Kuinka pitkäksi aikaa jäisit suhteeseen, jossa kumppanisi ei halua seksiä kanssasi, eikä ole halukas ratkaisemaan ongelmaa yhdessä?
Minulle kolmisen kuukautta olisi varmaan sellainen raja. Siihen mennessä ei tarvitse seksin harrastamisen palautua normaaliin, mutta tuossa on kyllä aivan riittävästi aikaa toiselle ymmärtää, miten haitallista seksittömyys on, ja että asialle täytyy tehdä jotakin. Jos toinen ei kolmen kuukauden jälkeen näe asiassa ongelmaa, ei hän tule näkemään siinä ongelmaa myöhemminkään.
Kommentit (35)
Joillekin tulee joku vaiva, jonka takia ei onnistu enää. Vulvodynia vaikka. Ei siinä juttelu auta.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tulee joku vaiva, jonka takia ei onnistu enää. Vulvodynia vaikka. Ei siinä juttelu auta.
Käsittääkseni vulvodynia vaikuttaa vain emätinyhdyntään. Aika paljon seksijuttuja jää vielä jäljelle.
En hetkeksikään jäisi tuollaiseen suhteeseen ellei ongelma olisi oikeasti fyysinen, että seksi sattuu juuri nyt yms. Se olisi eri asia.
Varmaan lähelle tuo 3kk. Ok jos yhdyntä ei kiinnosta, kunhan sitten on muuta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sitä seksiä tosiaan pakko saada?
tietysti kaikenlaisia esteitä voi tulla (pitkä työmatka, kaamea stressi, haavaumia...) mutta ainakin minulle on tärkeä kokea, että kumppanini haluaa minua seksuaalisesti. En halua sellaista kumppania, jonka mielestä en ole kuuma.
Tämä palautuu siihen, minkä vuoksi ihmset parisuhteissa ovat. Jos etsii etupäässä arjen jakajaa ja kasvatuskumppania, ei halutuksi tuleminen ole välttämättä prioriteettilistan kärjessä, mutta kun itse olen suhteessa yksinomaan romantiikan, erotiikan ja kumppanuuden vuoksi, kyllä seksin rooli on aika iso.
Mä jäin kahdeksaksi vuodeksi, kun oli kunnollinen mies ja meillä oli paljon muita yhteisiä asioita. Kahdeksan vuoden jälkeen puoliso ratkaisi ongelman yhdessä nuoruusajan ihastuksensa kanssa. Joten nykyään, jos tulisi sama tilanne vastaan, aika jonka odottaisin ilman puolison halua ratkaista asiaa yhdessä: noin kaksi viikkoa.
Sairaus tai vamma on asia erikseen mutta 6v on nyt menty ilman läheisyyttä ja seksikin harvenee koko ajan.
Johan ne ajatukset on jossain muualla.... Erota en haluaisi mutta eipä tähän ole muutostakaan tulossa.
Entä kun on lapsia, yhteistä velkaa yms ja mies haluaa ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa?
Suhde alkaa olla lopussa juuri seksin vähyyden takia. Liekkö 7 vuotta taas syynä? Meitä sattui kerran neljä samaan pöytään jossa kaikilla oli 7 vuoden jälkeen tullut ero. Kaksi miestä ja kaksi naista töissä istuttiin samaan aikaan tauoilla. Meillä juttu luisti ja tämä suhteen keston aika tuli enemmän puheeksi kun kaikilla sama vaikka loppumiset eri aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Entä kun on lapsia, yhteistä velkaa yms ja mies haluaa ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa?
En jäisi suhteeseen, jossa seksiä on vain kerran pari kuussa. Toisaalta en myöskään hankkisi lapsia kenenkään kanssa.
Ei seksiä tarvitse harrastaa. Ei sinkkuna, ei parisuhteessa, ei milloinkaan. Lapsetkin saadaan nykyään alulle ilman mitään seksipuuhia. Lopettakaa kaikki sen harrastaminen.
No jos mies sanoisi suoraan ettei halua minua enää, eikä halua tehdä asialle mitään, niin päättelisin siitä että rakkaus on loppu ja se olisi myös avioliiton loppu, eropaperit täytettäisiin heti seuraavana arkipäivänä. Hyvin yksinkertaista. Jos haluan elää seksitttä ja rakkaudetta, niin voin ihan hyvin elää yksinkin.
Mies väittää haluavansa, muttei ole noin 5 vuoteen tehnyt mitään todistaakseen sen. Hellyyttä, haleja ja pusuja on, ei muuta. Olen ajatellut mennä näin loppuun asti, koska itselläkin on jo kremppaa siellä täällä. En ole enää tyttöystävämatskuu kenellekään, ja elämässä tosiaan on paljon muutakin kivaa kuin seksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kolmisen kuukautta olisi varmaan sellainen raja. Siihen mennessä ei tarvitse seksin harrastamisen palautua normaaliin, mutta tuossa on kyllä aivan riittävästi aikaa toiselle ymmärtää, miten haitallista seksittömyys on, ja että asialle täytyy tehdä jotakin. Jos toinen ei kolmen kuukauden jälkeen näe asiassa ongelmaa, ei hän tule näkemään siinä ongelmaa myöhemminkään.
Tuo raja venyy ymmärrettävistä syistä pariinkin vuoteen, kun nainen synnyttää ja imettää. Pari vuottakin voi mennä kehon, hormonien ja mielen toipua. Ei voi sanoa palautua, ei siitä koskaan ennalleen palaudu.
Noin puoli vuotta on maksimi sille, että kumppani yhtäkkiä ei haluakaan seksiä eikä suostu käsittelemään asiaa. Haluan seksiä päivittäin ja jo nyt mieheni haluaa vähemmän. Olisi se tottakai ikävät puoli vuotta, mutta mieluummiin yrittää pelastaa parisuhteen ja selvittää, mitä taustalla ennen kuin olisi pakko oman mielenrauhan takia jo lopettaa kuolleen hevosen potkiminen.
N29
Kuukausi