Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa ja olen loppu yritykseni vuoksi

Vierailija
16.07.2017 |

Olen omistanut pienen erikoismyymälän erään kaupungin keskustassa jo kolme vuotta. Yritys on vanha työpaikkani ja omistajan jäädessä eläkkeelle jatkoin yritystä. Olen tiennyt koko ajan, ettö myyntiä pitäisi olla enemmän, mutta kun uusin tilinpäätös tuli romahdin :(
Tulos oli paljon vähemmän miinuksella euromääräisesti kuin edellisinä vuosina, mutta omavaraisuusaste oli pudonnut -74%!! Miten ihmeessä pääsen tästä ylöspäin, kun ei ole rahaa millä mainostaa ja ihmiset hankkivat enemmissämäärin marketeista ja netistä. Ei auta, että on tarjolla tavaraa mitä muut eivät myy, kun käyttäjäkunta on niin suppea. Oon ihan loppu ja säälin lapsiamme tulevan kohtalon takia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sinunkin pitäisi perustaa verkkokauppa? Joko pelkästään tai kivijalkamyymälän lisäksi? Tai jos myymäsi tuoteala on sellainen, ettei tavaraa kukaan osta, niin joko laajenna valikoimaa, vaihda ideaa tai lopeta liike kokonaan ja etsi muuta työtä. Lyhyt rytinä on parempi kuin pitkä vikinä.

Vierailija
2/4 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aikoinaan yritys joka toimi niche -markkinoilla. Noh, aikani yritin sinnitellä mutta markkinat lopulta pakottivat laittamaan pillit pussiin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään kyllä kannata ainoana liiketoimintaa myydä mitään erikoistavaraa pikkuliikkeessä kaupungin keskustassa kalliilla liikepaikalla. Jos kaupassa käy arkisin kaksi tai kolme asiakasta ja lauantaina kymmenen ja heistäkin yli puolet käy vaan katsomassa/kokeilemassa ja tilaa saman tuotteen netistä halvemmalla, niin eihän tuo voi kannattaa. Tuotteen tai palvelun pitää olla sellainen, jota netistä ei voi ostaa (ruoka, hoito, hiustenleikkuu, joku paikalla erikoismitoilla tms. tehtävä tuote) tai sitten sellainen, mitä ei viitsi tilata tai jaksa odottaa toimitusta. Tusinatavaraa ei ole enää järkeä myydä kivijalkakaupassa.

Vierailija
4/4 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile aktiivista somemarkkinointia. Ei ärsyttävästi tyrkyttäen, mutta esim. twitter, facebook, instagram pystyyn jos ei jo ole. Aktiivista hashtagien käyttöä, vastaavien sivujen seuraamista, yhteistyötä heidän kanssa, yhteistyötä blogien kanssa? Onhan kuitenkin jotkut selkeät nettisivut olemassa, vaikkei vielä verkkokauppaa? Verkkokauppa ehdottomasti pystyyn joko kivijalan tilalle tai sen lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi