Kärpäset kirjastossa
Lähellä toisiaan on pieni kirjasto ja iso kirjasto. Tämä iso kirjasto on tietysti monessa mielessä parempi, mutta se on samalla myös hyvin levoton, täynnä epämääräistä porukkaa ja muistuttaa monessa mielessä sosiaalitoimen päiväkeskusta. Siksi asiointi tässä toisessa paljon rauhallisemmassa pienessä kirjastossa on paljon mukavampaa. Tässä pienessä kirjastossa on vain jo useamman kerran muodostunut ongelmaksi kirjastossa päivästä toiseen samoissa paikoissa pörräävät kärpäset. Todennäköisesti kyseessä ovat siis samat kärpäset. Tämä on hyvin ärsyttävää ja vähentää mukavuutta huomattavasti. Kirjaston työntekijät eivät myöskään selvästikään koskaan edes yritä ajaa kärpäsiä ulos tai tehdä ongelmalle jotakin, yrittävät selvästi vältellä koko ongelmaa. Tämän takia olen harkinnut jo asiointikirjaston vaihtoa. Olen antanut asiasta palautetta, mutta mitään ei ole tapahtunut.
Kommentit (9)
Lisäksi tuossa kirjastossa ei ilmeisesti siivota koskaan, sillä hyvin ärsyyntyneenä teilasin itse pari pörrätyttä ötökkää ja raadot jäi ikkunalaudalle, mutta eipä niitä ole siivottu.
Minun lähikirjastossani on ongelmana se, että sen lastenosaston valtaa joka päivä iso joukko teinejä, niin että sinne ei mahdu pienet lapset vanhempien kanssa saati pienet lapset yksin sekaan, koska teinit alkavat heti kiroilemaan ja haistattelemaan, he eivät usko muita asiakkaita kun heitä yrittää komentaa ja työntekijät taas eivät tee asialle mitään, vaikka heille kuinka usein mainitsisi asiasta. Luulisi työntekijöiden edes sen takia puuttuvan asiaan, koska se varmasti aiheuttaa lisäkustannuksia, kun sieltä joudutaan joka päivä keräämään pois energiajuomatölkkejä ja muuta roskaa, siivoamaan paikkoja ja kirjastovirkailijoidenkaan ei ole varmasti kiva olla joka päivä laittamassa teinien hyllyistä tiputtamia kirjoja tai korjaamassa rikottuja kirjoja saati että se varmasti vähentää muiden asiakkaiden käyntiä kirjastossa kun teinien meteli kuuluu koko kirjastoon (he kun riehuvat muuallakin kuin lastenosastolla) ja tosiaan lapsiperheet eivät siellä juurikaan käy, kun lastenosasto muistuttaa hullujenhuoneen ja apinatarhan välimuotoa. Ovathan ne noin 13-16v Jonnet ja Pissaliisatkin tietenkin lapsia, mutta saisivat edes opetella edes alkeellisimmat käytöstavat.
Olen onnistunut vähentämään käyntejäni tässä kyseisessä kirjastossa. Kuitenkin joka ikinen kerta kevään vielä kylmistä säistä lähtien aina tähän päivään saakka kun olen kirjastossa käynyt on siellä kärpäsiä pörrännyt. Olen kaksi kertaa lähettänyt asiasta palautetta, mutta siihen ei ole vastattu, eikä siis muutostakaan ole tapahtunut. Kesän edetessä kirjastossa on alkanut näkymään myös entistä enemmän kärpäsen, banaanikärpäsen raatoja tai jonkun vastaavan pikkukärpäsen raatoja. Kukaan ei siis edes siivoa. Ongelma on siis jatkunut jo ainakin kolme kesää eli koko sen ajan kun olen kyseistä kirjastoa käyttänyt. Kaipa ongelma jatkuu siis myös ensi kesänäkin. ap.
Hyvä nimi kirjalle tuo Kärpäset kirjastossa.
Vielä tänäänkin tässä kirjastossa on kärpäsiä, vaikka on jo syksy. Tässä kirjastossa on selvästi ollut joku kärpästen pesä. Ainakin tänään pörrännyt kärpänen on oikein läski ja isokokoinen. Kuinkakohan kauan sama kärpänen on kirjastossa pörrännyt ? Tuskin sinne on koko ajan uusia tullut. ap.
Vie kärpäspaperia. Eiköhän siihen tartu
Tänä kesänä sama ongelma vain jatkuu. Tänäänkin tässä kirjastossa pörrää kärpänen. Miten on edes mahdollista, että koko ajan samassa paikassa pörrää kärpänen päivästä ja kesästä toiseen ? ap.
Ehkä kysyt asiasta kunnan terveystarkastajalta.
Täällä Hesassa kirjastot on oikein riemuliitereitä, melutaan, saattaa bändikin soittaa, on kirjallisuuspiiriä ja meteliä kovasti. Myös kirjastonhoitaja saattaa hoilata ja päristellä. Puheensorinaa on monilla kielillä ja murteella. Kaikille kelpaa maksuton tila.
Nuoret ei ymmärrä että kaikilla vanhemmilla ihmisillä ei ole nettiä ollenkaan, ja kirjastossa yritetään maksaa laskut, hoitaa sähköpostit ym. Keskittyminen on vaikeaa. Vaihtaisin nuo ihmismöykät kärpäsen surinaan heti.
Ja taas tänään sama juttu. Menee oikeasti hermot. Jännää, että en ole missään muussa kirjastossa törmännyt samaan ongelmaan. Kärpäset myös näyttävät kasvavan. En ymmärrä, miksi ongelman hoitaminen on niin vaikeaa. Taidan oikeasti vaihtaa kirjastoa ja palata tähän vasta talvella, sillä ainakin viime vuonna tässä kirjastossa pörräsi kärpäsiä vielä myöhään syksyllä kun niitä ei muualla enää näkynyt. Todennäköisesti tuo sama kärpänen oli siis pörrännyt kirjastossa koko kesän ilman, että työntekijät olivat vaivautuneet ajamaan sitä ulos.