Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maisteri, millaiseen palkkaukseen tyytyisit?

Vierailija
18.07.2017 |

Mikä ala/koulutus ja mikä on sellainen palkka, johon olisity tyytyväinen? Itse tällä hetkellä työssä, jonka vaatimustaso ja palkkaus ei vastaa koulutusta. Sinänsä siisti sisätyö, toimistossa. Älyllisiä haasteita ei juuri ole, palkkaus n.2400e/kk bruttona. Mietin koko ajan, pitäisikö yrittää hakea jotain muuta työtä. Toki olen tyytyväinen, että mulla on töitä! Olin pitkään työtön ja olin/olen todella iloinen siitä, että ylipäänsä sain töitä. Nyt vuoden jälkeen vaan alkaa puuduttamaan, että samankaltaisessa pestissä on mm.merkonomeja ja pitkä koulutus tuntuu menneen aika hukkaan. Sinänsä voin älyllisiä haasteita hakea vapaa-ajalta, mutta palkkauskaan ei vastaa mm. ammattiliiton asettamaa minimiä tietenkään kun koulutusvaade ei ole ylempi korkeakoulututkinto. Tyytyisitkö siis maisterina tällaiseen palkkaan? Oma koulutuspohjani on vähän vaikeasti työllistävä, humanistinen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä naisia. Haluavat tehdä pienempipalkkaista työtä kuin miehet, ja jos avioituvat vauraamman miehen kanssa niin allekirjoittavat avioehdon. Sitten vielä tekevät suurimman osan kotitöistä tukeakseen miehensä uraa.

Vierailija
22/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka ei kerro mitään, sillä ihmisillä voi olla hyvin erilaisia veroprosentteja ja  riippuen siitä, ovatko opiskelijoita ja juuri aloittaneet työskentelyn, vai eläkeläisiä, jotka työskentelevät työn ohella, tai onko omasta halustaan korottanut veroprosenttia niin, että saa myöhemmin palautuksia. Plus että jotkut saattavat olla lähdeveron alaisia jne. Kaikilta ei peritä tyeliä, ja sitäkin voidaan periä eri prosentilla.

Joten kertokaa ystävällisesti bruttopalkka niin päästään vertailukelpoisiin lukemiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkka ei kerro mitään, sillä ihmisillä voi olla hyvin erilaisia veroprosentteja ja  riippuen siitä, ovatko opiskelijoita ja juuri aloittaneet työskentelyn, vai eläkeläisiä, jotka työskentelevät työn ohella, tai onko omasta halustaan korottanut veroprosenttia niin, että saa myöhemmin palautuksia. Plus että jotkut saattavat olla lähdeveron alaisia jne. Kaikilta ei peritä tyeliä, ja sitäkin voidaan periä eri prosentilla.

Joten kertokaa ystävällisesti bruttopalkka niin päästään vertailukelpoisiin lukemiin.

Nimenomaan. Joku voi saada huikeita summia käteen, jos saa verottomia kulukorvauksia, ja toinen taas tosi vähän käteen, jos nauttii auto-, asunto- ja ravintoedusta.

Vierailija
24/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterin palkan tulisi olla 35 % pienempi kuin maanviljelijän maataloustulo. Maisteri elättää vain itsensä, maanviljelijä ruokkii n. 1000 henkilöä.

Vierailija
25/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassusti muotoiltu kysymus. Harvalla on varaa määritellä oma palkkansa. On myös vissi ero, onko vaikkapa oikeustieteen- vai naistutkimuksen maisteri.

Vierailija
26/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterin palkan tulisi olla 35 % pienempi kuin maanviljelijän maataloustulo. Maisteri elättää vain itsensä, maanviljelijä ruokkii n. 1000 henkilöä.

😁😁😁

Vierailija
27/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistolapiotieteen tohtori kirjoitti:

Hassusti muotoiltu kysymus. Harvalla on varaa määritellä oma palkkansa. On myös vissi ero, onko vaikkapa oikeustieteen- vai naistutkimuksen maisteri.

Kysyinkin juuri sen vuoksi koulutusta. Kyllä mulla on ainakin tietty kipuraja, minkä alle en edes varmaan suostuisi töitä tekemään. Mietityttää itseäni, että onko palkkaus nyt niiiin huono kuitenkaan ja vaadinko liikaa jos toivoisin parempi palkkaista työtä..

ap

Vierailija
28/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen palkka 2300 €, joten siihen olen tyytynyt. Työ mikrojohtamisella pilattua, joten sinänsä mikään raha maailmassa ei riitä tekemään tästä hommasta mielekästä. Laskut kuitenkin maksettava, joten tässä jatketaan, kunnes jotain muuta löytyy. Palkka on riittävän suuri, jos sillä elää. Itse arvostaisin enemmän motivoivaa ja kiinnostavaa työtä sekä työympäristöä. Nykyinen ei sitä ole. 

Vierailija
29/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontieteet, haluaisin välille 5000-6000€/kk, tällä hetkellä vielä n. 3700€/kk.

Vierailija
30/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnontieteet, haluaisin välille 5000-6000€/kk, tällä hetkellä vielä n. 3700€/kk.

Tämä siis ennen veroja, etuuksia tm

Vierailija
31/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen maisteri ja teen kymmenettä vuotta pätkätöitä. Opetusala. Nytkin kesä työttömänä. Lukukausien ajalta tienaan tällä hetkellä n. 2000 eur / kk. Mielestäni melko vaativa työ.

Olen tehnyt samaa työtä myös osa-aikaisena, jolloin sain soviteltua työttömyyspäivärahaa.

Eli olen aina tehnyt työtä, kun olen sitä saanut. En ole miettinyt kannattaako mennä töihin, vaikka edellisen pestin ansiosidonnainen olisi ollut samaa luokkaa tai suurempi kuin uuden pestin palkka. Eli mulla ei ole kipurajaa palkassa. Toki srn pitää olla opetusalan palkkojen mukainen per opetustunti.

Vierailija
32/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on runsaat 3500€. Se on riittävä, koska pidän työstäni, mutta pidän sitä pienenä, koska miehelläni, joka oli saman alan opiskelija, palkka on yli 7000€ kuussa. Aloitimme niin, että minulla oli parempi palkka. Hoitovapaiden ja työkomennusten jälkeen tilanne on tämä. Mutta miehen palkka ei olisi se, mikä se on ilman minun joustoani.

Vierailija
33/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200 on nykyinen palkka. Ei riitä. Ktm.

Vierailija
34/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen VTM, sosiaalityö, ja peruspalkka ilman lisiä on sen 3300e /kk pk-seudulla. Maaseudulla peruspalkka on jopa sen 3600e kk ilman kokemuslisiä. Olisin tyytyväinen 4000e kk palkkaan.

Vierailija
35/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin viisi vuotta sitten vastavalmistuneena KTMnä noin 2400€ kuukausipalkalla. Nyt viisi vuotta myöhemmin palkkani on 3600€. Ei vieläkään mikään iso, mutta olen toistaiseksi tyytyväinen.

Vierailija
36/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri ja opetusalalla. Pidempiä määräaikaisia sijaisuuksia ja palkka n.2500 e/kk. Palkasta en valita, kyllä palkalla erittäin hyvin pärjään ja koen työni tärkeäksi. Jäätävä työmäärä ja stressi ovat se ongelma, jota ei itselleni voi rahalla paremmaksi muuttaa.

Vierailija
37/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työn kiinnostavuudesta ja työajoista. Olen DI ja työkokemusta 20 vuotta. Reissutöissä on palkka ollut 7-8 t/kk. Verottaja siitä on lähinnä hyötynyt. Nyt reilu 5 t/kk ja säännöllinen 8-16 työ lähellä kotia. Olen tyytyväinen.

Vierailija
38/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM ja töissä valmistumisen jälkeen 8 vuotta. Palkka oli ekassa työssä 2 500 € brutto ja tästä yli tuplaantunut. Työ stressaavaa, mutta 8 - 16. Tyytyväinen olisin 8 000 € / kk palkkaan. Ikää 32.

Vierailija
39/39 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto nyt vajaat 2600 e/kk, eikä neuvotteluvaraa ole (seuraava palkankorotuskierros on vuonna 2019). Minä ja suurin osa kollegoistani olemme maistereita, joskaan se ei virallisesti ole vaatimus työhön (käytännössä kyllä muita kuin maistereita ei vakinaisiksi oteta). Työ on simppeliä, mutta vastuuseen ja työn määrään nähden palkka on liian pieni. No, olen määräaikainen, enkä aio tätä työtä tehdä eläkkeelle asti.

Olisi ihanaa jos bruttopalkkani alkaisi joskus kolmosella, mutta ihan heti sellaista ei kyllä ole luvassa.