Toisin kuin ne puhelimella otetut räpsyt juhlista jotka katoavat viimeistään puhelimen vaihdon tai kilahduksen yhteydessä ja varmuuskopioita ei ole kukaan ottanut.

Vierailija
26/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen järjestäköön sellaiset juhlat kuin haluaa! Ei niitä kannata keskenään vertailla: kaikki ovat yhtä hyviä!!!!!

T. Joku joka ehkä sitten järjestänyt rippijuhlia vähän luxusmeiningillä (johtuu ihan siitä, ettei ikinä saada aikaiseksi kutsua oikein ketään kylään ja kun viimein saadaan oma perhe kokonaan samaan aikaan Suomeen ja ystäviä ja sukua kylään, niin ollaan sitten ehkä tosiaan otettu siitä kaikki irti. Koskaan en kuitenkaan ajattelisi, että rippijuhlia kenenkään täytyisi järjestää samalla kaavalla.

Vierailija
27/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 minun tytär ihaili juuri hienoja shampanjapulloja ja niiden isoa cooleria, ym. juurikin hopeita yms. Meilläkin on jokunen pöytähopea, muttei sitä määrää ja tosiaan ei ole valtavia hopeakynttiliköitä yms jotka tuolla oli. Varmaan perittyjä, mutta kuitenkin. Ja hienoja ruokia. Tyttäreni oli aivan hurmioitunut. Yritä esittää hänelle fetapinaattipiirasta tai munavoita ja riisipiirakoita. Yritän sanoa, että ne on normaalia. Ilmeisesti ei enää ole, kun olette tuota mieltä.. t.ap, joka poistuu nurkkaan häpeämään :-D

Vierailija
28/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samppanja samppanja samppanja. Uskokaa jo ettei se ole shampanja!

Vierailija
29/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalkkis kirjoitti:

Anteeksi, en ymmärrä. Sanokaa, että tavalliset sukulaisille ja kummeille kakkukahvit riittää?

No tämä on vähän sellainen elämänkatsomuksellinen asia. Jos ette pidä juhlimisesta ja rippijuhlien pitäminen on teille ihan hirveää pakkopullaa, niin kyllä ne tavalliset kakkukahvit riittävät. Jos haluaa nauttia elämästä ja kokee, että nyt on aihetta juhlaan, niin silloin se shampanja kohottaa mukavasti tunnelmaa.

Vierailija
30/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä aika alkaa kotona käydä keskusteluja lasten kanssa siitä, minkälaiset perinteet teidän perheessä on. Muutenhan sinä et pääse tota kilpavarustelua karkuun ollenkaan. Kun tulee lakkiaisten aika, tyttö haluaa samanlaiset ökyjuhlat kuin kaveri tai samanlaisen avoauton tai maailmanympärimatkan kuin naapurin sirpa.

Myös ap sinun kannattaa lopettaa kaikki vertaileminen ja järjestää ihan oman näköiset juhlat. Ne riittää oikein hyvin.

Vierailija
31/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 minun tytär ihaili juuri hienoja shampanjapulloja ja niiden isoa cooleria, ym. juurikin hopeita yms. Meilläkin on jokunen pöytähopea, muttei sitä määrää ja tosiaan ei ole valtavia hopeakynttiliköitä yms jotka tuolla oli. Varmaan perittyjä, mutta kuitenkin. Ja hienoja ruokia. Tyttäreni oli aivan hurmioitunut. Yritä esittää hänelle fetapinaattipiirasta tai munavoita ja riisipiirakoita. Yritän sanoa, että ne on normaalia. Ilmeisesti ei enää ole, kun olette tuota mieltä.. t.ap, joka poistuu nurkkaan häpeämään :-D

Ap. Olet oikeassa. Vähempi riittää. Eiköhän noissa juhlissa ollut kyse näyttämisen halusta.

Järjestä sinä aivan oman näköiset juhlat.

Vierailija
32/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut samppanjaa, tarjoilijoita tai pöytähopeita, mutta saimme silti menemään rippijuhliin noin 2000 euroa. Kodin kunnostus, juhla-asut ja tarjoilut nielivät paljon rahaa, mutta panostus juhliin oli tietoinen valinta. On kiva silloin tällöin laittaa koti kauniiksi ja tarjota kotona hyvää ruokaa. Halvemmallakin olisi päässyt helposti, mutta esimerkiksi perennaistutuksista ja uusista verhoista nautimme vuosikausia.

Vierailija
33/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalkkis kirjoitti:

Mä en tajua, mihin maailma on mennyt, kun nykyään järjestetään sellaisia ökyrippijuhlia, ettei tosikaan. Olimme yksissä sellaisissa naapurissa ja oma tyttöni haluaa vastaavat ensi vuonna. Vaikka meillä olisi niihin rahaa, niin en ymmärrä miksi sellaisia pitäisi järjestää. Olen varmaan kateellinen ja vanha, mutta nuo oli minusta ihan överit, shampanja virtasi, kaikki oli viimeisen päälle, pöytähopeat oli kiillotettu, paikalla oli tarjoilijat, kuvaaja, kaikki. He on kyllä mukava perhe ja poika on tosi suloinen, mutta silti. Anteeksi, en ymmärrä. Sanokaa, että tavalliset sukulaisille ja kummeille kakkukahvit riittää?

Ap. olen ollut viime vuosina vastaavissa suurissa, hienoissa juhlissa ja ihan pienissä perhejuhlissa ja minusta noilla ulkoisilla puitteilla ei väliä. Kaikki juhlat ovat olleet kivoja ja lämminhenkisiä. Kuten viestissä sanot, naapurinne on mukava ja rippipoika oli suloinen. Nämä oli heidän tyylin juhlat, teidän juhlat on teidän tyylillä ja silti yhtä hyvät. Älkää murehtiko turhaa.

Vierailija
34/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ruokaa? Tryffeleitä, hanhenmaksaa ja kengurunfilettä?

Vierailija
35/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Ai että luxusjuhlat? Ihan normaalilta tuo kuulostaa, kyllä minunkin rippijuhlissani oli pöytähopeat käytössä, samppanjaa tervetulomaljoissa ja vuotta vanhempi ystävä tarjoilemassa oikein somasti mustassa hameessa ja valkoisessa paidassa (itse olin hänen juhlissaan samassa pestissä vuotta aiemmin), vieraitakin lähemmäs sata kun sekä läheinen suku että ystäväpiiri on meidän perheellä laaja. Ja minä sentään pääsin ripille parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
36/36 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muiden ihmisten juhlista kannata ärsyyntyä. Ihmisillä on erilaisia tapoja, myös erilaisia tapoja juhlia. Joissain perheissä ja suvuissa on tapana juhlia isommin, toisissa pienemmin. Jotkut maksavat mieluummin pitopalvelulle kuin laittavat kaiken itse. Pitopalvelusta saat tarjottavien lisäksi astiat ja henkilökunnan. Jotkut taas laittavat mieluummin itse. Kaikki eivät edes stressaa juhlien järjestämisestä vaan on meitäkin, jotka nauttivat siitä. Vähän sama juttu kuin jouluissa: jotkut laittavat vain kinkun, ostavat valmiit laatikot sekä rosollit ja ehkä leipojat itse piparkakut ja joulutortut. Ja se riittää oikein hyvin. Jotkut taas tekevät paljon erilaista ja kaiken itse. Jotkut viettävät joulut vain oman perheen kesken, joillain taas on mukana myös isovanhemmat ja sisarukset perheineen. Ei ole yhtä oikeaa tapaa viettää juhlia vaan jokainen valitsee sen, mikä itselle parhaiten sopii. 

Mitä tulee astioihin, niin sellaisilla ihmisillä, joilla on usein juhlia, on yleensä sitä varten tarvittavat astiatkin. Mitä ehkä isommista juhlista puuttuu, ne lainataan. Ja mitä tulee noihin kalliisiin juomiin, niin jotkut tuovat kalliimpia juomia ulkomaanreissuiltaan. Jos on jo parikin pulloa kotona kallista shamppanjaa, ei tarvitse 30 hengen porukalle (joista oletettavasti kaikki eivät edes alkoholia juo), ostaa Alkosta kuin yksi pullo. Vieraista riippuen ne kaksikin saattavat riittää. 

Kerroit tyttäresi ihastelleen tämän kaveriperheen juhlia ja mietit, miten hänelle kelpaa omat juhlat fetajuustopiirakoineen. Juhliin ei ole mikään pakko upottaa tolkuttomasti rahaa. Uskoisin, että tyttäresikin tulee olemaan ihan tyytyväinen omiin juhliinsa, kun näette niiden valmisteluissa vähän tavallista enemmän vaivaa. Kaunis kattaus ja tarjottavien esillepano on usein kaiken a ja o. Netistä löytyy vaikka kuinka paljon ohjeita, miten ihan vaikka retiisesitä, kurkusta ja tomaateista saa tehtyä kauniita koristeita tarjoiluvadeille. Tee se fetajuustopiirakka uunipellille, leikkaa noin 5*5 cm kokoisiksi paloiksi (tai vieläkin pienemmiksi riippuen siitä, mitä muuta sulla on pöydässä tarjolla) ja koristele vaikka kirsikkatomaateista leikatuilla kukkasilla, puolikkailla oliiveilla, marinoiduilla punasipulirenkailla ja tuoreella basilikalla tai mistä nyt itse tykkättekään. Koristele palat vasta sitten, kun olet viemässä ne tarjolle. Jos piirakkapaloja jää yli, voit pakastaa loput. Loput koristeet menee seuraavana päivänä saalaatissa, tomaatista tai paprikasta tehdyt koristeet voit nakata vaikka pastakastikkeen joukkoon. 

Älä vertaa omia juhliasi muiden juhliin. Teet just sellaiset kuin itse haluatte. Mutta jos haluat vähän hifistellä, niin siihen tarvitaan ennemminkin aikaa kuin rahaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä