Kuka teillä "manageroi" lomapäivät/ lomaviikot?
Suunnittelee aikataulut, miettii syömiset, mahdolliset päiväunet, vierailut, varusteet...
Onko homma toisen vanhemman vastuulla, vai sujuvatko lomapäivät lasten kanssa ilman sen kummempaa miettimistä?
Kommentit (7)
Kyllä se minun hommakseni jää ja se ottaa päähän.
Minä. Vietämme kaikki lomat ulkomailla ja minä suunnittelen, hyväksytän suunnitelman, varaan ja hoidan maksut (yhteisistä rahoista). Mies kysyy koska mennään:) Silittää kyllä omat vaatteensa matkalle mukaan.
Pitäiskin ruveta suunnittelemaan ensikesää....
Minä. Jos reissut olisi miehen vastuulla emme koskaan poistuisi kotoa vapaa-ajalla.
Molemmat lähes yhtä lailla. Mietitään yhdessä mitä halutaan, sitten tutkitaan asioita ja tekemisiä omillamme ja puidaan niitä yhdessä. Varataan asiat sen mukaan mikä ketäkin kiinnostaa
Minä. Yhdessä hahmotellaan suuntaviivat (rantaloma, kaupunkiloma, lähicamping...) montako päivää, mitä tehtäisiin jne. Ostan liput, varaan huoneet, selvitän aikataulut, ruokailut jne. Esitän miehelle, joka todennäköisesti hyväksyy suunnitelman. Joitain lisäyksiä voi tulla. Sitten lyön lukkoon kaikki ja homma hoidossa.
Lomalla mies sitten valittaa: hotelli liian kaukana / matkustamiseen meni liian kauan aikaa / ei löydetty halpoja ravintoloita / matka kesti liian monta päivää.
Loman lopulla ilmoitan että herra suunnittelee itse sitten seuraavan loman. S
Sitä päivää ei tule.
Minä. Suunnittelen, järjestän ja maksan. Aina.
T. N