Ärsyttää kaveriperheen luxusrippijuhlat
Mä en tajua, mihin maailma on mennyt, kun nykyään järjestetään sellaisia ökyrippijuhlia, ettei tosikaan. Olimme yksissä sellaisissa naapurissa ja oma tyttöni haluaa vastaavat ensi vuonna. Vaikka meillä olisi niihin rahaa, niin en ymmärrä miksi sellaisia pitäisi järjestää. Olen varmaan kateellinen ja vanha, mutta nuo oli minusta ihan överit, shampanja virtasi, kaikki oli viimeisen päälle, pöytähopeat oli kiillotettu, paikalla oli tarjoilijat, kuvaaja, kaikki. He on kyllä mukava perhe ja poika on tosi suloinen, mutta silti. Anteeksi, en ymmärrä. Sanokaa, että tavalliset sukulaisille ja kummeille kakkukahvit riittää?
Kommentit (36)
Jokainen järjestää oman näköiset juhlat. Ehkä ripille pääsy on heille iso juttu.
Semmoset kirotusvirheet tällä kertaa... 2
Kyllähän se lupa naida on niin kova juttu, että alaikäiset voivat pyöriä shampanjapäissään pitkin nurkkia!
2 ehkä näin. Mutta kai joku järjestää edelleen ihan normaaleita rippijuhliakin???? En ole ollut moneen vuoteen, mutta tosiaan yllätyin. Toisaalta perheen äiti on kova järjestämään juhlia, näin olen ymmärtänyt, että kuvittelen heidän juhlien olevan poikkeus. t.ap
4/5 alaikäisille tarjottiin tuolla kyllä Pommaccia, mutta aikuisille oli viimeisen päälle shampanjaa. Ja ne oli ihan sivistyneet juhlat. t.ap
Riittää. Mutta en ymmärrä, miksi pöytähopeita ei saisi käyttää rippijuhlissa? Eikös ne ole juuri juhlatilaisuuksia varten olemassa? Ja pitopalvelu tai muu ulkopuolinen tarjoiluhenkilö on ihan oiva juttu, koska silloin rippilapsen vanhemmat voivat osallistua lapsensa juhlaan eikä juosta keittiön ja tarjoilupöydän väliä huolehtimassa, että kaikille on riittävästi tarjottavaa, ja kaatamassa kahvia ja teetä.
7/7 saa toki. Lähinnä kuvasi juhlien luonnetta... Hopeita oli n.30 hlölle jne. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan. t. ap
Vierailija kirjoitti:
7/7 saa toki. Lähinnä kuvasi juhlien luonnetta... Hopeita oli n.30 hlölle jne. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan. t. ap
Ymmärrän. Ja pistän pääni pantiksi, ettei niitä hopeita ole ostettu ko rippijuhlia varten vaan ne on ollut perheellä ja perheen lähipiirillä jo aikaisemmin. Ei mullakaan ole pöytähopeita 30:lle, mutta siskoltani ja serkultani lainaamalla osan saan tuon määrän.
Minä olin juuri sunnuntaina rippijuhlissa, jotka olivat "tavalliset" mukavat juhlat läheisimmille ihmisille. Itse olivat tehneet tarjottavat jne.
Oikein mukavat oli :)
heh, sitten varmaan mun rippijuhlat ois saanu aikaiseksi pään räjähtämisen :D
3 ripittäytyjää samaan aikaan, serkuksia ja puolserkku. Kartanossa. Vajaa 100hlö, hopeat aatelisheraldiikalla ja kristallit. Pihvejä ja viinejä. Tusinoittain palvelijoita jne. Kuoro laulamassa.
Ärsyttävintä kaikessa köyhälle finski-tavikselle? Ei maksanu senttiäkään :D
Kuvaaja voi olla mitä tahansa ilmaisen ja kolmen tonnin väliltä, tarjoilija voi olla serkun kummin kaima parilla kympillä, shampanja voi olla skumppaa, hopea voi olla lainassa sukulaisrouvalta. Että ei siihen nyt NIIN kamalasti välttämättä mene rahaa, että saa juhlista kalliin oloiset.
ONNEKSI olen sitä ihmisryhmää jota ei liikuta vittujakaan, jos jollain on parempaa/kalliimpaa/suurempaa/jne.
Hyvä kuulla 10! En aio järjestää itsekään mitään köyhäilyversioita, vaan lähinnä normaalimmat. Ihan kakkua, pullaa ja piirakoita meillä tarjotaan yms. t. ap
kalkkis kirjoitti:
Mä en tajua, mihin maailma on mennyt, kun nykyään järjestetään sellaisia ökyrippijuhlia, ettei tosikaan. Olimme yksissä sellaisissa naapurissa ja oma tyttöni haluaa vastaavat ensi vuonna. Vaikka meillä olisi niihin rahaa, niin en ymmärrä miksi sellaisia pitäisi järjestää. Olen varmaan kateellinen ja vanha, mutta nuo oli minusta ihan överit, shampanja virtasi, kaikki oli viimeisen päälle, pöytähopeat oli kiillotettu, paikalla oli tarjoilijat, kuvaaja, kaikki. He on kyllä mukava perhe ja poika on tosi suloinen, mutta silti. Anteeksi, en ymmärrä. Sanokaa, että tavalliset sukulaisille ja kummeille kakkukahvit riittää?
Olisiko se ollut parempi jos hopeat olisivat olleet likaiset, vai eikö niitä saa käyttää jos sellaisia on? Ei niistä kaapissa paljon iloa olisi. Niin ja eikös rippilapsesta yleensä oteta kuva? Samanaikaisesti se on, mennäänkö liikkeeseen vai tuleeko kuvaaja kotiin. Saattavat muutkin kuvat olla onnistuneita. "Shampanja virtaa". Ihan suihkulähdekkö oli? Sori, mutta ihan normaali juhlilta kuullostavat, ei mitenkään ökyltä. Sinä ilmeisesti ajattelet, että sinun tapasi järjestää juhlat on se ainoa ja oikea tapa...
Itse olen keskiluokkaista, osittain aatelista sukua. Meillä on aina pidetty rippijuhlat päivätilaisuutena, ilman alkoholia. Yo-juhlissa vasta shampanjaa. Rippijuhliin katetaan kyllä parhaat astiat, nimikoidut pöytäliinat ja -hopeat. Ainoa syy miksi voisi olla viiniä ja muuta alkoholia, olisi jos pidetään samalla joku muu sukutapaaminen illallisineen. Pitäisin siis ap:n kuvailemia juhlia nousukasmaisina.
bättrefolk kirjoitti:
heh, sitten varmaan mun rippijuhlat ois saanu aikaiseksi pään räjähtämisen :D
3 ripittäytyjää samaan aikaan, serkuksia ja puolserkku. Kartanossa. Vajaa 100hlö, hopeat aatelisheraldiikalla ja kristallit. Pihvejä ja viinejä. Tusinoittain palvelijoita jne. Kuoro laulamassa.Ärsyttävintä kaikessa köyhälle finski-tavikselle? Ei maksanu senttiäkään :D
No, tyyli oli sama, vaikka rippilapsia yksi ja noin 30 vierasta. Ja ei henkilökunta ollut sukulaisia ja tuttuja, vaan ostettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Ja pistän pääni pantiksi, ettei niitä hopeita ole ostettu ko rippijuhlia varten vaan ne on ollut perheellä ja perheen lähipiirillä jo aikaisemmin. Ei mullakaan ole pöytähopeita 30:lle, mutta siskoltani ja serkultani lainaamalla osan saan tuon määrän.
Hopeiset ruokailuvälineet maistuu ällölle. Kakkukin on tosi pahaa hopealusikalla syötynä. Mielummin sitten kultalusikat esille, mitä niitä pihtaamaan.
Hienot juhlat ärsyttää?
Kaikesta sitä jaksetaankin valittaa.
Kyllä tästä paistaa se perisuomalaisuus läpi jo kauas.
Kahdet rippijuhlat ja yhdet yo-juhlat järjestäneenä annan ihan vinkkinä, että keittiöapulainen/tarjoilija on aivan järkevä idea jos vieraita tulee yli 20 ja vanhemmat haluavat yhtään juhlia ja seurustella.
Mitäs tuo on.. Olimme viime viikonloppuna syntymäpäivillä, joita juhlittiin neljillä juhlilla. Jotkut osallistuivat kaikkiin, jotkut vain yksiin. Kutsuttuja oli ainakin 300 henkeä. Että ne olivat juhlat..vieläkin pää pyörällä.