Sinä, jonka esikoinen on 3v ja joka olet vielä lasten kanssa kotona, mitä ajattelet kun kuulet ystäväsi menneen samassa tilanteessa töihin?
Oletko kateellinen ja katkera, koska sinun pitää olla lasten kanssa kotona vai tyytyväinen siihen, ettei sinun tarvitse vielä mennä töihin?
Kommentit (5)
Minkä ihmeen takia ystävän töihin meno vaikuttaisi jotain? Hän elää omaa elämäänsä ja minä omaani, kumpikin parhaaksi katsomallaan tavalla.
Tuskin olisin lasten kanssa kotona, jos en itse haluaisi. Lasten iästä viis, kukaan ei voi pakottaa työkykyistä ja -haluista jäämään kotiäidiksi. Jokainen tehköön sellaisen valinnan, joka itsestään ja perheestään hyvältä tuntuu.
Ehkä vähäsen kadehtisin sitä palkkaa, mutta mitäs sitä isolla rahalla lastensa kanssa tekisi kun kaikki aika menisi töissä ja kotitöissä? Mieluummin olen pienellä rahalla ja isolla ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuopuksen ikä tässä kai on merkitsevämpi kuin esikoisen?
No joo, niinpäs onkin. Tuli moka, sorry. Ap
No isompi on kolme , mutta kuopus vasta 1. Joten olen kotona kun voin, 1 vuotiaan laittaisin päiväkotiin ainoastaan äärimmäisen pakon edessä .
3 vuotiaani aloittaa syksyllä 4 / h päivässä kielipainotteisessa päiväkodissa. Tähän asti on siis ollut kotona hänkin.
Ja nautin kotonaolosta , ihanan rentoa . Kun lapset eivät ole pitkää päivää pk ssa , meillä käy hoitaja muutaman tunnin kerrallaan n 3 kertaa viikossa . Näin ehdin elää omaakin elämää . Käydä lenkillä, salilla, joogassa. Nähdä ystäviä iltaisin, käydä miehen kanssa kahdestaan jossain.
Rauhalliset aamut, lounaat kotiäiti kavereiden ja lapsien kanssa, pitkät ulkoilu retket merenrannassa... Jos vaan mitenkään rahat riittää niin voin suositella tätä kaikille.
Oma elämä olisi se työ jos olisin töissä. Kaiken muun ajan haluaisin omistaa lapsille, tuntuisi ihan hirveältä 9 tunnin pk päivän jälkeen vielä jättää lapset jonkun muun hoitoon.
Kuopus varmaan menee päiväkotiin myös 3 vuotiaana, sitten aloittelen minäkin töihin paluuta. Jotenkin osa- aikaisesti toivottavasti.
Kuopuksen ikä tässä kai on merkitsevämpi kuin esikoisen?