Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten/minkälaisissa tilanteissa olet mennyt "oman mukavuusalueesi ulkopuolelle" lastesi vuoksi?

Vierailija
19.07.2017 |

Itse olen introvertti ja musta on erittäin epämiellyttävää olla vieraiden aikuisten ja lasten seurassa.

Siitä huolimatta pakotin itseni käymään avoimessa päiväkodissa aina välillä silloin kun lapsi oli pienempi.

Ja nykyään annan lapselle tulla kavereita kylään, vaikka olisin itse kotona. Olen ajatellut, että ei mun niille lapsille tarvitse kokoaikaa seuraa pitää, että riittää kun välillä käyn kurkkaamassa, miten heillä menee.

Joskus on vaan pakko mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle lastensa takia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki vanhemmuudessa oli mulle tätä. Olin tottunut omiin juttuihin ja siihen, että vain minä määrään mun elämästä. Sitten tulikin joku, joka määräsi enemmän. Päivääkään en vaihtaisi pois, rakastan lastani enemmän kuin mitään, mutta oli siinä sopeutumista.

Vierailija
2/20 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteinen Muumimaailma iltapäivällä, alue täynnä päiväuniaan kaipaavia kiukkupusseja 🙄 muumilaulut raikaavat täysillä.

Sain tsempattua itseäni kun katsoin muiden vanhempien ilmeitä, etenkin isät näyttivät olevan lujilla 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär pelasi jalkapalloa ja valmentaja sai kuningasidean. Ottelu tyttäret vastaan äidit. Pelattiin sitten jalkapalloa ja tein mammojen ainoan maalin:)

Vierailija
4/20 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut vähän huono pitämään puoliani mutta annas olla kun on pojastani kyse.(Poika oli varsinkin pienempänä tavallista vilkkaampi ja tästä tuli aina palautetta).Huomasin että pojan puolia pitäessäni suustani tuli sellasta tekstiä etten meinannut tuntea itseäni:)

Vierailija
5/20 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär pelasi jalkapalloa ja valmentaja sai kuningasidean. Ottelu tyttäret vastaan äidit. Pelattiin sitten jalkapalloa ja tein mammojen ainoan maalin:)

Hyi kamala! Mun painajainen! 😬 Ap

Vierailija
6/20 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiutumalla raskaaksi. Kerta kerralta se olotila oli aina vain kauempana mukavuusalueeltani.

Rakastan jokaista lastani, mutta olen onnellinen siitä, että lapsilukumme on jo täysi.

Vierailija
7/20 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut Tähtien Sota-elokuvat.

Vierailija
8/20 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin oli se, kun kerran jossain kerhossa jokaisen äidin piti laulaa joku pätkä vauvan kanssa. Minulla ei ole minkäänlaista nuottikorvaa eikä lauluääntä, joten kyllä hävetti ja v*tutti. Onneksi tuota ei tehty toista kertaa.

Vierailija
9/20 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin oli se, kun kerran jossain kerhossa jokaisen äidin piti laulaa joku pätkä vauvan kanssa. Minulla ei ole minkäänlaista nuottikorvaa eikä lauluääntä, joten kyllä hävetti ja v*tutti. Onneksi tuota ei tehty toista kertaa.

Ai kamala:)

Vierailija
10/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ahdistuneisuushäiriö. Joudun olemaan jatkuvasti omalla epämukavuusaluellani. En todellakaan "haasta" itseäni tarkoituksella lisää vaan päinvastoin köytän löytää mukavuutta aina, kun se on mahdollista.

Vierailija
11/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys ja pitkäaikaissairaan lapsen hoito ja lopulta saattohoito.

Vierailija
12/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki lapsen kanssahan on sitä. Paitsi tietyt mielekkäät asiat.

Vierailija
13/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää on olla leikkipuistossa rännässä ja kaamoksessa.

Vierailija
14/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki arki lapsen kanssa.

Vierailija
15/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika kiinteä osa äitiyttäni, esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Mutta esimerkiksi uimahallin pukutiloissa estotta alasti hilluminen (ei kahden leikki-ikäisen ehdi omaa pyyhettä asetella eikä se pysy paikallaan kun nostelee ja kumartelee jne.) ja luistelu ja suksilla mäenlasku. Kaksi jälkimmäistä pelotti, mutta kun esikoinen oli arka liikkumaan niin pakko oli itse opetella ylittämään kynnyksiä ja nauramaan omille kaatumisille. Tai sit jos ujo lapsi haluaa sinun kysyvän kirjastosta jotain omasta mielestäsi vähän tyhmää juttua (tämä on jo paljon jos haluaa edes aikuisen välityksellä kontaktin henkilökuntaan), niin siinä ei sanota että en kehtaa tai halua tai että urpo kysymys vaan kysytään kiltisti! :D

Vierailija
16/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapsiin liittyvä, jossa on mukana toiset vanhemmat, opettajat, kerhonohjaajat, yms. kaikki pakkososiaalisuus mikä liittyy vanhemmuuteen. Ja sitten lasten kotisynttärit, ou mai gaad

Vierailija
17/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauduin (x3), menin neuvolaan, synnytin, kuljin vuosittain neuvolassa, kävin leikkipuistossa, kävin vanhempainilloissa, päästin lasten kaverit meille, pidin kaverisynttäreitä, kestin (kestän) kaikenlaisen yhteiskunnallisen kyttäämisen mitä vanhempien pitää nykyään kestää. Raskauduttuaan ja synnytettyäänhän nainen ei enää ole oman itsensä omistaja vaan joutuu luovuttamaan vartalonsa, minuutensa ja kaiken henkilökohtaisensa valvovien tahojen omaisuudeksi. Tämä oli ehkä vaikeinta sietää.

Mutta oli minullakin tietyt rajani. Esim mihinkään mammakerhoihin, muskareihin, äiti-lapsihömpötyksiin en suostunut lähtemään. Yökylään päästin vain esikoistytön parhaan kaverin, joka oli omasta mielestäni niin hiljainen ja muutenkin helppo, että ihan suopeasti suhtauduin hänen kyläilyihinsä. Poikien kaverit sen sijaan,, voi luoja sentään...

Vierailija
18/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HopLopit ym. hurlumheipaikat. Se metelin määrä ylittää reilusti mukavuusalueelle rajat.

Vierailija
19/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni on jo ikävä kyllä kuollut, mutta tuli mieleeni yksi tapaus.

Isä vihasi shoppailua. Siis VIHASI, en muista että olisi ikinä ostanut itselleen mitään vaatteita, vaan tyyliin äiti osti isän vaatteet ja isä oli tyytyväinen tähän.

Mä olin teininä tosi lihava ja ruma verrattuna isosiskoihini ja sitä aina vähän alleviivattiin silleen "Ai jättimäinen koko? Se varmaan sopii Xxxxx:lle, heh heh"

Olin jotain 10 tai 11 kun oltiin vähän kauempana sukulaisissa ja lähdettiin sitten naisporukalla shoppailemaan. Kaikille löytyi vaikka ja mitä, mäkin yritin kokeilla jotain, mutta ei oikein ollut fiilistä.

Mentiin takaisin ja siskot sitten näytti isälle mitä kaikkea kivaa oli löytynyt. Jossain vaiheessa kysyi että mitäs Xxxxx löysi? Ja mä sanoin että en mitään.

0,5 tuntia myöhemmin tuli sanomaan että tuu, nyt mennään. Mentiin isän kanssa kahdestaan ostoksille. Tiesin kuinka se sitä vihasi, mutta kertaakaan ei valittanut, muistaakseni sanoi että kyllä nyt aina löytyy jotain.

Vierailija
20/20 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tilanne kun olen ollut yltä päältä oksennuksessa ja olisi tehnyt mieli päästä pelastamaan myös se sohva tai sänky, mutta olen silti pysynyt niillä sijoillani hätääntynyt itkevä lapsi sylissä silittelemässä ja rauhoittelemassa sen aikaa kun on tarvinnut. Tuntien samaan aikaan miten se yrjö valuu tissien väliin tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi