Jalkoihin alkanut ilmestyä pieniä suonikohjuja. Mikä avuksi?
Onko jollain ideoita tai tietoa? Jalat yhtäkkiä täynnä pieniä pinnallisia suonikohjuja.
Kommentit (14)
Mullakin, ja olen vasta 23-vuotias (N). Osittain johtunee geeneistäni: isälläni on jalat täynnä niitä. On ollut fyysisesti hyvässä kunnossa aina, ei juo tai polta. Kaipa jotkut ovat alttimpia kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaan ei välittäisi, jos niistä ei ole terveydellistä haittaa.
No joo, mut mielummin koittaisin tehdä niille jotain. Harmittaa kun ne on ilmestyneet nyt niin äkkiä.
Tukisukat :)
Niitä saa vaikka minkä näköisinä ja kivoilla kuoseilla. Netistä pystyy tilata jalan koon mukaan. Maksaa 10-20€.
Lääkinnälliset sukat sitten on kalliimmat.
Jos on ylipainoa niin ylipainon vähentäminen.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin, ja olen vasta 23-vuotias (N). Osittain johtunee geeneistäni: isälläni on jalat täynnä niitä. On ollut fyysisesti hyvässä kunnossa aina, ei juo tai polta. Kaipa jotkut ovat alttimpia kuin toiset.
No mä oon 33 ja ne ilmestyi muutamassa kk, vaikka mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tukisukat :)
Niitä saa vaikka minkä näköisinä ja kivoilla kuoseilla. Netistä pystyy tilata jalan koon mukaan. Maksaa 10-20€.
Lääkinnälliset sukat sitten on kalliimmat.Jos on ylipainoa niin ylipainon vähentäminen.
Täytyypä syksyn tullen ottaa käyttöön.
Mitään muita vinkkejä?? Ylipainoa ei ole, syön terveellisesti ja liikun. Olen koittanut nyt lisätä jalkojen jumppaa ja poljen joka ilta ilmaa 500 kertaa, ei auta yhtään.
vain lääkärin tekemät hoidot auttavat jo tulleisiin kohjuihin. Nykyään ei tarvitse edes kirurgista toimenpidetä, oliko niin, että laser auttaa. Googlaile lisää. Hinta ei välttämättä päätä huimaa, kun on kyse pienistä pinnallisista
Tarkoitatko kuitenkin oikeasti niitä pieniä pinnallisia katkeilleita verisuonia? Eivät ole koholla kuten suomikohjut? En tiedä johtuuko samasta asiasta. Neljä vuotiaalla pojallani on niitä niskassa joten epäilen että ei.
Se on geneettinen juttu.
Joillekin tulee ihan terveellisillä elämäntavoilla ja toisille ei. Julkisella puolella ei lähdetä hoitamaan, mutta yksityisellä saat kyllä apua.
Jos siis kovin häiritsee. Itseänkin tässä vähän hämää, että tarkoitatko tosiaan verenpurkaumia? Mutta sama homma, ei niille mitään voi.
Saako työterveydestä lähetteen eteenpäin jos isompia ns kunnon suonikohjuja jalassa ja seisomatyötä teen monta tuntia päivässä joka kuulema altistaa kohjuille (siis seisominen) ja siten tämä vaivaa työntekoani (pahenevat ja kipua).
Onko ne sellaisia että lämpimällä ei juuri näy? Kiinnostaisi kovasti tietää että olisiko niille mitään kotikonstia, jos siis puhutaan katkenneista pinnallisista verisuonista, mitään terveydellisistä haittaahan niistä ei tosissaan ole, välillä vaan nolottaa shortseja käyttää.
Mulle tuli niitä nopeasti aloitettuani hormonien käytön. Harmi, etten voi lopettaa, kun vaihdevuosien oireet ovat niin pahat, kuolisin varmaan puolen vuoden sisään niihin oireisiin oikeasti, mm ei pystynyt enää nukkumaan ollenkaan edes unilääkkeillä. Kuitenkin tulee mieleen, että hormonit vaikuttavat ikävästi verisuonistoon joillakin ja että mitähän muita riskejä niistä silloin voi tulla.
Mulle tullut kanssa "melkein yhdessä yössä". Oon 48 v, ja ennen ei ole koskaan ollut. Ja työmatkani piteni 10-kertaiseksi, ja epäilen nyt autossaistumista. Välillä oikeen sattuu kun istun autossa, ja kun katson perillä niin juuri siinä kipeässä kohdassa möllöttää sininen suonenpätkä. Koskaan ennen ei ole ollut ja nyt tuli ihan yhtäkkiä. Ja mikään muu ei ole muuttunut, paitsi että liikunta on vähentynyt työmatkan pituuden vuoksi.
Entä jos vaan ei välittäisi, jos niistä ei ole terveydellistä haittaa.