Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pisin aikasi juomatta alkoholia?

dokailija
17.07.2017 |

Itselläni 7kk.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon yleensä liikaa, en ole siis varsinaisesti alkoholisti mutta tiedostan pyrkiväni viinalla pakenemaan tiettyjä tunteita mitä en halua tuntea ja ajatuksia mitä en halua ajatella. Sekä rakastavani sitä nopeaa (ohimenevää) raukeaa tunnetta mikä tulee ensimmäisen pari huikan jälkeen. Plus motivoin itseäni monesti juomisella osallistumaan sellaisiin sosiaalisiin rientoihin joihin en haluaisi vältäämättä mennä. Eli olen vissiin henkinen alkoholisti?

Joka tapauksessa, nyt olen ollut melkein kolme kuukautta juomatta. Voi olla että jatkan näin, tuntuu että kohtuukäyttöön pyrkiminen menisi minulla siihen, että sitten stressaisin ylittyykö rajat ja suositukset, ei aivot riitä tuollaisen käsittelyyn :) Välillä on käynyt mielessä että nyt maistuisi kylmä rose mutta ei mitenkään erityisesti enää tee mieli.

"Lyhyt" vastaus

Vierailija
22/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä noin vuoden verran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen kysymys teille jotka ette ole koskaan juoneet...etteko edes ripille päästessä?

Vierailija
24/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta. Sen jälkeen on voinut mennä 6-12 kk juomatta.

Vierailija
25/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden verran. Kännissä en tosin ole ollut vuosiin, mutta alkoholia olen juonut.

Vierailija
26/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 10 kk aikuisiällä, en ole pitänyt niin tarkkaan kirjaa asiasta.

Vierailija
27/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa tulee 14v, poislukien parina keväänä ylioppilasjuhlissa pieni siemaus alkumaljasta (itse en laske sitä juomiseksi). Mutta 2005-2015 oli niin että ei mennyt pisaraakaan.

Vierailija
28/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä kait noin pari kk kun laihdutin

Vierailija
29/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kauan sitten, en pidä kirjaa , aillkoholi ei ole mun juttu

Vierailija
30/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 päivää.

Vierailija
31/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää valehdella, että ei ole koskaan juonut alkoholia, vaikka on päässyt ripille?

Vierailija
32/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri TÄNÄÄN 19 vuotta. Olen nainen ja alkoholisoiduin avioeroni jälkeen, sillä surin niin kovasti ja menetin elämänhaluni. Olin tuhoutua viinan takia - kuten isälleni kävi. Nyt olen saanut näin pitkään olla koskematta alkoholiin, tänään päivälleen 19 vuotta. Helvetin hyvä fiilis :)

Vierailija
33/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ekan kerran maistoin kai 7-vuotiaana. Sukujuhlissa.

Sitten 12-13-vuotiaana alkoi säännöllisemmät humalat.

Nyt olen ollut pari vuotta ilman, eikä tee enää edes mieli. Tuskin koskaan enää otan, mutta en nyt mitään absolutistlupausta tee. Ongelma alkoholi ei koskaan ole ollut. En pidä humalatilasta, en alkoholin mausta. Ja kallistakin se on. Hyvin menen selvin päin muiden mukana.

Vierailija
34/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä oli parin vuoden tauko kun ei vaan tehnyt mieli. Sittemmin huomasin että muutama lasillinen tuo mukanaan hauskempaa elämää, joten nykyään maistuu liikaakin.

Vierailija
35/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta ensin plus sitten raskaus- ja vauva-ajat.

Vierailija
36/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 v

Vierailija
37/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kirkkoviinit pois lukien 59 v. Ehtoollisella käyn.

Vierailija
38/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää valehdella, että ei ole koskaan juonut alkoholia, vaikka on päässyt ripille?

Kaikki eivät käy rippikoulua. Omalla kohdallani voin täysin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan nauttinut pisaraakaan alkoholia. En ole koskaan kuulunut luterilaiseen kirkkoon, joten rippikoulu ja ehtoolliset ovat jäänet osaltani väliin.

Vierailija
39/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkki kiinni kirjoitti:

Juuri TÄNÄÄN 19 vuotta. Olen nainen ja alkoholisoiduin avioeroni jälkeen, sillä surin niin kovasti ja menetin elämänhaluni. Olin tuhoutua viinan takia - kuten isälleni kävi. Nyt olen saanut näin pitkään olla koskematta alkoholiin, tänään päivälleen 19 vuotta. Helvetin hyvä fiilis :)

Isot onnittelut sinulle! Mahtava saavutus! Kohotan lasin kuplivaa kunniaksesi! (Ja lasissani ei ole alkoholia)

Vierailija
40/46 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli rippiehtoollisella alkoholitonta viiniä. Pappi erikseen mainitsi asiasta.