Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkulaiset! Millaista asuinaluetta on Huhkola?

Vierailija
16.07.2017 |

Rauhallista vai laustemaista? Millaista asukasprofiilia? Mihin kouluun tuolta mennään, Lausteelle, Ilpoisiin, Vasaramäkeen?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa Huhkolan lapsista käy Lausteella ja osa Vasaramäessä. En tiedä, missä menee raja. Tulevaisuudessa luultavasti menevät Skanssin alueelle valmistuvaan kouluun.

Eikös nykyisin voi itse valita missä koulussa käy?

Vierailija
22/38 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on käynyt treenaamassa Poropuiston kentällä ja itse kävin sillä välin kävelemässä Huhukolassa. Pidin aika viihtyisänä alueena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Turussa yli kymmenen vuotta enkä ole koskaan kuullutkaan Huhkolasta.

Tuskin kovin ihmeellinen paikka siis.

Ja minä 31 vuotta, ja piti ihan kartasta katsoa, missä on Huhkola. :D Vasaramäestä ja Lausteesta olen kuullut, mutta en Huhkolasta. Enpä täältä tiedä kunnolla muuta kuin ne alueet, joilla olen itse asunut ja keskustan, ja tietenkin nämä alueet, jotka ovat tulleet tutuiksi esim. terveydenhoitolaitoksiensa takia. Ystävätkin ovat löytyneet aina sieltä, missä olen itse kulloinkin asunut. Turun kaupungin alueella on varmaan n. 60 prosenttia sellaista seutua, jossa en ole itse koskaan käynytkään - kolmenkymmenenyhden vuoden aikana. :D

Vierailija
24/38 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lausteen jatkoa tuo on... Slummialue.

Tämä ei pidä paikkaansa. Aivan erillään Lausteesta, omakoti- ja rivitaloja, rauhallista.

Vierailija
25/38 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se iso miinus tuo Lausteen läheisyys. Ehkä se kuitenkin laskee asunnon hintaa. Tosin myydessä sama juttu.

Vierailija
26/38 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa Huhkolan lapsista käy Lausteella ja osa Vasaramäessä. En tiedä, missä menee raja. Tulevaisuudessa luultavasti menevät Skanssin alueelle valmistuvaan kouluun.

Eikös nykyisin voi itse valita missä koulussa käy?

Lapselle nimetään ns. lähikoulu, joka on huhkolalaisille Lauste tai Vasaramäki. Lapselle voi anoa myös koulupaikkaa muualta, mutta tämä ei välttämättä toteudu, jos koulu on esim. täynnä. Jos koulupaikan saa kauempaa, ei lapsi ole kuitenkaan oikeutettu koulukyyteihin.

Vierailija
27/38 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi muuttaa juuri siihen suuralueeseen, josta suurimman osan muodostaa kaksi Suomen pahamaineisimmista siirtolaislähiöistä?

Vierailija
28/38 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi muuttaa juuri siihen suuralueeseen, josta suurimman osan muodostaa kaksi Suomen pahamaineisimmista siirtolaislähiöistä?

Varissuo ja Itä-keskus????

Vierailija
29/38 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervestä

Huhkolassa 25 v. asuneena voin aikas kokemuksella muutaman kommentin antaa. Alueella asuu pääsääntöisesti asunnon omistavaa väkeä. Vuokra-asuntoja (Sato, Tvt) on muutamia, sekä tietääkseni pari osaomistusrivaria. Pääasiassa siis kovan rahan omistusasuntoja. Huhkolassa asuu n. tuhat asukasta, joista natiivisuomalaisia 95 % (tämä on mutu koirankusettajana, voi tarkistaa kaupungin tilastoista).

Alueella ei oe kauppaa, linja-autopysäkkiä, eikä muutenkaan mitään nuorisolle sopivaa notkumispaikkaa.

Läpikukuliikennettä ei myöskään ole, lukuunottamatta lenkkeilijöitä ja fillaristeja, jotka kuitenkin kulkevat alueen laidoilla kulkevia kuntoilureittejä pääsääntöisesti

Yleisilmeeltään nätisti hoidettua lähiötä.

Sitten vahvat plussat: ei minkäänlaisia ruuhkia tai jonossa mateluja aamutuimaan töihin lähtiessä oli suunta mikä hyvänsä. Motari vieressä helpottaa tuntuvasti kaikkea liikenettä niin itää kuin länteen. Kauppakeskus kaikkine palveluineen lähellä/vieressä. Ulkoilureitistöt avautuvat asunnon oven aukaisulla. Kommenttina Lausteen lähiö sijaitsee vieressä , mutta kokemuksesta voin sanoa, että vaikutus on pyöreä 0, jos ongelmia haetaan. Asuntoja myydään erittäin harvoin, joka kielii siittä , että väki mieluumminkin viihtyy. Tiedän , että kun katsoo esim asuntojen keskihintoja postinumero 20750 tietenkin vaikuttaa keskiarvolukemaan, koska naapurilähiö. Jos olet ajatellut Huhkolaa asuinalueena, tule tutustumaan, kannattaa. Kierrä koko alue saat hyvän kuvan

Vierailija
30/38 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aliarvostettu alue! Asunnot ihan ok hintaisia. Tosi kodikas alue. Kauppakin ihan lähellä kuitenkin, ku lidl tupsahtanut siihen lähelle.

Vierailija
31/38 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin muutamam vuoden ja ihan kauhea slummi oli.

Vierailija
32/38 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Huhkolassa kolme vuotta, ja sen perusteella ihana asuinalue ja mukavat naapurit. Lyhyt matka Skanssiin ja Lidliin, sekä pyörällä pääsee hyvin keskustaan. Plussaa myös se, että alue on syrjäinen, eikä ohikulkuliikennettä ole. Moottoritie kuuluu hiukan kun kuuntelee, mutta tien äänet kuuluvat mielestäni lähes kaikkialla Turun alueella. Lausteen läheisyys ei vaikuta mielestäni Huhkolaan lainkaan.

Vierailija
33/38 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhkolan alue on todella ihanaa ja rauhallista aluetta näin kahden vuoden kokemuksella. Luonto palvelut lähellä.

Vierailija
34/38 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siellä 6v., rauhallista pientaloaluetta, luonnon keskellä ja kaupat lähellä. Lausteen läheisyys näkyi bussimatkoilla, kun samalla linjalla kuljettiin. Lausteen kouluun en kyllä lasta ehkä haluaisi, Vasaramäki ennemmin.

Vierailija
35/38 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhkola on Turun Silicon Valley. Siellä asuu kymmeniä kovan luokan IT-ammattilaista okt-alueella. Myös eräs pitkän uran tv-juontaja asuu alueella, mutten viitsi kertoa kuka. Alueessa ei ole mitään vikaa. Motarilta ei kuulu äänet sen enempää kuin näin lähellä keskustaa yleensäkin taustahuminaa kuuluu. Liittymän läheisyyden vuoksi pääsee nopeasti keskustaan. Monet teknologiafirmat on nimenomaan motarin läheisyydessä, jonka takia alue lieneekin niiden kohdalla erityisen suosittu. Kaupat on lähellä, vaikka kotiinkuljetus tietysti pelaa myös. Motarin toiselle puolelle tulee koulukeskus lausteen koulua lähemmäs, jolloin lausteen koulu on lapsiperheillekin pian historiaa.

Vierailija
36/38 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhkola on Turun Silicon Valley. Siellä asuu kymmeniä kovan luokan IT-ammattilaista okt-alueella. Myös eräs pitkän uran tv-juontaja asuu alueella, mutten viitsi kertoa kuka. Alueessa ei ole mitään vikaa. Motarilta ei kuulu äänet sen enempää kuin näin lähellä keskustaa yleensäkin taustahuminaa kuuluu. Liittymän läheisyyden vuoksi pääsee nopeasti keskustaan. Monet teknologiafirmat on nimenomaan motarin läheisyydessä, jonka takia alue lieneekin niiden kohdalla erityisen suosittu. Kaupat on lähellä, vaikka kotiinkuljetus tietysti pelaa myös. Motarin toiselle puolelle tulee koulukeskus lausteen koulua lähemmäs, jolloin lausteen koulu on lapsiperheillekin pian historiaa.

Mä lisään tähän, että kun puhutte esim. Huhkolasta niin jättäkää jo se Lausteen mollaus pois. Täällä on todella rauhallista ja kaunis luonto. Jos joskus muinoin on muutaman hullun juopon takia ollut järjestyshäiriöitä, niin ihan vain tiedoksi; yksi pahimmista on vanhainkodilla pyörätuolissa ja veljensä edesmennyt. Loput heikkoja juoppoja, eivät riehu enää missään. Ilta- ja yökävelyllä saat olla rauhassa, edes nuoriso ei riehu missään. Halisissa ennemminkin on tämä ongelmana.

Asun Vaalassa, mutta tiedän tasan asiat miten ne täällä ovat. Ulkomailta tulleet elävät ihan ihmisiksi ja ostelevat rivareita siinä missä muutkin. Meidänkin taloyhtiössä on muutamia. Rauha maassa.

Emme mekään kauhistele Varissuon läheisyyttä, kun on ihan oma lähiönsä sekin. Mitään vaikutusta sieltä päin ei meille ole, ei tänne Vaalaan eikä Lausteelle.

Pahimpia ovat ne juoruilijat, joilla ei mitään kokemuksia, vaan ainoastaan jotkut huhupuheet vuosien takaa.

Vierailija
37/38 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta koulukeskusta tosiaan suunnitellaan,kai yhtenäiskoulu mutta kannattanee ottaa selvää mikä sen oppilaskdiottoslue tulee olemaan. Lauseen koulu on aika huonossa kunnossa, onko tarkoitus että myös Lausteen lapset tulevat uuteen kouluun? Jos siis Lausteen koulu jää pois käytöstä. Itsellä ei siis mitään tietoa , mietin vaan

Vierailija
38/38 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutta koulukeskusta tosiaan suunnitellaan,kai yhtenäiskoulu mutta kannattanee ottaa selvää mikä sen oppilaskdiottoslue tulee olemaan. Lauseen koulu on aika huonossa kunnossa, onko tarkoitus että myös Lausteen lapset tulevat uuteen kouluun? Jos siis Lausteen koulu jää pois käytöstä. Itsellä ei siis mitään tietoa , mietin vaan

Lausteen koulu on lähes purettu. Uudet parakit on olleet käytössä jo syksystä 2019 alakoululaisille. Koulusuunnitelmasta ei mulla ole tarkkaa tietoa mutta ainakin on puhuttu alakoulusta Karhunaukiolle päiväkodin viereen. Meidän lapsi kävi Lausteen koulua, pelkästään hyvää sanottavaa ja oppiminen kiitettävää. Arvostamme monikulttuurisuutta ja koulumatka oli turvallinen. Muuten mielipiteeni on aika neutraali, vanhatkin rivarit ovat aika kalliita mutta kaupaksi tuntuvat menevän.