Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö kasiluokalle menevän yksin kotiin yöksi, jos hän ei halua tulla mökille?

Vierailija
16.07.2017 |

Juuri 14 täyttänyt siis.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi enkä jätä. Oma poika on melkein 14 ja käyttäytyy (vielä) hyvin mutta yksin en häntä yöksi jättäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Poika on rauhallinen ja asutaan maalla, ettei pääsisi pahuudenkaan teille. Epäilisin kuitenkin, että pelkäisi olla yksin kotona ja tuntisi kuitenkin olonsa hylätyksi vaikka kuinka inttäisi haluavan olla kotona yksin eikä mökille. Poika varmaan pelaisi koko yön ja nukkuisi päivän.

Vierailija
4/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileet..

Vierailija
5/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin. Olin itse tuon ikäisenä säännöllisesti öitä yksin yksinhuoltajaäidin vuorotyön takia. Jo nuorempanakin.

Vierailija
6/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä yksin. 15-vuotiaani on ollut yhden kaverin kanssa yksin yhden yön toisinaan. Mökki on vajaam tunnin päässä ja siskoni asuu vieressä.

Vierailija
7/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu lapsesta niin kovin...

Esikoistani en olisi jättänyt missään tapauksessa, oli ihan holtiton muutenkin siinä iässä.

Toisen lapseni olisin voinut jättää, mutta

hän oli kovin pelokas yksin ollessaan, ei ehkä sen suhteen olisi ollut hyvä idea.

Kolmannen lapsen olisin huoletta voinut jättää. Hän oli nenä kiinni kirjassa olin minä kotona tai en ja oli todella vastuullinen.

Vierailija
8/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäisten kanssa täytyy tehdä tosi iso asia jostakin pienestä jutusta, kuten korvakorujen hankkimisesta. Sitä pitää venyttää ja antaa nuoren marista ja käydä taistelua sen puolesta. Lopulta voi sitten antaa periksi mutta näyttää hapanta naamaa/huolestuneelta.

Näin nuori kokee saaneensa jotain aikaiseksi ja on täyttänyt ikäänsä kuuluvaa kapinointia. Samalla on kuitenkin itse kontrolloinut, että kapinan syy on jokin oikeasti vaaraton juttu.

Parempi käydä murkkutaistelut korviksista kuin alkoholinkäytöstä. Sen aika tulee myöhemmin.

Vierailija
9/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin tosi paljon, kun sain olla yläasteikäisenä joitakin öitä yksin kotona vastaavissa tilanteissa. Se mitä tein oli juurikin sitä, että nukuin pitkään ja valvoin lähes koko yön, leivoin, katsoin leffoja, pelasin pleikkaa :D Omaa laatuaikaa, kun pienessä kämpässä melkein aina joku kotona.

Mutta riippuu tosi paljon teinistä, uskaltaako jättää, ja miten teini itse kokee olonsa.

Vierailija
10/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan jätetty juhlailtoina yksin, kun ollaan palattu pilkun jälkeen kotiin. Ei vielä koko yöksi.

Vierailija
11/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin.

Vierailija
12/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nuoresta. Muistan itse olleeni yksin noin 15vuotiaana ja silloin äiti huijasi mut kiltiksi sillä että sanoi että tulevat yöksi kotiin hetkenä minä hyvänsä. En siis uskaltanut häipyä kaupungille tai pitää bileitä kun en tienny koska tulevat. Tulivat lähes aina aamulla mutta aina se mulle toimi kun en koskaan voinut tietää. Olivat siis veneellä tai lähellä mökillä ja käytännössä hyvinkin äkkiä kotona jos olisi tarvinnut.. Joten olin kiltisti kotona yksin vaikka vähän vallaton olisin halunnut olla.

Vierailija
13/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juuri tänä kesänä jätettiin kasille menevä poika kotiin yksin viikoksi, kun oltiin etelänreissussa. Ei halunnut lähteä mukaan. En itsekään enää sen ikäisenä ainakaan joka kerta vanhempien kanssa mökille lähtenyt.

Vierailija
14/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin jättääkkin. siinä voi samalla "testata" lapsen luotettavuutta et pitääkö bileitä vai onko vaan nätisti itsekseen kotona, ja samalla antaa hänelle hieman vastuuta. lapselle voi kuitenkin soitella illan mittaan ja aamulla että mitenkäs siellä kotona menee tai pyytää illemmalla vaikka sukulaisen käymään katsomassa mikä meininki siellä on :)

Vierailija
15/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa.

Vierailija
16/16 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Itse sain olla vasta 17-vuotiaana ensimmäisen kerran yksin kotona yön yli. Silti oli ok, että alle vuoden päästä, heti 18 täytettyäni, muutin omilleni :D

Uskon kuitenkin vanhemman tuntevan lapsensa. Jos yhtään epäilyttää/mietityttää, ei varmaan kannata jättää yksin kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän