Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
Oliks grey wormilla jonkinmoinen peniksen näpykkä sit kuiteski? :D
Minulle jakson kohokohta oli se, että Samwell alkoi hoitaa Jorahia. Sitä juuri toivoin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle jakson kohokohta oli se, että Samwell alkoi hoitaa Jorahia. Sitä juuri toivoin.
Toivottavasti ei saa suomutautia itse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Jonille lähetty korppiviestiä Branin saapumisesta Muurille?
Jonilla ei taida enää olla muurilla sellaista statusta että hänelle ilmoitetaan asioista, jos yhtään muistan? Korpit on varmaan vain päällystön käytössä. Eikö niin että Jonin välit muuriin on poikki ja Jon on lähinnä valapatto? Braninkaan osakkeet muurilla Jonin veljenä ovat kovin korkeassa kurssissa?
Öö mitä? Siis nykyinen Lord commanderinahan on Jonin hyvä ystävä ja ylipäätään muurilla on jäljellä lähinnä ne jotka oli uskollisia Jonille, kapinaan nousseet kuoli taistelussa ja teloitettiin. Lisäksi Jon on pohjoisen kuningas niin kyllä sillä riittä statusta kirjeitä muurilta saamaan.
Hauskaa ku tässäki jaksossa oli sellanen ällötys suomustuksesta lössöruokaan (viimeksi ripulipaskat ja soossi), ettei ruokaa voi syödä samaan aikaan.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä Euron tiesi missä Yaran ja kumppanit oli seilaamassa? Jossain on vakooja.
Olenna? Littlefinger?
Varys
Höpöhöpö. Euron oli jo viime jaksossa lähdössä hakemaan hietakärmeksiä ja Ellariaa eli matkalla sinne mistä nuo lähtivät matkaan, ihan loogista että kohtasivat matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä nousi raivo taas Cerseitä kohtaan ja sitä inhottavaa äijänkäppänää, joka on sen joku luottoukkeli.
Näpit irti Danyn lohikäärmeistä!!!!
Mä vähän yllätyin/petyin kun se suuri suunnitelma tappaa lohikäärmeet oli vain joku käpönen jousiase. Ajattelin suunnitelman liittyvän jotenkin wild fireen. Vai lennättääköhän ne sitä tuolla aseella lohiksen silmään...
Todennäköisesti kaikki tuleen liittyvä tehoaisi lohikäärmeisiin huonosti, sehän on niiden oma elementti. Wild fire tynnyrin lohhari söisi ja kiittäisi hyvästä snacksista.
Tarpeeksi isoa terästä kallosta läpi, siitä tulee jo isompi pipi.
Mutta eikö se wildfire ole moninverroin vaarallisempaa, voimakkaampaa ja räjähdysherkempää kuin tavallinen tuli? Alkemistikillan kehittämää ja vain suurilla hiekkamäärillä voi tukahdutettavissa. Kai sillä voisi lohikäärmeenkin räjäyttää.
Eikö kaikki Cersein tuntemat wildfire-varastot käytetty uskontohihhulien ja Tyrellien räjäyttämiseen? Valmistus on hidasta ja käyttö vaarallista. Jos lohikäärme on ilmassa, niin miten sen wildfirellä tappaisi?
Meneeköhän jollain herne nenään jos kerron että _kirjoissa_ sitä virvatulta oli ainakin hullun kuninkaan aikaan kaikkialla kaupungin alla, ei vain septin alla. Eli eiköhän sitä vieläkin ole.
Tätä(kin) ketjua lukiessa kyllä välillä miettii, miten tyhmää väkeä joukossamme tallusteleekaan.
(Ja puolet jutuista mitä täällä kysellään, saisi selville jos keskittyisi sarjan katsomiseen eikä somettaisi samalla.)
Vierailija kirjoitti:
Minua hämmensi se Lannisterien uusi liittolainen, olikos se Samin isä?
Mitä kautta se nyt tähän sekaantui?
No hallitsee yhtä Westerosin linnoista ja armeijoista, on ollut Tyrellien liittolainen tähän asti ja Cersei halusi nyt varmistaa että Tarlyt päätyvät kiistassa hänen puolelleen. Kaiketi oli siis kutsuttu paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Ellaria oli käsittämätön vätys tuossa laivastokahakassa. Piilotteli vain ruumassa tyttäriensä takana. Luulin että olisi kovakin taistelemaan.
Jep! Eipä toisaalta yllätä kyllä, on juuri sellainen hahmo jolla puheet on kovat mutta piilottelee aina muiden takana eli muut hoitaa likaset hommat kun hän huutelee ja nokittelee. Mä olen niin iloinen että päästiin parista hietakyystä eroon ja toivottavasti ens viikolla menee mamma ja viimenenkin vinkuja perässä.
Okei, alku oli vähän nihkeätä mutta loppua kohden jakso parani ja oli taas taattua Gottia
:)
- Samwellin hoitaessa Jorahia tuli kyllä sellainen öklötys, ja mä en todellakaan vähästä hätkähdä. Toivottavasti Sam ei saa itse sitä suomutautia.
Ohimennen käsiteltiin sitä että Jorahilla ei ole enää sukua jne. ja Sam oli paikalla kun hänen isänsä kuoli. En muista tapahtumia mutta ... eikö se Lyanna Mormont sitten ole mitään sukua Jorahille? On mennyt jotenkin ihan ohi tämä ....
Ihanaa, ensi jaksossa Jon ja Dany tapaavat!
Itseäkin alkanut hieman ärsyttämään Danyn puunaamaisuus ja toivon jonkun (pian) saavan sille vähän ilmeitä naamalle, hyvässä tai pahassa.
Theon on ollut sarjan kaikkien aikojen "muuttunein mies", siis roolisuorituksensa puolesta ainakin, se himokas itsevarma nuori mies ja nyt ... Theon parka, ymmärsin täysin ratkaisunsa, koko olemus viestitti sitä tuskaa mitä elää koko ajan. Toivoinkin ettei hyökkäisi kimppuun koska se olisi tietänyt varmaa kuolemaa.
Mielestäni äitikyy ja yksi lapsista on elossa. Ehkä lapsi annettu sotilasjoukkojen viihdykkeeksi matkalla Kuninkaansatamaan. Äitikyylle on sitten oma kohtalonsa Cersein käsissä. Toivon ettei se Theon sisko kuole, vaikka varmaan niin tulee kuitenkin käymään.
Missandein ja Madon seksikohtaus tuli pari kautta liian myöhään. Mielestäni heidän välistään kemiaa ei ole edes käsitelty aikoihin ja nyt vaan olisi muka pitänyt "jump in the mood". Lähinnä huvittuneena katselin tätä väkinäistä kohtausta. Kauniita vartaloita tosin.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että sarjan päättyessä iron thronelle ei nouse Dany tai Jon, koska se olisi liian ilmeistä. Mielummin vaikka Lyanna Mormont.
Ihana, ihana Lyanna Mormont!
Vierailija kirjoitti:
Taas joutuu odottamaan huomiseen iltaan ennenkuin pääsee katsomaan jakson, sitä ennen visusti pysyttävä pois netistä ettei saa juonipaljastuksia MISTÄÄN!
Kyllähän se niin on että tällekin kaudelle on luvassa varmaan jotain toosi kamalia ja ennenkaikkea yllättäviä käänteitä.
Kuka muistaa jokaisen kauden shokkitapahtumat?
1. kausi Ned Starkin kuolema
2. kausi
3. kausi the Red Wedding ;( ;(
4. kausi Oberynin kuolema
5. kausi Shireenin polttaminen
6. kausi Hodor ;(En edes muista mitä shokkikäänteitä ollut .. noi tuli mieleen ekana. Ja koko Ramsay Bolton oli yks shokki samoin Joffrey!
Kyllä 6. kauden mieleenpainuvin juttu oli se kun Cersei näytti Variksille kaapin paikan :D
Vierailija kirjoitti:
Okei, alku oli vähän nihkeätä mutta loppua kohden jakso parani ja oli taas taattua Gottia
:)- Samwellin hoitaessa Jorahia tuli kyllä sellainen öklötys, ja mä en todellakaan vähästä hätkähdä. Toivottavasti Sam ei saa itse sitä suomutautia.
Ohimennen käsiteltiin sitä että Jorahilla ei ole enää sukua jne. ja Sam oli paikalla kun hänen isänsä kuoli. En muista tapahtumia mutta ... eikö se Lyanna Mormont sitten ole mitään sukua Jorahille? On mennyt jotenkin ihan ohi tämä ....
Ihanaa, ensi jaksossa Jon ja Dany tapaavat!
Itseäkin alkanut hieman ärsyttämään Danyn puunaamaisuus ja toivon jonkun (pian) saavan sille vähän ilmeitä naamalle, hyvässä tai pahassa.Theon on ollut sarjan kaikkien aikojen "muuttunein mies", siis roolisuorituksensa puolesta ainakin, se himokas itsevarma nuori mies ja nyt ... Theon parka, ymmärsin täysin ratkaisunsa, koko olemus viestitti sitä tuskaa mitä elää koko ajan. Toivoinkin ettei hyökkäisi kimppuun koska se olisi tietänyt varmaa kuolemaa.
Mielestäni äitikyy ja yksi lapsista on elossa. Ehkä lapsi annettu sotilasjoukkojen viihdykkeeksi matkalla Kuninkaansatamaan. Äitikyylle on sitten oma kohtalonsa Cersein käsissä. Toivon ettei se Theon sisko kuole, vaikka varmaan niin tulee kuitenkin käymään.
Missandein ja Madon seksikohtaus tuli pari kautta liian myöhään. Mielestäni heidän välistään kemiaa ei ole edes käsitelty aikoihin ja nyt vaan olisi muka pitänyt "jump in the mood". Lähinnä huvittuneena katselin tätä väkinäistä kohtausta. Kauniita vartaloita tosin.
Eikö Jorah sanonut perheestään ennemminkin että hän on ollut heille "kuollut" jo vuosia, ei ole ketään kenelle ilmoittaa. Kyllä Lyanna sukua on, olisko joku veljen- tai siskontyttö mutta ei sitä oikein perheeksi voi laskea kun tuskin ovat ikinä edes tavanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joutuu odottamaan huomiseen iltaan ennenkuin pääsee katsomaan jakson, sitä ennen visusti pysyttävä pois netistä ettei saa juonipaljastuksia MISTÄÄN!
Kyllähän se niin on että tällekin kaudelle on luvassa varmaan jotain toosi kamalia ja ennenkaikkea yllättäviä käänteitä.
Kuka muistaa jokaisen kauden shokkitapahtumat?
1. kausi Ned Starkin kuolema
2. kausi
3. kausi the Red Wedding ;( ;(
4. kausi Oberynin kuolema
5. kausi Shireenin polttaminen
6. kausi Hodor ;(En edes muista mitä shokkikäänteitä ollut .. noi tuli mieleen ekana. Ja koko Ramsay Bolton oli yks shokki samoin Joffrey!
Kyllä 6. kauden mieleenpainuvin juttu oli se kun Cersei näytti Variksille kaapin paikan :D
Sori, varpuset. Ne fanaatikkohihhulit. Ne oli ärsyttävintä koko sarjassa kautta aikain.
Miten ihmeessa harmaa mato ja se missa-jotain harrasti seksiä, eikö mato ole eunukki?
Vierailija kirjoitti:
Oliks grey wormilla jonkinmoinen peniksen näpykkä sit kuiteski? :D
Näytti ainakin toimiva kieli olevan.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessa harmaa mato ja se missa-jotain harrasti seksiä, eikö mato ole eunukki?
Halut ne on eunukillakin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sarjan käsikirjoittajat ole kuunnelleet yhtään katsojien palautetta aiemmilta kausilta? Käsittääkseni valtaosa (tai jopa kaikki?) katsojista pitää Missandein ja Grey Wormin suhdetta täysin turhana juonikuviona. Miksi käsikirjoittavat jatkavat sitä? Fanittaako noita kohtauksia joku? Vai onko se juttu vain alastomuus ja peräkammarin poikien miellyttäminen?
Mä olen jopa alkanut epäillä, että tää on joku "kiintiöjuttu". Hävettää myöntääkin, mutta kun sarjassa on tosi vähän tummia ihmisiä.
Edmure on Lannisterien hallussa pitämässä Riverrunissa, Freyden majapaikka on Twins. Eri linna. Edmure mätänee edelleen jossain sellissä.