Jyrään "kuivan maan mökkini" sileäksi
Iltasanomat kertoo, kuinka vanhenevat naiset ostavat itselleen kesämökeiksi kuivan maan mökkejä. Kyseessä lienee joku puumatrendi. Katso itse:
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005292733.html
Nyt... Minulla ON se! Minulla ON "kuivan maan mökki", mutta pian ei enää ole. Mitä sitä ikivanhaa isoisältä perittyä hirsimökkiä pitämään, kun sen voi jyrätä maan tasalle ja myydä tontin? Eihän vanha ränsistynyt mökki edes ole kelvannut kenellekään, vaikka on yritetty myydä. Halvalla. Halvalla.
Vanha kuivan maan mökkeröinen olisi Etelä-Hämeessä, mutta eihän sitä kukaan ole halunnut ostaa.
Mökki on kiinni vilkkaasti liikennöidyn tien varressa eli autojen ääni kuuluu sisään yötä myöten. Lähimmälle mitättömän pienelle uimarannalle on matkaa kilometri - ylämäkeen.
Sähköt pirtissä on, mutta vesi pitää kantaa kaivosta, viemäriä tai lavuaaria ei ole vaan tiskit pitää tiskata pesuvadeissa, ja vessana toimii ulkohuussi. Peseytyminen tapahtuu pikkuruisessa saunamökissä.
Tonttikin on karu ja kallioinen. Mökki on 1940-luvulla rakennettu ja sisältää vain pienen keittiön ja pienen kamarin sekä komeron, pinta-ala on vain n. 50 neliötä.
Tilasin purkajat hommiin, kun ei kukaan ole halunnut tätä ostaa eikä vuokrata. Alkuviikosta tulevat, ja sitten kun kaikki on sileänä, myyn tontin pelkkänä tonttina.
Kommentit (6)
Olisi ollut halvempi myydä tontin hinnalla alunperinkin, tuo purkaminen ja erityisesti purkujätteen hävittäminen maksaa mansikoita.
Joo, ja kuka sitä ostaa tonttina jos siihen se melu kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut halvempi myydä tontin hinnalla alunperinkin, tuo purkaminen ja erityisesti purkujätteen hävittäminen maksaa mansikoita.
Ei maksa, kun on vanhan opiskelukaverin purkufirma asialla! Vanhalle palvelukselle tehdään vastapalvelus... :)
Onnea vaan. Voi olla tontinkin myynti hankalaa.
Teillä on vanha tänä mutta on niitä mökkejä niin erilaisia ja jotkut kelpaa oikein hyvin.
Ympäristöt on myös erilaisia mökeillä.
No voit sä sen vielä yrittää myydä tosi-tosi-halvalla. Jotaa 30 donaa ois varmaa sellane hinta mil joku vois sen ostaaki.