Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Club 30- viikonloppua!!

31.03.2006 |

Hei kaikki ihanat kissanaiset. Mie taalla jo kolmatta paivaa kotona haudon itseeni, kamala kevat masennus. Onneks suomen ystavat on jaksaneet messengerissa mua kuunnella ja auttaa. Taas taa lapsettomuus on niin ylipaaseva asia. Huomenna takas toihin, saapahan muuta mietittavaa. Ma odotan paasiasta kuin kuuta nousevaa, paasee maalaamaan munia ja olemaan yhdessa perheen kanssa. Mutta mukavaa viikonloppua teille kaikille.

T. Wintteri, ottaa ison mukin teeta ja kapertyy viltin alle...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winterille iso lohtuhali! Ne oikeat ystävät ovat kyllä paras apu kun masennus iskee...

Täällä ollaan ihan ällikällä lyötyjä! Postissa tuli tänään kirje Naistenklinikalla ja pelkäsin jo pahinta, että peruvat lapa-ajan tms. Siellä olikin tieto, että meidät oli laitettu IVF jonoon ja suunnittelukäyntikin oli jo määritelty, tosin vasta elokuulle. Olen kyllä todella hämmästynyt, kun olin valmistautunut tappelemaan IVF:ään pääsemisestä lapan jälkeen, mutta nyt kyllä julkinen terveydenhuolto yllätti meidät oikein positiivisesti!

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja itse menen nyt lenkille koiruuksien kanssa sulattelemaan tätä uutta käännettä...

Vierailija
2/9 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko haittaa huomattavasti netissä surffailua ja kuulumisten vaihtoa... Ja kotona netti reistailee. Jäin jo ihan jälkeen edellisestä pinosta joten raahaan sieltä osan pinoa tänne:

Kiitos kaikille jotka ovat toivottaneet minut tervetulleeksi! Tämä porukka tuntuu jo ihan vanhoilta tutuilta, oon todella kiitollinen teille tästä foorumista ja tuesta!

WINTERANGEL: Voi ei, oon todella pahoillani! Lähetän sylillisen virtuaalihaleja, villasukkia ja suklaata. Mä sain muuten tänään netistä tilaamani lapsettomuutta koskevat kirjat (meni vähän överiksi, tuli tilattua aika monta). Rupesin lukemaan yhtä nimeltä ¿The Infertility Survival Handbook¿, kirjoittaja Elizabeth Swire Falker. Siinä kirjottaja sanoo että " Infertility sucks. But it won' t suck forever, and it doesn' t have to suck every day" . En tiedä auttaako toi sua, mutta mua ainakin helpotti ajatella että vaikka lapsettomuus on ihan p*******ä, niin ehkä tää tuska joskus pikkaisen helpottaa. Eikä kaikki päivät ole ihan yhtä pahoja. Toivottavasti.

Ai niin, tuosta olinpaikastani, sanotaanko sen verran että eteläisellä pallonpuoliskolla majaillaan...

RAGAZZINA: Jee, onneksi olkoon!!!!!! Kiva että pääsette hommiin! Ja terkkuja koirakamuille! Meilläkin on koira, ja se on kyllä ainakin meillä vähän vauvan korvike. ¿Adoptoimme¿ sen vajaa vuosi sitten koiratarhasta, se on ollut pahoinpidelty ja vailla oikeaa kotia melkein koko ikänsä. Ja nyt se on maailman mukavin karvaturri. Juuri olin pitkällä ihanalla lenkillä puistossa. (Sori meni omaan napaan taas...)

NIMONO: Tervetuloa munkin puolesta!

TIRPPA: Miten menee?? Peukut pystyssä täällä ollaan! Ja kiitos lugeneuvoista. Ei oo kiva tunkea niitä pöksyyn...

NURU: Kiitos VL vinkistä! Pitää yrittää soittaa sinne ja katsoa josko niiden varaussysteemi jo antaisi syksyn aikoja.

SUVITUULIA: Tervetuloa takaisin kun jaksat!

SYYSSÄDE: Oon todella pahoillani! Ihan samoissa tunnelmissa mekin oltiin pari kuukautta sitten. Meidän (ekasta) IVF:stä tuli nega juuri joulunalusviikolla. Elämästä katosi pohja ja kaikki tuntui vain mustalta ja epäoikeudenmukaiselta. Siihen IVF:ään latasi niin paljon toivoa. Mulla auttoi aika ja se, että kävimme mieheni kanssa lapsettomuuteen erikoistuneen psykologin juttusilla. Haleja!

Nyt jäi kyllä joku mainitsematta, anteeksi.

Omaan napaan: Mä olen taas tässä hoitotaulla miettinyt henkeviä ;) Mulla välähti jokin aika sitten, että tämä tässä olen minä, ja tämä on minun elämäni. Minun on pakko yrittää oppia elämämään itseni kanssa tässä ja nyt, juuri tässä elämässä, tuli lapsia tai ei, oli hoitoja tai ei. Ehkä elämäni tarkoitus on yrittää ymmärtää, kunnioittaa ja olla kiitollinen jokaisesta hetkestä KAIKESTA HUOLIMATTA ja katkeroitumatta. Olen siis yrittänyt ihan samaa itsesuggestiota kuin muut: meidän elämässähän kaikki on muuten aika hyvin (paitsi ettei me vieläkään olla saatu toivottua lasta). Vahvoina päivinä ajattelen että no, ollaan sitten kahdestaan ja matkustetaan ja eletään oikein hedonistista elämää. Tänään on sellainen päivä. Mutta sitten lapsettomuuden tuska taas nostaa päätään...

Haleja ja oikein mukavaa viikonloppua teille siskot - kaikesta huolimatta!

P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisjaosto toivottelee huomenta lumipyryn kera, missä kevät viipyy?

Ensiksi tervetuloa uudet klubilaiset, aina kiva, kun saadaan lisää porukkaa.

Oma napa: Tirppa ja Heli taisi aikataulua kyselläkin, sumut jatkuneet kohta viikon, nollaultra 12.4 ja punktio arvioitu viikolle 17.

Sumuista ei ole vielä tullut mitään oireita, onneksi.

Patiencen kanssa olen samoilla linjoilla eli viime vuodet on mennyt niin tätä lapsettomuutta murehtien, joten minäkin päätin keskittyä muuhun.

Osallistuin tällaiseen porukkaan, jonka tavoitteena on juosta joko puolimarathon tai kokonainen.

Harjoittelu on hyvässä käynnissä, huhtikuussa tosin tulee sitten taukoa, kun on tämä ivf-hoito.

Miten kauan, että lähdenkö porukkaan, mutta jos olisin jättänyt väliin ja ivf menisi pieleen, niin olisi harmittanut.

Ja jos mahdollisesti raskaus alkaa, niin sitten jätän kyllä juoksemisen vähemmälle ja riemulla.

Olen niin monta asiaa jättänyt väliin ajatukselle, entä jos olen silloin raskaana...

Ragazzinalla oli hyviä uutisia, hienoa että homma etenee ja viisas lääkäri kun laittoi heti jonoon.

Mites Tirpan piinailut etenee?

Tsemppiä kaikille ja oikein mukavaa viikonloppua.

T:Minerva

Vierailija
4/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tyynesti hälyn ja kiireen keskelle ja muista, mikä rauha voi kätkeytyä hiljaisuuteen. Niin pitkälle kuin itsestäsi luopumatta on mahdollista, pysy hyvissä väleissä kaikkien ihmisten kanssa.

Puhu oma totuutesi rauhallisesti ja selkeästi ja kuuntele muita, myös tyhmiä ja tietämättömiä.Heilläkin on tarinansa kerrottavanaan.

Jos vertailet itseäsi muihin, voit tulla turhamaiseksi ja katkeraksi, sillä aina on olemassa suurempia ja mitättömämpiä ihmisiä kuin sinä itse.

Ole oma itsesi. Varsinkaan älä teeskentele kiintymystä. Älä ole myöskään ivallinen rakkauden suhteen, sillä kaiken kuivuuden ja hurmattomuuden keskellä se on ikuista kuin ruoho.

Ota lempeästi vastaan vuosien antama neuvo luopumalla tuskattomasti nuoruuteen kuuluvista asioista. Älä masenna itseäsi kuvitelmilla. Monet pelot ovat uupumuksen ja yksinäisyyden synnyttämiä.

Terveellistä itsekuria unohtamatta ole lempeä itseäsi kohtaan, olet universumin maailmankaikkeuden lapsi, et vähemmän kuin puut ja tähdet. Sinulla on oikeus olla täällä.

Kaikessa valheessaan, vaivassaan ja särkyneine unelmineen se on yhä kaunis maailma.

Ole tarkkaavainen - koeta olla onnellinen.

Piristystä: K@ksonen

Vierailija
5/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minerva: kiva että täällä on muitakin juoksijoita! Tsemppiä treeneihin! Ja mikä parempi kuin jos teidän hoito onnistuu - sitä ehtii sitten juosta myöhemminkin elämässä. Peukutuksia - toivottavasti EI nähdä elokuussa Helsinki city maratonilla ;)

Vierailija
6/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun Winterangel jaksaa kuitenkin hellitellä meitä ihanilla lempinimillä masennuksesta huolimatta. Kissanaiset, sitähän me ollaan jokainen!!!

[color=red]Winterangel[/color] toivottavasti masennus helpottaa edes pikkasen ja minä niin toivon, että saatte sen pienokaisen luovutetuilla soluilla aikaiseksi bd bd bd. Varsinkin kun masennuksenkin kourissa jaksat meitä muita tsempata, olet ihastuttava persoona.

[color=red]Ragazzina[/color] Sähän sait ihanan yllärin ja mahdollista päästä jo tälle vuodelle kokeilemaan tositoimia. Nyt kun se asia on pois " huolista" voi se luomukin yllättää ( jos siis on optio sellaiseen). Täällähän onkin aika monta koiraihmistä, meilläkin on oma 9vuotias vaavi jolla rupeaa olemaan jo vanhuksen vinkeet, *minä kingi jolle kaikki on jo sallitua* vaan silti niin ihana.

[color=red] Patience[/color] Kyllähän se loppujen lopuksi taitaa olla niin, että elämän halu voittaa sitten lopuksi. Mutta toivotaan, että se tulos jota niin hartaasti me odotamme osuisi jokaisen kohdalle! Minäkin olen miettinyt tota koira-adoptiota, mutta täytynee jättää myöhempään ajankohtaan, koska meidän koiruus on ollut koko ikänsä ainoa koira, tuskin hyväksyy nyt uutta tulokasta reviiiriilleen.

[color=red]Minerva[/color] Aika pitkään taidat sumutella... mutta jospa ne sumut edesauttavat sitä, ettet pääse maratoonille, et edes puoli sellaiselle. Täällä piinailu etenee päivä kerrallaan, kaiken maailman oireita bongaillen vaikka vannoin etten siihen rupea...

[color=red]K@ksonen[/color] Tuossa oli painavasti asiaa, kunhan jossain välissä sen uskaltaa sisäistää. Kiitos ja jaksuja sinnekin.

[color=red]

Vierailija
7/9 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kesken mun hieno yritys joten jatkoa

[color=red]Heli[/color] Mites menee? Joko oot reseptejä selaillut kevättä silmällä pitäen :0). Mulla on yks aika selvä resepti jota en oo koskaan tehny, mutta vois kokeilla.... Jaksamista ja halit sulle.

[color=red]Leia[/color] Jokos oot testaillu suun kautta lugeja? Tulikos sulle oireita. Mä oon ihmetelly, kun täällä aika moni mainitsee rintojen pinkeyden alkaneen lugeista ja mulla ne oon taas aikas lörtsyt...' pingottukaa, pingottukaa' itsesuggestiota jotta sais yhden oikeen oireen tutkailla.

[color=red]Nuru[/color] Ajattele, nyt on sun PAS kuukausi. Eikös menny aika nopsaan!!! Peukutukset pakkasukkojen puolesta. Suomessahan jo muutenkin on totuttu näihin pakkasjaksoihin...

[color=red]Vupii[/color] Mites menee luomuilu? Onko esikoinen antanut rauhassa touhuta ettei oo tullu kesken kaiken kysymään siihen " Mitäs te teettä" Peukutuksen kehiin!!!

[color=red]Lumivaippa[/color] Onnea clomeille. Onko " ylimääräistä" halukkuutta ilmenny lääkkeiden myötä. Mulla ne oli aikas hirmut ja kun kokoajan tuntu olevan kostee ja " valmis" niin kyllä se välillä jossain tilanteissa oli aika hankalaa :0)

[color=red]RoseMary[/color] samoin sulle peukutuksia clomikierrolle bdbdbd

[color=red]SanniAnniina[/color] Ja samoin sinulle. Toivottavasti ette joudu rankempiin vaan tämä tois sen tuloksen tikkuun bd bd bd

[color=red]Maahinen[/color] Millä mallilla sulla on hoidot? Joko oot saanu reseptit ja oot päässy aloittelemaan? Paljon voimia sulle ja onnea matkaan.

[color=red]Helmi[/color] Edelleenkin sua kaipailen? Mikä on tilanne? Kaipauksesta melkein " mykkänä" ...

[color=red]omaa)...(napaa[/color] Väsymys on tullut kehiin, mutta rinnat ei oo reagoinu mitenkään. Nyt on pari kertaa käyny niin, että kun nousen istumasta ylös on " repäissy" kohdun molemmin puolin... janousu on täytyny pysäyttää hetkeksi. Onkos kellään tietoa tälläisestä? Mitäs se meinaa? Niin ja onhan mua nyt pari päivää janottanut aikas lailla sikana ja sitten vastaavasti lampataan veskissä solkenaan. Voihan se olla noista lugeista johtuvaa kun nyt on eri progemerkki ja kaikenlisäksi otan ne suun kautta. Paniikki alkaa pikku hiljaa nostaan päätään kun tiistai lähenee uhkaavasti. Huh huh.

Siinäpä tulikin jo novellin verran, jätetään tilaa muillekin.

Kaikille lupilaisille oikein iso hali. Te ootte korvaamattomia ja ihania. Ja muistakaa naiset, me ollaan kissanaisia Wintterin sanoin!!!

- tirppa ja hiekkahentuset pp8 -

Vierailija
8/9 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragazzina: Onnee, ihana kuulla ette paasette asiassa eteenpain ja viela taman vuoden puolella.

Patience: Kiitoksia kirja vinkeista, taytyy katsella loytaisinko niita taalta. Ma luin viime syksyna Jamie Oliverin vaimon Jools Oliverin esikoiskirjan: Minus nine to one (the diary of an Honest Mum). Suosittelen kaikille. Tamakin julkkispariskunta on kayneet lapsettomuushoidoissa ja kirjassa oli kerrottu uskomattoman rohkeasti ja totuudenmukaisesti mita elo on. Kirja sai minut nauramaan ja itkemaan onnesta. Ihana kirja suosittelen kaikille jos vain kasiinne saatte.

Minerva: Maraton? wow. toivottavasti harjoittelu valmistaa kroppaa odotukseen..ei maratoniin...(vinkki). tsemppia.

Kaksonen: ihana kuulla elaman totuuksia, joskus me emme vain muista etta jokainen paiva on arvokas ja se pitaa ottaa vastaa sellaisena kuin se tulee. Kaikkilla surun kyyneleilla ja iloilla on merkitys. Ne kaikki tekevat meidat paremmaksi ihmiseksi. Ja edelleen uskon aitini sanoihin: ihmiselle annetaan kannettavaksi vain niinpaljon surua kun se jaksaa kantaa. (voimanaisia ollaan siis)

Tirppa: joko repaisyt kohdussa on helpottanut? Muistan kuin minulla nuorempana oli vastaavanlaisia repaisyja ja ainakin minun kohdalla se tarkoitti runsasta maaraa munasoluja (silloin kun niita viela oli), ja omalla kohdallani nama repaisyt tarkoitti viiltaavaa kipua kun munasolu hajosi ja solun sisainen neste paasi valumaan munajohtimiin. jos asiaa katsotaan positiivisesti, siulla pitais olla paljon munasoluja.(Lue:katsotaan positiivisesti)

Omaa napaa: Mies eilen sai kirjeeni jossa tilitin tunteitani ja tata lapsettomuutta. Mies soitti toitteni jalkeen ja sanoi etta heti kun olemme saaneet taman etasuhteen pois...(alanko siis tekemaan jo muuttoilmoitusta) mekin lahdetaan hoitoihin. IHANAAAA!!! Kylla se vaan on taydellinen mies. Se sano etta ymmartaa ettei mulla ole enaan aikaa hukattavissa ja sekaan ei ole enaan mikaan nuori joten nyt on ongelmana paattaa lahdemmeko hoitoihin taalla, vai suomessa vai molemmissa. Taalla jonot on ihan hirveet, mutta aina tietenkin kannattais yrittaa tuolle perusterveydenhuollon puolelle kun se olis ilmainen ja sit jos yksityisesti tulis suomeen.. onko ulkomaankirjeenvaihtajilla kokemuksia?

Taa lahtee taas lentamaan joten mukavaa lauantaita kaikille.

Hantapystyyn kissanaiset.

Wintteri

Vierailija
9/9 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirppa: Hyvin on onnistunut luomuilut :) Tuo poika on onneks vielä sen verran pieni että sanavarasto rajoittuu " äiti, Ihi, kakka, titi" linjalle :D Tosin on siirretty poika nukkumaan omaan isojen sänkyynsä ja niinhän tuo tänä aamuna tepasteli klo 6 meidän makkariin herättäämään uniset vanhukset...

Ragazzina: Kiva kuulla että julkinenkin puoli toimii.. Onnea lapaan ja IVF:ään.

Winterille jaksamista ja pikaista masennuksesta toipumista!

Piinailijoille peukutuksia!

Oma napanen odottelee ovista tulevaksi tuossa ensi viikon lopulla ja apteekista käyn hakemassa nyt ovistikkuja ja koetan metsästää tuon päivän. Olen kaksi kertaa saanut oviksen bongattua tikulla ja nekin oli Pregnylin ansiota....

mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikkoa !

T: vupii eteläjaostosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi