Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkomielteinen netti-ihastuja /stalkkeri

Vierailija
16.07.2017 |

Onko kukaan ollut teihin koskaan pakkomielteisesti ihastunut? Olen tutustunut ihmisin Facebookissa ja Instagramissa esim. harrastusryhmissä ja nyt yhdelle tällaiselle on tullut joku pakkomielle minusta. Alkaa jo ällöttää ne viestit. Saan jatkuvalla syötöllä ulkonäköäni ja kuviani koskevia yksityisviestejä ja joka ikiseen kuvaan pitää niin ikään kommentoida jotain ällöttävää tai yli-imartelevaa. Hän on myös jakanut kuviani omalla seinällään lupaa kysymättä ja laittanut niitä omaksi profiilikuvakseen. Oman kuvani olen laittanut sivulleni kerran, sekin oli epäselvä ja en näkynyt siinä kokonaan. Olen ottanut sen jo pois. Siitä huolimatta tämä tyyppi laittaa jatkuvasti viestiä, että olet maailman kaunein tyttö. Sitten alkoi tulla sellaisia viestejä, että se on maailman onnellisin mies, joka saa tuollainen tytön yms. Kerran laitoin kuvan rannasta, jolloin alkoi tulla yksityisviestiä: haluaisitko tuolle rannalle uimaan ja piknikille.... Kaikenlaisia ällöttäviä vihjailuja tulee koko ajan.

Tuo tapaus ei jaa Instagramissa ollenkaan omia kuvia. Hän jakaa muiden ottamia kuvia (niissä näkyy jopa kuvan ottajan nimi tai leima yleensä). Hän on erikoistunut jakamaan muiden ottamia kuvia mm. kotikaupungistani. Hän ei asu täällä eikä ole koskaan käynyt täällä.

Olen ottanut nyt tavaksi, etten enää vastaa mitään hänen viesteihin. Kerran välittömästi tällaisen tilanteen jälkeen hän jakoi seinällään jonkun synkän sitaatin, että elämä on kamalaa. En tiedä, oliko se sattumaa, mutta tuli vaan vähän outo olo. Että heti kun ei vastaa viestiin, seinälle tulee joku masennuskuva. On alkanut tuntua, että tuo ihminen ei ole ihan normaali. Hän ei ole koskaan nähnyt minua tai puhunut kanssani ja on nähnyt vain jonkun huonon kuvan minusta. Tuntuu, että hän on ihastunut mielikuvaansa minusta.

Olen aina ollut liian kiltti ja sinisilmäinen. En tahtoisi kuvitella kenestäkään mitään pahaa. Tunnen itseni kamalaksi ihmiseksi, jos poistan hänet kavereistani. Pelkää ylireagoivani tai ymmärtäväni väärin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä on nyt blokata eli estää kyseinen henkilö, ja sitä ennen ilmiantaa hänen tilinsä somessa. Instassa ja Facessa se on tosi helppo tehdä. Hän ei näe, että olet estänyt hänet, mutta tokihan sen voi päätellä. Tärkeintä on kuitenkin nyt estää häntä saamasta yhteyttä sinuun. Itse teen näin aina, kun saan "läähätysviestejä", ja Instagramin ylläpidolta saan aika usein vastauksen, että he ovat tarkistaneet estämäni henkilön profiilin ja poistaneet sen sääntöjen vastaisena yönä tms.

Tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, nyt autocorrect lisäsi jotain ihan omaansa viestini loppuun, mutta toivottavasti ymmärsit 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan