Luulen olevani raskaana
Tein tänään testin kun kuukautiset ovat myöhässä 9. päivää, tuli haamuviiva ja tein testin päivällä. Toinen testi vielä odottamassa huomis aamua. Tilanne on se että lopetin e-pillerit noin reilu puolivuotta sitten koska ne ei eivät sopineet minulle, suurin ongelma on järkyttävä mielialojen heittely ja suuret tunteiden purkautumiset turhista asioista. Nyt sitten luulen olevani raskaana, olen reilu 21 vuotias ja vakituisessa parisuhteessa( kohta 5 vuotta) ja asumme samassa asunnossa mieheni kanssa. Mies on tiennyt että en käytä pillereitä eikä mitään muutakaan ehkäisyä ole käytetty, ikinä emme vain ole keskustellut mahdollisesta raskaaksi tulemisesta. Nyt sitten asiaan, miten otan tämän asian esille ja puhun tästä mieheni kanssa ( jos huominen testi näyttää varmempaa plussaa). Ja mielellään asiallisia kommentteja kiitos. :)
Kommentit (3)
Miehelle sanot, että kulta meille tulee vauva!
Voit soittaa suoraan neuvolaan saat sieltä ekan ajan.
Saat aluksi äitispäivärahaa ja sitten vanhempainpäivärahaa siihen asti kunnes vauva on n. 10kk. Näiden suuruus riippuu sinun tuloistasi. Minimi taitaa olla n..15e/päivä.
Sää oot sentään parisuhteessa ja asutte yhdessä. Mää oon raskaana eksälle, sain tietää vasta eron jälkeen ja olin just saanut vuoden määräaikasen työsuhteen 400km päästä. No enpä lähdekkään. Kaikki on ihan sekasin.
Tähän lisättäköön vielä että tahtoisin vielä tietää mitä tukia sun muita on mahdollista saada sillä en ole vakituisessa työssä. Myös kiinnostaa se mihin pitää soitella ensimmäisenä, suoraan neuvolaan vai omalle lääkärille jos haluan vahvistaa raskauden.