Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Jumalaa kutsutaan nykyään universumiksi?

Vierailija
17.07.2017 |

Kiitetään universumia ja saadaan universumilta voimaa jne? Kielletään tavallaan Jumala, mutta nimetön universumi on se kaikki viisausko?
Eu olla kellekään tilivelvollisia, kun vaihdetaan nimi kätevästikö? Vai mitä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kertoo vain siitä, että sana Jumala mielletään vanhaksi partapääksi, joka istuu pilvellä. Sellaiseen ei uskota.

Ja kun ihminen on kyvytön ajattelemaan samaista Jumalaa eri olomuodossa, niin käsitteen vaihtaminen helpottaa asiaa.

Vierailija
2/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se kertoo vain siitä, että sana Jumala mielletään vanhaksi partapääksi, joka istuu pilvellä. Sellaiseen ei uskota.

Ja kun ihminen on kyvytön ajattelemaan samaista Jumalaa eri olomuodossa, niin käsitteen vaihtaminen helpottaa asiaa.

Voihan se olla niinkin. Itse olen uudelleen syntynyt kristitty tavallaan eli olen aikuisena löytänyt uskon voimaksi elämääni. Ehkä lapsena ajattelin Jumalan olevan joku partaukko jossakin, mutta nyt kun olen älykäs aikuinen ihminen, juurikin huomaan Jumalan moninaisuuden ja älyni mukaan mikään ei voisi olla niin kuin on ilman älyllistä Jumalaa. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että universumiin uskominen pohjautuu idän uskontoihin, jonka mukaan me  kaikki olemme yhtä, ei ole luojaa ja luotuja erikseen. Itsekin jäin suu auki, kun työkaveri sanoi pyytävänsä universumilta joitain asioita elämäänsä.

Vierailija
4/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla niinkin. Itse olen uudelleen syntynyt kristitty tavallaan eli olen aikuisena löytänyt uskon voimaksi elämääni. Ehkä lapsena ajattelin Jumalan olevan joku partaukko jossakin, mutta nyt kun olen älykäs aikuinen ihminen, juurikin huomaan Jumalan moninaisuuden ja älyni mukaan mikään ei voisi olla niin kuin on ilman älyllistä Jumalaa. ap.

Joitain myös tökkii kristinusko, ja siksi heille on helpompaa ajatella jumaluutta universumina.

Edellinen

Vierailija
5/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti Jumalalle ei ole niin väliä, miksi ihminen häntä nimittää.

Vierailija
6/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti Jumalalle ei ole niin väliä, miksi ihminen häntä nimittää.

Tai Universumille.

Vierailija
7/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos universumi olisi niin viisas, niin eikö se olisi silloin Jumala? Ateistit uskovat luonnon valintaan tai johonkin. Kyllä se luontokin on sitten viisas?

Vierailija
8/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain yksi Jumala, joka on kaiken luonut. Jumala on luonut universumin ja ehkä muitakin universumeita, joista emme tiedä. Jumalan poika Jeesus on tullut meille kertomaan, mistä on kysymys ja antoi kaikki neuvot ja ohjeet ja selitykset. Niistä jokainen sopisi ateistillekin hyvän elämän neuvoksi, mutta kun raamatussa mainittiin se saatana, joka tuli ja pilasi kaiken - niin se on raha ja materia ja liha eli pinnallisiin asioihin uskominen ja keskittyminen - niistä mikään ei tuo onnea. Ihminen voi tulla onnelliseksi vain tajuttuaan sen, että on Jumalan luoma ja voi pelastua ja saada rauhan vain lukemalla raamattua ja sitä kautta löytää usko Jeesukseen Kristukseen.

Kaikki, jotka lyttäätte tämän ajatuksen, ette ole oikeasti edes lukeneet raamattua tai perehtyneet niihin opetuksiin, joita uusi testamentti opettaa Jeesuksen sanoin. Tuomitsette, vaikka ette tiedä. Älkää ikinä tuomitko perehtymättä, koska silloin ette tiedä, mitä tuomitsette!

Voin kertoa, että vapaudut aika monesta jutusta, kun oivallat raamatun sanoman.  Ensimmäisenä voin mainita rahan himon, seksin himon, tyhjyyden tunteen, kelpaamattomuuden, huonommuuden tunteen.

Lupaan, että pääset noista eroon, kun haluat oikeasti tutustua Jeesukseen.

Vierailija
9/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kutsuta. En ole koskaan kuullutkaan. Keksit omasta päästäsi.

Vierailija
10/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Universumi on kiistattomasti olemassa

Vierailija
11/17 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo olen itsekin kuullut näitä "luota universumiin, kaikki tapahtuu syystä", vaikka luulin että nykyään ihmiset uskovat evoluutioteorian mukaiseen universumiin jossa kaikki tapahtuu ilman päämäärää?

Vierailija
12/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvatko siis avaruuden muukalaiset jumalan kehossa!

13/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on New Age -uskonnollisuutta, jota on monenlaista nykyään. Siinä palvotaan luotua Luojan sijaan, olipa se luotu sitten oma itse, enkelit, luonto tai universumi eli maailmankaikkeus.

Vierailija
14/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Universumista ei saa mitään muuta voimaa kuin säteilyä.

Vierailija
15/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaalaiset tappoivat Jumalan vähän liian pikaisesti, eli ennen kuin ollaan löydetty mitään vihjettä universumin todellisesta luonteesta ja se johti nykyiseen sekamelskaan. Nyt ateistit yrittävät löytää merkityksen elämälleen ilman kenenkään ohjausta. Merkityksen löytäminen yksin on todella vaikeaa.

Kristinuskolla on kyllä vankka filosofinen pohja. Ei haittaisi, jos länsimaiset ihmiset alkaisivat elää sen mukaan, vaikkei mitään ryhmärukoilua, karismaattista hurmosta tai partaukkoon uskomista olisikaan mukana. Raamattu nyt ainakin kannattaa kaikkien lukea, onhan kaikista eniten maailman menoon vaikuttanut kirja ja siten tärkeä yleissivistävä teos.

»Emmekö vielä kuule hälinää, joka syntyy, kun haudankaivajat hautaavat Jumalan? Emmekö vielä tunne mätänevän Jumalan hajua? – jumalatkin mätänevät! Jumala on kuollut! Jumala pysyy kuolleena! Ja me olemme hänet surmanneet! Kuinka me lohduttaudumme, me kaikkien murhaajien murhaajat? Pyhin ja mahtavin, mitä maailma on tähän saakka omistanut, on vuodattanut verensä kuiviin meidän veitsiemme alla, – kuka pyyhkii meistä tämän veren?[2]»

(Iloinen tiede 125)

- Nietzsche

Vierailija
16/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se tulee siitä, että Jumalaa ei voi kohdentaa. Ei voi osoittaa, että hei, tuolla on Jumala, tai tuo tuossa on Jumala. Voi vain levittää kätensä, että täällä jossain on Jumala. Mitä sinun ympärilläsi on? No, universumi.

Vierailija
17/17 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain yksi Jumala, joka on kaiken luonut. Jumala on luonut universumin ja ehkä muitakin universumeita, joista emme tiedä. Jumalan poika Jeesus on tullut meille kertomaan, mistä on kysymys ja antoi kaikki neuvot ja ohjeet ja selitykset. Niistä jokainen sopisi ateistillekin hyvän elämän neuvoksi, mutta kun raamatussa mainittiin se saatana, joka tuli ja pilasi kaiken - niin se on raha ja materia ja liha eli pinnallisiin asioihin uskominen ja keskittyminen - niistä mikään ei tuo onnea. Ihminen voi tulla onnelliseksi vain tajuttuaan sen, että on Jumalan luoma ja voi pelastua ja saada rauhan vain lukemalla raamattua ja sitä kautta löytää usko Jeesukseen Kristukseen.

Kaikki, jotka lyttäätte tämän ajatuksen, ette ole oikeasti edes lukeneet raamattua tai perehtyneet niihin opetuksiin, joita uusi testamentti opettaa Jeesuksen sanoin. Tuomitsette, vaikka ette tiedä. Älkää ikinä tuomitko perehtymättä, koska silloin ette tiedä, mitä tuomitsette!

Voin kertoa, että vapaudut aika monesta jutusta, kun oivallat raamatun sanoman.  Ensimmäisenä voin mainita rahan himon, seksin himon, tyhjyyden tunteen, kelpaamattomuuden, huonommuuden tunteen.

Lupaan, että pääset noista eroon, kun haluat oikeasti tutustua Jeesukseen.

Olen lukenut koko uuden testamentin ja keskivertoa huonompi fantasiateoshan se on mikäli kirjaan ei ole kiinnittänut mitään erityisia uskon tunteita jo etukäteen. Se että uskoo, saa sovittamaan lukemansa parhain päin tulkiten; samoin voisi tulkita miltei mitä tahansa löyhästi mailmaamme sijoittuvaa fantasiateosta saaden sen vaikuttamaan suurelta viisaudelta.  Muttä se off topicista.

Varmaan se on sitä ihmisille ominaista käytöstä yrittää toiveillaan vaikuttaa tulevaisuuteen; osa niistäkin, jtka eivät jumalaan usko tuntevat tarvetta lausua toiveensa jollekin taholle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan