Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on huono itsetunto enkä jaksa enää edes yrittää

Vierailija
17.07.2017 |

Nyt vasta lähemmäs 40 vuotiaana tajusin että itsetuntoni on aivan maassa. Ei se ikinä ole vahva ollut mutta kuitenkin hyvä.

En tiedä mistä se on alkanut romuttua. Kun menin naimisiin, osa ystävistä hylkäsi ilmeisesti kateuttaan, kuvittelivat että mieheni on rikas. No ei ollut eikä tullut rikkaaksi :) älkää kysyikö mistä tiedän että juuri tuo syy, tiedän vain. Muutaman ystävän kanssa tuli ylitsepääsemätön konflikti jotka satutti niin paljon että paluuta entiseen ei ole. Paras ystävä ei hylännyt mutta lopetti yhteyden pidon joitakin vuosia sitten kun löysi miehensä, viettää aikansa miehen suvun kanssa nykyään.

Sitten tuli muutama todella rankka vuosi. Ystäväni ei varmaan tajunneet tai halunneet tajuta miten romuna olen. He keskittyivät jauhamaan paskaa muista ja jokseenkin jopa kiusasivat yhteistä tuttuamme ja ingoorasivat minun elämäntilanteeni kokonaan. Minun oli pakko katkaista välit kun en kestänyt enää. Ahdistuin todella näistä ystävieni touhuista, koska kuitenkin minä kuuntelin ja venyin ja paukun kuuntelemaan heidän huoliaan jotka liittyi kipeään varpaaseen ja tindertreffeihin samaan aikaan kun saattohoidin läheistäni.

Jotenkin tuo käytös kaiken se keskellä oli ihan hirveää eikä he itse sitä tajunneet. Hulluksi olivat mut tutuillemme haukkuneet sen jälkeen kun katkaisin yhteydenpidon. Pää kuulemma levinnyt.

Tästä eimennyt kauaa kun yritin tavoitella sukulaisiani, ei heitä enää edes montaa ole. Kukaan ei vastannut puhelimeen, kerran sain yhden kiinni, hän keksi hyvin pian tekosyyn lopettaa puhelu ja soittavansa paremmalla ajalla, eipä sitä yli vuoteen ole tullut. Suvussa on kuulemma ollut häätkin tällä välin.

Nyt minulla on enää yksi ystävä joka on sitä vain silloin kuin miehen työt antaa myöten. Tavallaan hän ilmoittaa milloin voidaan nähdä koska sekuntiakaan yhteisestä ajasta miehen kanssa ei missata.

Miehenkään kanssa ei mene nyt vahvasti. Kiukuttelen sille koko ajan enkä osaa jotenkin hyväksyä hänen tapojaan toimia. Osaa ei tietenkään edes tarvitse mutta en jaksa enää sitä ajatusta etttä vain mun on muututtava jotta asiat toimii. Miehen mielestä ois tietenkin helpompaa jos minä lopettaisin asioiden vaatimisen ja siten hänen ei tarvitsisi edes tehdä niitä joten kaikki menisi sitten kivasti. Tyyliin roskien laittaminen roskikseen tai mitä tahansahan kotiin liittyvää. Vaikka ollaan oltu jo melkein 20 vuotta yhdessä enkä ole aiemmin välittänyt asioista kuten lahjojen ja kukkien osto jne niin nykyään olen alkanut kaipaamaan sellaista että joskus joku huomaisi minutkin.

Itse olen lojaali ystävä ja autan aina jos vain pystyn, osaan kuitenkin sanoa ei jos on kohtuuttomia vaatimuksia. Itse saan harvoin apua mihinkään. Viimeksi viime kesänä minulla on käynyt vieras luonani.

Jatkan seuraavassa viestissä...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla aina fiksu siinä suhteessa etten juorua enkä puhu pahaa muista. Toki puhun muista ihmisistä ja otan osaa keskuteluun mutta sellainen paskanjauhanta ei onnistu minulta. Joitakin ihmisiä näyttää se ärsyttävän suunnattomasti. Jotkut sitten väittävät muu puhuneen sellaisia asioita ja olen saanut monet vihat niskaani ihan syyttä.

En tiedä mikä minusta tekee sitten niin ärsyttävän ihmisen. Saan helposti ystäviä, nauretaan paljon, puuhataan juttuja, moni sanoo että olen todella hauska ja luotettava ystävä joka osaa kuunnella. Sitten kuitenkin käy näin ja olen yksin.

Tiedostan että huono itsetuntoni voi johtua näistä useista hylkäämiskokemuksista sekä miehen ajattelutavasta. Se näkyy siten että en uskalla avautua omista ongelmista ja huolista enkä uskalla kutsua (vaatia) ystäviltä mitään, edes käymään. Juhlien järjestämistä en voi edes ajatellakaan. En siis roiku ystävissäni enkä surkuttele huonoa elämäntilannettani. Uskoisin että tapaamiset ja kohtaamiset on ystävälle/tutullekkin ihan kepeitä tilanteita.

Kertokaas joku viisaampi miten saisin oloni taas paremmaksi?

Vierailija
2/6 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan jos löytyisi juttelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä :)

Vierailija
4/6 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vassarifeministiksi. Sielä saat näyttää miltä tahansa ja itseasiassa olet sitä uskottavampi feministi mitä älyttömämmän näköinen olet. Vinoo leikatt kaksivärinen otsatukka, 30kg bodypositiven tuomaa ylipainoa, miesten mallia olevat silmälasit, kierrätyskeskuksesta varastettu verhonpalainen vaatteeksi, pesemättömät hiukset ja vihainen olemus = olet suosittu vassarifeminsitipiireissä -> itsetuntosi nousee kohisten!

Vierailija
5/6 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä on samanlaista. En tiedä mitä tehdä

Vierailija
6/6 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja kuulla tilanteessasi. Mene juttelemaan johonkin missä saat vahvistusta ja tukea tilanteeseen. Et paikkakunnalta paikkoja missä voit tutustua uusii ihmisiin ja saada näin uusia ystäviä. Miehen kanssa varmasti voisitte hyötyä avoimista keskusteluista joissa molemmat kertovat omat toiveensa. Olet hyvässä iässä ja nyt toivottavasti saat vahvistusta ja onnea elämääsi.