Yöllä ilmestyi kipeä patti peräaukkoon, mitähän mahtaa olla?
Raskausaikana minulla oli kovaa ummetusta, sain sitten synnytyksen jälkeen peräpukamat riesaksi. Ne ovat kuitenkin olleet oireettomia, joten lääkäriin en ole mennyt. Joudun töissä pitämään ns siistejä tiukkoja housuja ja kuntosalia harrastan.
Aamulla havahduin että peräaukossa on kipeä patti, se ei ole iso. Mutta kosketusarka. Voisiko liittyä näihin peräpukamiin? Töitä olen tehnyt nyt kuusi päivää ja illalla kävin salilla, patti on tullut varmaan yönaikana... laitoin rasvaa ja nyt töihin jotkut ilmavat siistit housut ettei enempää ärtyisi.
Kannattaako mennä lääkäriin vai odotella kunhan vapaat alkaisi että meneekö ohi, kun suihkuttelee, rasvailee ja reilusti ilmakylpyjä.
Ikää minulla on 25-vuotta. Muuten perusterve, gyne epäillyt endoa mutta piti sitä epätodennäköisenä.
Kommentit (9)
Tulehtunut peräpukama?
Sellainen jouduttiin mulla avaamaan veitsellä ja tyhjentämään. Veri oli ehtinyt jo jpnkun verran hyytyä. Se myös kasvoi ja tuli kipeämmåksi koko ajan. Oli kuulemma kiire mennä lääkäriin, ettei pahene. Luulen silti, että hoidossa on erilaisia linjauksia. Mulla se lisäksi tulehtui pahemmin veitsen jälkeen ja piti saada antibioottikuuri.
Voi olla perianaalipaise, käy lääkärissä. Joskus inhottavan pitkiä ja komplisoituvia vaivoja.
Mulla oli myös samankaltainen paise joka vaan kasvoi istumakylvyistä huolimatta. Tyhjennettiin terkkarilla. Puudutuspiikki teki vähän häijyä mutta paine helpotti kun saatiin avatuksi.
Niin kokeile ensin niitä istmakylpyjä lämpöisessä vedessä.
Olihan sulla pukamarasvaa? Sitä myös..
Kyllä löytyy pukamarasvaa. Istuessa vähän tekee kipeää tietyssä asennossa.
Ap
Nyt kiireen vilkkaa lääkäriin. Noin juha sipiläkin sai alkunsa.
Peräpukama se on. Laita peräpukamavoidetta. Jos ei ala helpottamaan, niin sitten tietysti lääkäriin, mutta luultavasti helpottaa rasvalla.
Paise