Kätilö vastaa kysymyksiisi
Kommentit (41)
Ei yleensä jos ei peräaukon sulkijalihas vaurioidu synnytyksessä.
klö
emättimessä, aivan kuin kohdunsuulla ovat? Niitä tulee yleensä yhtä äkkiä kesken kävelyn. Olen nyt 31rv ja kohdunsuun tilanne on tutkittu viimeksi 12rv.
Tutkimatta mahdoton sanoa, mistä johtuvat. Kyllähän pian on kohdunsuun tutkimisen aika, muistaakseni 32 viikolla ainakin.
klö
Sekä että ja välillä myös odottavien osastolla ja äitiyspoliklinikalla.
klö
Oletko sitä mieltä, että tilanne pitäisi tarkistaa piakkoin tuosta syystä?
t.8
Kyllä kohdunsuu kuuluu tarkastaa kolmesti raskauden aikana. Yksi tutkimus on ainakin jäänyt jo väliin, ellei tähänkin ole tullut jotain säästöjä. Mielestäni pitäisi tutkia.
klö
kysymykseni: Voiko yrittää raskaaksi vuoden päästä suunnitellusta sektiosta?
Yskiessä kylkivälilihakset joutuvat koville ja kipu voisi olla siitä.
klö
Voidaan yrittää kääntää, kanssasi neuvotellen asiasta.
klö
jotka vaivaat vieläkin (synnytyksestä reilu 8kk), saako niitä kotikonstein katoamaan? Ei taida olla ihan sinun alaa, mutta jos osaisit auttaa...
Kyllä voit. Onnea yritykseen.
klö
mulla oli lääkäri 26rv, mutta lääkäri kysyi haluanko että tutkitaan, ja koska silloin mulla ei vielä ollut ollut noita vihlomisia, niin sanoin että ei tartte. Ei ollut silloin supistellutkaan. Pitääpä kysyä jos tilanne nyt seuraavaksi tutkittais.
t.8 ja 12
No tähän alaan kuuluu kyllä monenlaista, myöskin peräpukamat.
-Käytä apteekista saatavia voiteita ja suppoja, esim. Scheriproct
-Pidä uloste mahdollisimman löysänä ruokavaliolla
-Huolehdi hyvin puhtaudesta, ettei ulostetta jää pukamien vakoihin
Jos ei nämä kotikonstit auta, lääkäriin ja mahdollisesti leikkaukseen.
klö
Maha ollut hieman sekaisin, viime yö valvottu kun koko ajan tuntui pissattavan ja oli muutenkin kumma olo :O. Olo on jo aika tukala ja voimaton... Välillä supistaa ja varsinkin menkkamaista jomotusta on. Vauva voi neuvolan mukaan hyvin. Sisätutkimus on tehty viimeksi rv 30 nyt rv 40+5.
Ei mitään virallista suositusta taida olla, mutta on kohdun ja arven hyvä saada toipua ennen uutta " venytystä" . Olen kyllä nähnyt, että jo vuoden kuluttua edellisestä sectiosta on tehty uusi.
klö
Kuulostaisi enteilevän synnytystä lähipäivinä. Mukavaa synnytyskokemusta sitten, kun hetki koittaa.
klö
Jos tarkoitat raskauden kestoa, ei, mutta jos tarkoitat synnytyksen kestoa, niin se kyllä nopeutuu.
klö