Ensi tiistaina Jaakko heittää kylmän kiven veteen ja kesä on virallisesti ohi. :(
Toivottavasti kuolen nopeasti, en kestä enää tätä p*skaa! Luonnollisesti näillä keleillä uimista ei edes tule mietittyä. Kesä täysin pilalla!
Kommentit (23)
oispa rahaa.. voisi lähteä vuodeksi reissaamaan ja nauttimaan lämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kesää on jäljellä vielä yli kuukausi.
Nyt ulkolämpötila 13c ja katsoin 10 päivän sään. Ei paljon yli 20c mennä. Ja pitkäaikainen ennuste on, ettei heinäkuussa helteitä tule ja elokuun alku epävarmaa.
Noinko pian se on jo? Kesä ei ole vielä alkanutkaan... itkettää. Tulis nyt edes pari hellepäivää!
Mä en usko kestäväni ensi kesään. Olen niin pahasti masentunut tämän kylmyyden jatkuessa vuodesta toiseen.
Haista nyt jo vittu! Lähde etelään äkkilähdöllä jos noin paljon vituttaa!
Syyskuussa tulevat kunnon helteet ja jouluaattona voi kävellä vihreällä nurmikolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko kestäväni ensi kesään. Olen niin pahasti masentunut tämän kylmyyden jatkuessa vuodesta toiseen.
Tähän on yksinkertainen ratkaisu. Lähde matkalle lämpimämpään paikkaan tai vielä parempi vaihtoehto on muuttaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ulkolämpötila 13c ja katsoin 10 päivän sään. Ei paljon yli 20c mennä. Ja pitkäaikainen ennuste on, ettei heinäkuussa helteitä tule ja elokuun alku epävarmaa.
Kesää se on silti.
Ettekö te äälíöt ymmärrä ettei kaikilla ihmisillä ole rahaa Suomessa? Kesä on heille se ainoa aika kun voi edes vähän nauttia elämästä ilmaiseksi ja nyt kesää ei ole ollut vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te äälíöt ymmärrä ettei kaikilla ihmisillä ole rahaa Suomessa? Kesä on heille se ainoa aika kun voi edes vähän nauttia elämästä ilmaiseksi ja nyt kesää ei ole ollut vuosiin.
Kesä on kyllä ollut joka vuosi, keli vain ei ole aina sama. Ja elämästä voi nauttia ilmaiseksi vaikka joka päivä ei olisi hellettä. Se olihan omasta asenteesta ja halusta kiinni.
Matkustelu maksaa. Monella Suomessa ei ole varaa.
Kyllä kesältä voi odottaa lämpöä kotimaahankin, onhan tää ollut säiden puolesta ihan surkee kesä. Auringosta sais energiaa tulevaan syksyyn ja talveen.
Kyllä talven kestää jos on normaali kesä, mutta tämän kärsimyksen jälkeen se on liian rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo hei haista oikeesti paska. T: oikeasti pahasti masentunut, jota ei kiinnosta yhtään millainen sää pihalla on, koska oman pään sisällä on ainainen myrsky.
Kesä loppui jo juhannuksena, kun oli kesäpäivänseisaus ja sen jälkeen alkoi päivät lyhenemään ja yöt pimenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä on kyllä ollut joka vuosi, keli vain ei ole aina sama. Ja elämästä voi nauttia ilmaiseksi vaikka joka päivä ei olisi hellettä. Se olihan omasta asenteesta ja halusta kiinni.
Kyllä se on syvältä ja poikittain kun lyhyt kesä on kylmä. Ikävästi viime kesäkin oli huono ja kuluva "kesä" on vielä huonompi.
Jaakon päivän kylmä kivi on sen verran vanhaa kansanperinnettä, ettei se enää pidä paikkaansa. Ilmasto on muuttunut, eivätkä säät ole enää niin vakaita. Jossain välissä Suomessa totuttiin hellekesiin. Sitä ennen ei ollut helteitä, eikä nykyisin niitä enää tule. Ei silti paljon kiinnosta Espanjan +47 astetta vaihtoehtona. Tuskin myöskään Kreikan saaristossa vesipulasta kärsivät jaksavat ihastella olojaan, vaan he saattaisivat mielellään tulla Suomeen ainakin lomalle.
Itse asiassa Jaakko ei enää heitä yhtään mitään. Veivinsä kyllä heitti juhannuksen aikoihin. Yli 40 vuotta saman firman palveluksessa useissa eri töissä, vuosi eläkkeeseen ja kesäloma alkamassa, ja sitten Jaska meni ja kuoli juuri ennen lomansa alkamista.
Elämä on.
Myös kuolema on.
Ottaa kyllä päähän. Kesä on oikeastaan ainut oireeton kausi mulla, talvi ei sovi mulle yhtään. En varmaan ole tarkoitettu näille leveysasteille mutta minkä teet rahattomana ei noin vain lähdetä. Harmittaa, ollaan lapsen kanssa odotettu lämpimiä ilmoja ja muutenkin rahat tiukilla eikä pääse mihinkään. Uiminen ja muu ulkona olo nyt vain on sata kertaa mukavampaa lämpimällä.