Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osallistu lapsenhoitoon

Vierailija
18.07.2017 |

Hänen mielestä pitäisi olla kuin ennen vanhaan: miehillä omat työt ja naisilla omat työt.
Olen synnytyksen jälkeen ollut henkisesti ja fyysisesti todella poikki. Valvonut joka ikisen yön itse lapsen kanssa, koska mieheni ei edes havahdu lapsen elossa oloon yön aikana. Päivisin mies ei auta vaipoissa, syötöissä, viihdyttämisessä jne mitä lapsenhoitoon kuuluu. Välillä joudun patistamaan ihan kunnolla että vaihtaa edes yhden vaipan viikossa. Välillä joudun lahjomaan hänet kuin pikkulapsen. Siksi tuntuu toisinaan että minulla on kaksi lasta kotona.
Ei mitään myötätuntoa jos kerron olevani aivan poikki monen huonon yön jälkeen. Kuulema siihen tottuu ja yöt loppuu joskus kuitenkin. Tulee todella lohduton olo että oikeastiko en saa nukkua yhtään yötä seuraavaan 18v. Raskaampi olo asua tuollaisen miehen kanssa kuin olisi yksin lapsen kanssa.
Rakastan kyllä lastani ja mielelläni hoidan mutta kaikki väsyvät joskus.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Joo niin varmaan " ➡️ mitäs teit lapsen tuollaiselle miehelle ?

Vierailija
2/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen jutella näistä "miesten ja naisten töistä" ennen sitä lapsen hankintaa? Keskustelitteko vakavasti siitä, mitä se lapsen saaminen vaatii ja miten kukin siihen hoitoon osallistuu? Tuliko täytenä yllätyksenä, että mies, joka erittelee kotityöt naisten töiksi (et näin sanonut, mutta oletan, että ei se sun mies muutenkaan pyykkiä pese tai luuttua lattioita), ei ehkä osallistu lapsen hoitamiseen? Ajattelitko kasvattaa miehen siihen lapsen hoitoon vai oletitko, että kyllähän se lapsen saaminen ihmisen perusluontoa muuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö jutelleet asiasta raskauden aikana? Älä nyt ainakaan lisää lapsia tee, mieluiten jalat kiinni kokonaan.

Vierailija
4/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olemme jutellut ennen lapsen syntymää millaista olisi lapsen kanssa. Tiesin itse että se voi olla rankkaa, tai voi olla helppoa. Ei voi tietää millainen lapsi sieltä tulee ulos, miehelleni puhuin koko raskauden että yövalvomiset tulevat olemaan sitten rankkoja. Mies sanoi olevansa tukena, valvoo myös öisin. Siksi olin luottavaisin mielin että kyllä me selvitään sitten pienen väsymyksen kanssa. Yllätyksenä todellakin tuli kun mies ei sitten auttanut oikeasti missään. Vasta muutama viikko sitte aukaisi minulle tuon naisten ja miesten työt joka aukaisi taas kerran suuni auki. Ja lisään vielä että mieheni ei ollut aikaisemmin oikein missään tekemisissä lasten kanssa, minulla enemmän kokemusta lapsista ennen omaa.

Eli miehelleni on voinu myös tulla yllärinä se että millaista lapsen kanssa on oikeasti. Lapsi on 247 meillä, nukkuu meidän kanssamme, syö, valvoo jne.

Ikää meillä 24 ja 25.

Seurustelimme 1,5v ennekuin raskaaksi tulin.

Ap

Vierailija
5/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä yksi nainen yhdestä lapsesta selviää. Älä tee enempää.

Vierailija
6/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on huono mies. Jos et jaksa vielä erota niin odota kunnes saat nukkua (niin käy kyllä, älä huoli) ja sitten ei muuta kuin asunnon hakuun! Pärjäät varmasti.

Oma kokemus: pelkän lapsen kanssa ON kevyempää ja helpompaa kuin lapsi + aikuinen joka ei hoida OMIA velvollisuuksiaan. Vuosien vieriessä väsyt yhä enemmän siihen että kannat molempien velvollisuuksia ihan yksin. Se ei ole oikein. Pelasta itsesi jos suinkin voit!

Vierailija
7/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö jutelleet asiasta ennen ehkäisyn pois jättämistä? Kauanko olette olleet yhdessä?

Eikö ole näkynyt merkkejä ettei tuo mies ole hoivaavaa sorttia?

Tuolla logiikalla sulle ei kuulu mikään työ kodin ulkopuolella, ei edes pihatyöt, miehen täytyy ylläpitää teille kelvollinen elintaso.

Vierailija
8/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä haluaako hän olla osallistuva isä. Jos hän vastaa ei, niin erotkaa.

Vauva on aika kiinni äidissä, mutta isä voi aina tehdä jotain! Vaipat, kylvyt, sylittelyt. (Ja siis pitää isän tehdä )

Vierailija
9/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan jäisi katsomaan miestä, jonka mielestä naisen pitäisi yksin hoitaa lapsi... sehän on molempien vastuulla!

Vierailija
10/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolleen just naiset reagoi heti. Lopettavat seksin antamisen ja se on monelle miehelle viimeinen niitti. Haluatko yksinhuoltajaksi? M35.

Vierailija
11/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mies joka ei halua osallistua kotihommiin, ei muutu. Joko siedät sitä tai lähdet. Lohdutuksena: sitä, miten isä hoitaa lastaan, ei voi tietää etukäteen. Sen tietää vasta, kun lapsi on ollut maailmassa pidempään. Moni mies kaihtaa vauvojenhoitoa, mutta saattaa innostus puuhailemaan poikansa(!) kanssa sitten kun poika on alakouluikäinen.

Asiaan on eräs vaihtoehto: jos sinulle yhtään käy, niin sovi hänen kanssaan, että hän maksaa kaiken (pl. sinun vaatteet ja tavarat). Myös sen jälkeen kun palaat töihin. Sinä teet kotihommat ja hoidat lapsen, hän kustantaa. Vaadit samalla, että saat hänen tiliinsä liitetyn kortin, jolla sitten voit käydä kaupassa. Aina, kun olet esim siivonnut koko talon, palkitset sitten itseäsi esim paremmalla ruoalla tai jollain ihanalla lastenvaatteella. Kyllä muuten viiiitutus häviää. Tää tie on paljon helpompi kuin se, että yrittää muuttaa miestä. Ei se muutu, ainakaan tarpeeksi.

Vierailija
12/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolleen just naiset reagoi heti. Lopettavat seksin antamisen ja se on monelle miehelle viimeinen niitti. Haluatko yksinhuoltajaksi? M35.

No kyllähän tossa tilanteessa yksinhuoltajuus olisi helpompaa, niin ei tarvitsisi enää sitä "aikuista vauvaa"/miestä hoitaa. Voisi pelkän vauvan hoitaa.

Ja miksi ihmeessä aina puhutaan tosta, että "lopettaa antamisen". Totta helvatassa se loppuu, kun nainen on niin väsynyt, uupunut, vittuuntunut että halut menee. Väkisinkö sitä sitten pitäisi yrittää? Eihän ne miehetkään jaksa touhuta, jos ovat niin uupuneita, ettei edes hereillä pysy.

Vierailija
13/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksinhuoltajahan ap jo onkin. 

toivottavasti mies hoitaa "miesten töitä" edes sen verran että tuo kunnon leivän pöytään. Vähän epäilen sitäkin.

Vierailija
14/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero olisi kovasti mielessä koska asioista ei voida keskustella, olen kaikki asiat hänelle kertonut mitä tunnen ja mitä mietin. Kysynyt mitä hän on mieltä ja mitä pitäisi tehdä. Ongelmia vain on lisää ilmennyt, minun sana ei paljoa paina ja voimat ei juuri nyt riitä "uuden elämän" aloittamiseen.

Uuvuttaa miettiä jo kaikki asunnon hankinta asiat, mahdolliset taistelut mieheni ja hänen suvun kanssa.

Takaraivossa on kuitenkin ajatus siitä että pääsen lapsen kanssa pois tästä joku päivä.

Ap

Vierailija
15/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh jälleen kerran. Joka päivä joku nainen valittaa kun isä ei hoida velvollisuuksiaan lasten hoidossa. Muuten väittäisin jollain olevan tylsää ja trollailevan, mutta kun itse tunnen tälläisiä tapauksia niin ei pysty. Enkä usko että "tuli ihan yllätyksenä".

No, tähän väliin voi hyvillä mielin todeta että onneksi itse on fiksumpi eikä tee samaa virhettä :D

Vierailija
16/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Mies joka ei halua osallistua kotihommiin, ei muutu. Joko siedät sitä tai lähdet. Lohdutuksena: sitä, miten isä hoitaa lastaan, ei voi tietää etukäteen. Sen tietää vasta, kun lapsi on ollut maailmassa pidempään. Moni mies kaihtaa vauvojenhoitoa, mutta saattaa innostus puuhailemaan poikansa(!) kanssa sitten kun poika on alakouluikäinen.

Asiaan on eräs vaihtoehto: jos sinulle yhtään käy, niin sovi hänen kanssaan, että hän maksaa kaiken (pl. sinun vaatteet ja tavarat). Myös sen jälkeen kun palaat töihin. Sinä teet kotihommat ja hoidat lapsen, hän kustantaa. Vaadit samalla, että saat hänen tiliinsä liitetyn kortin, jolla sitten voit käydä kaupassa. Aina, kun olet esim siivonnut koko talon, palkitset sitten itseäsi esim paremmalla ruoalla tai jollain ihanalla lastenvaatteella. Kyllä muuten viiiitutus häviää. Tää tie on paljon helpompi kuin se, että yrittää muuttaa miestä. Ei se muutu, ainakaan tarpeeksi.

Jatkan vielä: jos pystyisit tuohon esittämääni vaihtoehtoiseen ratkaisuun, sinun täytyy ottaa huomioon muutama homma: lapset ja asumanne koti tulee olla helppohoitoisia ts.: älä tee montaa lasta äläkä muuta isoon omakotitaloon. Pidä huoli myös, että oma palkkasi, sitten kun menet töihin, menee omalle tilillesi.

Pidä huoli myös, että sinulla on oma ura, vaikka vähäisempikin. Että jos ero tulee, et joudu puille paljaille.

Keskity nyt lapseen, äläkä odota mieheltä mitään muuta, kuin että maksaa kaupassa ja että ei lorvi kovin usein baareissa. Pääset henkisesti helpommalla. Isot päätöset ehdit tehdä vähän myöhemminkin, tarkan harkinnan jälkeen. Oot nyt itsekin sellaisessa uudessa tilanteessa, koska eihän ole kuin muutama vuosi siitä, kun olit sillä puolella, jolle järjestettiin. Nyt olet itse se taho, joka järjestää muille. Hyppy sille puolelle on harvalle helppo.

Itse olen toisessa avioliitossani. Ekassa miehessäni ei ollut muuta vikaa, kuin että hän ei osallistunut koti- eikä lapsihommiin. Hän oli työnarkomaani, aina töissä, mutta muuten empaattinen ja mukava luonteeltaan. Lähdin.

Toinen mieheni ei osallistu kotihommiin yhtään sen enempää kuin ekakaan. Uusioperheessä eletään ja voin kertoa, että on vaikeempaa kuin ydinperhetouhut. Uusi mies kuitenkin kustantaa lähes kaiken.

Tarkaan saat harkita, lähdetkö etsimään uutta onnea jostain. Varmaa on vain se, että uusi tuleva miehesi ei osallistu yhtään lapsesi hoitoon. Puhetta ja lupailua toki tulee alkuun maasta taivaaseen, mutta käytäntö näyttää. Ja useimmiten saa pettyä.

T. Nro 11, nelikymppinen kolmen lapsen mammarainen

Vierailija
17/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh jälleen kerran. Joka päivä joku nainen valittaa kun isä ei hoida velvollisuuksiaan lasten hoidossa. Muuten väittäisin jollain olevan tylsää ja trollailevan, mutta kun itse tunnen tälläisiä tapauksia niin ei pysty. Enkä usko että "tuli ihan yllätyksenä".

No, tähän väliin voi hyvillä mielin todeta että onneksi itse on fiksumpi eikä tee samaa virhettä :D

No voi että miten ihanaa kun löytyy tämmönen aivan ihana nuori nainen (ilmeisesti) joka on muita fiksumpi taas kerran!

Tule käymään niin saat kahvia ja pullaa :)

Tottakai äiti tahtoo lapsen isän osallistuvan lapsen hoitoon, itsensä ja ennenkaikkea lapsen kannalta. Ei tällaista voi käsittää ennekuin itse on vanhemmaksi tullut.. Sama pätee myös isähenkilöihin. On niitä jotka tahtoo itse vain sluibailla vastuusta toisen vanhemman siivellä, mutta jos todella välittää niin ajattelee tällaisessa asiassa enemmän lasta. Oma jaksaminen lapsen ollessa vauva etusijalla.

Vierailija
18/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kyllä se tulee yllätyksenä millainen vanhempi itse kukin on.

Minulle tuli iloisena yllätyksenä se kuinka hyvä ja osallistuva mieheni on ollut lapsen hoidossa. Paljon kärsivällisempi kuin itse olen.

Tyttö on jo 7-vuotias ja edelleen hieroo lapsen varpaita iltaisin niin kauan että nukahtaa. Tänään ovat lähdössä jäätelöille.

Nyt odotan hyvillä mielin toista lasta. Vaikka mies sanookin että hänen täytyy saada nukkua yöt niin tiedän ettei malta pysyä erossa kokonaan vauvasta yölläkään. Ainakaan aluksi 😉

Että voi sitten sanoa että meillä on vain käynyt tuuri. Olisi voinut olla toisinkin.

Vierailija
19/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon positiivista kommenttia tässä ketjussa :D monella tuntuu keittävän pahemmin yli nämä aiheet

Vierailija
20/30 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi että miten ihanaa kun löytyy tämmönen aivan ihana nuori nainen (ilmeisesti) joka on muita fiksumpi taas kerran!

Tule käymään niin saat kahvia ja pullaa :)

Tottakai äiti tahtoo lapsen isän osallistuvan lapsen hoitoon, itsensä ja ennenkaikkea lapsen kannalta. Ei tällaista voi käsittää ennekuin itse on vanhemmaksi tullut.. Sama pätee myös isähenkilöihin. On niitä jotka tahtoo itse vain sluibailla vastuusta toisen vanhemman siivellä, mutta jos todella välittää niin ajattelee tällaisessa asiassa enemmän lasta. Oma jaksaminen lapsen ollessa vauva etusijalla.

Minäkin olen omasta mielestäni fiksumpi kun jätän lapset kokonaan tekemättä. Ei tarvi koskaan päätyä yh:ksi ja odottaa osallistuuko se siementäjä vai ei. Kyllä se lapsen hankkiminen on melko tyhmä päätös kun kukaan ei näytä tietävän mitä sen synnytyksen jälkeen suhteelle tapahtuu.

Täällä palstallahan se äkkiä myös selviää, että miehet ei osallistu mihinkään. Kannattaa siis lukea av:tä ennen tyhmiä päätöksiä niin voi yllättäen se fiksumpikin puoli päästä esiin.