Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osallistu lapsenhoitoon

Vierailija
18.07.2017 |

Hänen mielestä pitäisi olla kuin ennen vanhaan: miehillä omat työt ja naisilla omat työt.
Olen synnytyksen jälkeen ollut henkisesti ja fyysisesti todella poikki. Valvonut joka ikisen yön itse lapsen kanssa, koska mieheni ei edes havahdu lapsen elossa oloon yön aikana. Päivisin mies ei auta vaipoissa, syötöissä, viihdyttämisessä jne mitä lapsenhoitoon kuuluu. Välillä joudun patistamaan ihan kunnolla että vaihtaa edes yhden vaipan viikossa. Välillä joudun lahjomaan hänet kuin pikkulapsen. Siksi tuntuu toisinaan että minulla on kaksi lasta kotona.
Ei mitään myötätuntoa jos kerron olevani aivan poikki monen huonon yön jälkeen. Kuulema siihen tottuu ja yöt loppuu joskus kuitenkin. Tulee todella lohduton olo että oikeastiko en saa nukkua yhtään yötä seuraavaan 18v. Raskaampi olo asua tuollaisen miehen kanssa kuin olisi yksin lapsen kanssa.
Rakastan kyllä lastani ja mielelläni hoidan mutta kaikki väsyvät joskus.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh jälleen kerran. Joka päivä joku nainen valittaa kun isä ei hoida velvollisuuksiaan lasten hoidossa. Muuten väittäisin jollain olevan tylsää ja trollailevan, mutta kun itse tunnen tälläisiä tapauksia niin ei pysty. Enkä usko että "tuli ihan yllätyksenä".

No, tähän väliin voi hyvillä mielin todeta että onneksi itse on fiksumpi eikä tee samaa virhettä :D

No voi että miten ihanaa kun löytyy tämmönen aivan ihana nuori nainen (ilmeisesti) joka on muita fiksumpi taas kerran!

Tule käymään niin saat kahvia ja pullaa :)

Tottakai äiti tahtoo lapsen isän osallistuvan lapsen hoitoon, itsensä ja ennenkaikkea lapsen kannalta. Ei tällaista voi käsittää ennekuin itse on vanhemmaksi tullut.. Sama pätee myös isähenkilöihin. On niitä jotka tahtoo itse vain sluibailla vastuusta toisen vanhemman siivellä, mutta jos todella välittää niin ajattelee tällaisessa asiassa enemmän lasta. Oma jaksaminen lapsen ollessa vauva etusijalla.

Minäkin olen omasta mielestäni fiksumpi kun jätän lapset kokonaan tekemättä. Ei tarvi koskaan päätyä yh:ksi ja odottaa osallistuuko se siementäjä vai ei. Kyllä se lapsen hankkiminen on melko tyhmä päätös kun kukaan ei näytä tietävän mitä sen synnytyksen jälkeen suhteelle tapahtuu.

Täällä palstallahan se äkkiä myös selviää, että miehet ei osallistu mihinkään. Kannattaa siis lukea av:tä ennen tyhmiä päätöksiä niin voi yllättäen se fiksumpikin puoli päästä esiin.

Joo ei sitä voi tietää kukaan mitä suhteelle käy lapsen tultua. Miten vanhemmat muuttuu lapsen tulon myötä, ei lue kirjoissa valmiina :D joikainen on yksilö

Vierailija
22/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy, kun lisääntymiskiima sumentaa järjen kumppaninvalinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on eräs tuttu, jonka mies muuttui 12 vuoden yhdessäolon jälkeen melkein yhdessä yössä kun nainen tuli raskaaksi. Olivat yrittäneet lasta pari vuotta, olivat keskustelleet paljon. Mies oli yhtä innoissaan kuin nainenkin, lupaili maat ja taivaat. Erosivat kun lapsi oli aivan pieni. Mies ei missään vaiheessa osallistunut valmisteluihin mitenkään, läheisyys ei enää kiinnostanut, puhui vain töistä kaiken vapaa-aikansa, ei osallistunut lapsen hoitoon mitenkään muuten kuin kertomalla vaimolleen että miten asiat tulisi tehdä. Eron jälkeen mies on nähnyt lapsensa vain muutaman kerran, kun on aina niin kiire (tai ei vain muista tämän olemassaoloa?). Mutta todella onnellinen on kuulemma lapsesta kuitenkin.

Tuttu tosiaan löysi voimaa erota jo kun vauva oli pieni, koska miehen touhujen katselu sai hänet vain huonommalle tuulelle ja vei kaiken energian. Edelleen lapsen kanssa on rankkaa mutta ei kuulemma mitään verrattuna siihen kun oli vielä ylimääräinen riippakivi roikkumassa mukana.

Vierailija
24/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolleen just naiset reagoi heti. Lopettavat seksin antamisen ja se on monelle miehelle viimeinen niitti. Haluatko yksinhuoltajaksi? M35.

Tuollaiselle paskalle ei olisi kukaan saanut antaa ensimmäistäkään kertaa.

Vierailija
25/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin käy, kun lisääntymiskiima sumentaa järjen kumppaninvalinnassa.

Haha voi hyvä elämä :D

Vierailija
26/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolleen just naiset reagoi heti. Lopettavat seksin antamisen ja se on monelle miehelle viimeinen niitti. Haluatko yksinhuoltajaksi? M35.

Mistäs sinä tiiät kuinka vilkas petielämä aplla on??

Meillä peitto heilui niin usein kun miestä teki mieli lapsemme syntymän jälkeen. Omat halut palasivat takaisin samaan mitä oli ennen syntymää. Välillä joudun minä olemaan se joka vonkaa :D vaikka kuinka väsytti niin kyllä se hetkeksi piristi hyvä seksi, ja uni tuli paremmin illalla. Erittäin yksilöllistä tämäkin asia :D

Vierailija
27/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tässä sitä, että tekikö mies kuitenkin kotitöitä ennen lapsen syntymää eli eikö mitään merkkejä tosiaan ollut ilmassa? Yleensä tämmöiset eivät tule ihan yllätyksenä ja jotkut naiset hankkivat lapsen, vaikka tietävät, että pääosin yksin tulevat hänet hoitamaan. Minäkin tiesin, että mieheni ei tule hoitamaan yöherätyksiä ja aikaisia aamuja, kun hän ei kerta kaikkiaan pysty niihin ja olin valmistautunut hoitamaan ne itse. Muuten mies on hoitanut lasta yhtä paljon kuin minä, on antanut minun nukkua väsymystä pois päivällä ja päästänyt kaupungille tuulettumaan ym. Nyt kun poika on isompi, mies touhuaa hänen kanssaan enemmän kuin minä, kun heillä on yhteisiä harrastuksia.

Se on tietysti tosi epäreilua, jos mies ihan tieten tahtoen kääntää kelkkansa tai on huijannut joko tahallaan tai vahingossa. Pahinta tuollaisessa on minusta sellainen säälimättömyys, että vaikka oma puoliso on väsynyt, ei jonkin typerän periaatteen tai oman laiskuuden takia anna hänelle mahdollisuutta levätä. Se on niin suurta itsekkyyttä tai tunnekylmyyttä, että minusta silloin taustalla on joku isompikin ongelma (luonnehäiriö ja/tai täydellinen empatian ja rakkauden puute).

Tulee vielä mieleen, että onko ap:n mies toisesta kulttuurista, se myös selittäisi tällaista kuviota.

Vierailija
28/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä se seksi loppuu heti kun erotaan.

Vierailija
29/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä täällä inistään? Tuskin ap keksi tämän päästään. Kuulostaa sen verran arkiselta asialta.. 1,5v yhdessä olleet ennenkuin raskaaksi tullut joten eihän tuossa ajassa kerkeä tutustumaan vielä yhtään toiseen.

Ihan varmasti voinut tulla yllärinä miehen toimettomuus. Jotkut ovat niin sikoja että puhuvat naisen itselleen ja alkavat manipuloimaan törkeästi.

Ap, oletteko asuneet yhdessä kauan?

Tsemppiä paljon jatkoon, toivottavasti mies ryhdistäytyy ja kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuunsa isänä! Sekä miehenä.

Vierailija
30/30 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva puolivuotias, mies on tasan kerran antanut minun nukkua kolmen tunnin pätkän yksin sängyssä ja siitäkin oli näreissään ja odotti kehuja. 

Ei syötä, ei pue, ei vaihda vaippaa. Syy: Käy töissä. Myös kipeänä hoidin yksin vaikka oli viikonloppu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan